Gå til innhold

Vigsels-attesten

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Vi gifta oss på laurdag, og har ikkje fått nokon vigsels-attest enno.. Får vi den i posten, eller skulle vi fått den på laurdag? Er det prestekontoren eller ligningskontoret som sender ut denne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Den får du tilsendt noen uker etter vigselen. Presten sender inn prøvingspapirene dine etter at dere er gift og på bakgrunn av denne skriver folkeregisteret ut attest.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Da lurer jeg en ting til- når man skal på bryllupsreise dagen etter og trenger attesten for å vise på hotellet pga. bryllupsreiserabatt, kan man da få en midlertidig en på bryllupsdagen?

Gjest Gjest
Skrevet
Da lurer jeg en ting til- når man skal på bryllupsreise dagen etter og trenger attesten for å vise på hotellet pga. bryllupsreiserabatt, kan man da få en midlertidig en på bryllupsdagen?

Du kan spørre om presten kan ta en bekreftet kopi av den ferdig signerte og stemplede prøvingsattesten. Den er en bekreftelse på at dere er gift.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Du kan spørre om presten kan ta en bekreftet kopi av den ferdig signerte og stemplede prøvingsattesten. Den er en bekreftelse på at dere er gift.

Flott! Da blir det enda en ting å ta opp på samtalen med presten. *notere* Takk for svaret! :)

Skrevet

Tror jeg fikk vigselsattesten i posten etter ca en uke.

Av presten fikk vi med oss en midlertidig en. Trodde det var vanlig jeg.

Skrevet

Vi fikk en midlertidig vielsesattest av presten etter vielsen.

Nå 4 uker etter bryllupet, fikk vi den ordentlige attesten.

Kan jo være at det vil ta noe lengre tid ettersom folk har ferie o.l på de lokale kontorene. Så evt ring og hør, dere som trenger attest!!!

Skrevet (endret)
Vi gifta oss på laurdag, og har ikkje fått nokon vigsels-attest enno.. Får vi den i posten, eller skulle vi fått den på laurdag? Er det prestekontoren eller ligningskontoret som sender ut denne?

Hvis dere ønsker kan dere be om en midlertidig viselsattest fra prestekontoret. Den bør dere få umiddelbart. Ellers er det slik at dere normalt vil få vigselsattesten tilsendt noen uker etter vigselen fant sted. Kanskje det drøyer litt lenger nå som det er sommer og ferie. Men altså: trenger dere attesten umiddelbart, da ta bare kontakt med presten som viet dere og be om en midlertidig attest.

Mvh. Knut.

Pastor.

Endret av Pastor Knut
Gjest gjest1
Skrevet

Takk for gode svar! Kontaktar presten straks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...