Gå til innhold

Hvordan unngå røde prikker ved barbering?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Trenger ikke være så vanskelig å unngå røde prikker, helt sant ;)

Ta med deg høvelen i dusjen og rak/barber deg under rennende vann. Det gjør jeg alltid, og har aldri problemer med røde prikker og irritert hud. Kan også nevne at jeg har sensitiv hud. Når du barberer "der nede" så rak med hårrettning, ikke mot.

leste en plass at sprit, dvs "medisinsprit" på 70 % desinfiserer mest. Ellers har jo tea tee olje også en desinfiserende virkning..og regner med at unirens også virker deisinfiserende. Andre tips handler om pyrisept o.l som jo også desinfiserer.

Jojoba olje eller vanlig balsam fungerer faktisk godt for å unngå røde prikker ved barbering. Det absolutte beste er å unngå all form for kløing tilbake i området av deg selv om det gjerne klør litt, og bruke en veldig svakt parfymert krem, gjerne uten parfyme.

Ta med deg høvelen i dusjen og rak/barber deg under rennende vann. Det gjør jeg alltid, og har aldri problemer med røde prikker og irritert hud. Kan også nevne at jeg har sensitiv hud. Når du barberer "der nede" så rak med hårrettning, ikke mot.

det gjør jeg men har jeg ikke på vibrator rens blir det rødt, uansett fall. Tror det har med tykkelsen på hårene man har og hvor fort det vokser ut igjen. På meg så begynner det å stikke etter 16-20 timer. Og helt ærlig så tror jeg at jeg kommer til å følge New York moten fra nå av.. blir litt lei av det barberings tullet egentlig. :ler:

Annonse

det gjør jeg men har jeg ikke på vibrator rens blir det rødt, uansett fall. Tror det har med tykkelsen på hårene man har og hvor fort det vokser ut igjen. På meg så begynner det å stikke etter 16-20 timer. Og helt ærlig så tror jeg at jeg kommer til å følge New York moten fra nå av.. blir litt lei av det barberings tullet egentlig.  :ler:

Hva er New York moten? Brazilian wax? Det er jo strengt tatt brasiliansk...

Annonse
Gjest gjest1

Men hvordan får du med hårene på høvelen i vann? Mine hår blir så seige unnalurere :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...