Gå til innhold

Bilulykke, forsikring og sykehus: hva dekkes?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble påkjørt av en bil her om dagen, en eldre mann kjørte i full fart og stoppet ikke for høyre (for meg)!

Begge bilene havnet flere meter unna, og jeg fikk dunket hodet inn i bildøren, et ganske hardt slag. Dro på sykehuset for å registrere det, og politiet kom til ulykkesstedet.

Hva skjer med den eldre mannen? Hva skjer med meg, hva om jeg har fått varig hodeskade? Har nemlig noe vondt i hodet, men fikk ikke hjernerystelse (ble jo ikke kvalm).

Noen som vet hva som skjer videre? :sjenert::forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ble påkjørt av en bil her om dagen, en eldre mann kjørte i full fart og stoppet ikke for høyre (for meg)!

Begge bilene havnet flere meter unna, og jeg fikk dunket hodet inn i bildøren, et ganske hardt slag. Dro på sykehuset for å registrere det, og politiet kom til ulykkesstedet.

Hva skjer med den eldre mannen? Hva skjer med meg, hva om jeg har fått varig hodeskade? Har nemlig noe vondt i hodet, men fikk ikke hjernerystelse (ble jo ikke kvalm).

Noen som vet hva som skjer videre?  :sjenert:  :forvirret:

Du må jo få undersøkelse som indikerer at du ar fått varig hodeskade.har mannen ikke holdt vikeplikten, så må o forsikringen hans dekke skadene på din bil. Du sender inn samtidig utgiftene du har hatt til legen.

Gjest Gjest
Skrevet

Ettersom du har vært på sykehuset vil de ha registrert det, og om du får senskader kan de bekrefte for forsikringsselskapet at du var der i forbindelse med en ulykke.

Gjest Gjest
Skrevet

Man kan godt ha hjernrystelse uten å være kvalm.....

Gjest gjest1
Skrevet

Det er vel riktig slik det er blitt skrevet så langt. Mannen som kjørte på deg, eller rettere sagt forsikringsselskapet hans, dekker reparasjon av din bil, og leiebil mens reparasjonen foregår.

Jeg regner med at du får sykepenger, så da blir det vel ikke noen tapt arbeidsfortjeneste.

Hvis politiet har startet etterforskning, kan det også hende at mannen får et forelegg for uaktsomhet i trafikken.

Skrevet

Du burde dra til sykehuset for nærmere undersøkelse.

Som noen nevner her, så kan man ha hjernerystelse selv om man ikke er kvalm. Blir man kvalm mens man har hjernerystelse, må man ta kontakt med lege.

Han som kjørte på deg vil få en bot (ca. 5000,-), hvis du anmelder saken. Det er vanlig at saken anmeldes automatisk når det er snakk om materielle skader og personskader.

Siden du ble påkjørt, er det den andres forsikring som skal dekke bilskadene iallefall.

Gjest Gjest
Skrevet
Du burde dra til sykehuset for nærmere undersøkelse.

Som noen nevner her, så kan man ha hjernerystelse selv om man ikke er kvalm. Blir man kvalm mens man har hjernerystelse, må man ta kontakt med lege.

Han som kjørte på deg vil få en bot (ca. 5000,-), hvis du anmelder saken. Det er vanlig at saken anmeldes automatisk når det er snakk om materielle skader og personskader.

Siden du ble påkjørt, er det den andres forsikring som skal dekke bilskadene iallefall.

Jeg anmeldte ikke mannen, men politiet var der for å sjekke.

Betyr det at mannen automatisk ble anmeldt da, fordi politiet var der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...