Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, vel og der var en av mange grunner til at jeg ikke stemmer Frp. Hvorvidt det ligger mye kompetanse og erfaring i den Israelske krigsmaskinen kan jo være en sannhet men den er og forblir militaristisk.

Dette er forslaget er temmlig langt ut på viddene etter min mening.

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5726767.html

Hva mener dere? Kjør diskusjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Langt ute på viddene. Et typisk frp-utspill for å sikre seg at nordmenn ikke glemmer dem i en tid hvor de har null påvirkning på norsk politikk.

Skrevet

Et ord f.Jer.Nr.8 2005 Israel eksporterer sikkerhets-utstyr til mange land i verden. Verden over stoler man nå på de israelske løsningene når slott, havner og bygninger og datautstyr skal sikres mot terrorister.

Her er det tydelig at det er mange land som er langt ute på disse viddene du nevner Punktom. Men mange har nok forstått at det er nettopp på disse viddene at kunnskapen ligger.

Skrevet

Det dreier seg ikke om å kjøpe israelske våpen.

Våpenindustri og militæret er to forskjellige ting. Heldigvis.

Norge har lite å hente av å trene med Israel. Vi har overhodet ikke noe sammenlignbare fiendebilder.

Skrevet (endret)

Jeg liker tanken meget godt.

Man kan si mye om Israel (og en hel del negativt), men det er et så utrolig mye bedre land enn de muslimske diktaturene man ellers finner i regionen.

Endret av Christiane
Gjest gotthard
Skrevet

hvorfor støtte en "terror stat"?

mye mulig det er en terrorstat godkjent av usa og dermed av ledere for feige land som ikke tørr stå i mot usa, men i minne øyne er israel en terror stat som okuperer et annet land.

Skrevet

Enig med punktom - et utspill Per Ove Width vet at han aldri vil få gjennomslag for, men som kan sikre ham støtte fra de mer israelvennlige velgerne i landet vårt.

Og så tar det ikke opp i seg at det faktisk er politiet som har ansvaret for terrorberedskapen her til lands, ikke militæret.

Skrevet

Ja, å militærisere et marginalt problem i Norge er ikke annet enn å forsøke å skape mer frykt i landet enn det det trenger å være. Frp har studert den amerikanske adminstrasjonen nøye, skjønner jeg. Frykt - begrunnet eller ikke - holder folk på vår side!

Motbydelig, men hva gjør man ikke for stemmer?

Skrevet
Det dreier seg ikke om å kjøpe israelske våpen.

Våpenindustri og militæret er to forskjellige ting. Heldigvis.

Norge har lite å hente av å trene med Israel. Vi har overhodet ikke noe sammenlignbare fiendebilder.

Har du allerede glemt hva som skjedde med norske eiendommer og flagg i forbindelse med noen enkle tegninger?

Skrevet
hvorfor støtte en "terror stat"?

mye mulig det er en terrorstat godkjent av usa og dermed av ledere for feige land som ikke tørr stå i mot usa, men i minne øyne er israel en terror stat som okuperer et annet land.

Hvilket land?

Skrevet

Tyskland, Kina, Frankrike, England.

Skrevet
Har du allerede glemt hva som skjedde med norske eiendommer og flagg i forbindelse med noen enkle tegninger?

Så derfor skal man samarbeide militært med Israel? Er det fordi at de er eksperter på å drepe satanistiske muslimer, eller noe?

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)

Godt for en innbarka nordmann å få sagt at flagget vårt er mer verdifullt enn teite Muhammed. Ha!

Endret av Slangen
Skrevet
Hvorvidt det ligger mye kompetanse og erfaring i den Israelske krigsmaskinen kan jo være en sannhet men den er og forblir militaristisk.

Er ikke de poenget med en krigs maskin da?

Skrevet
Er ikke de poenget med en krigs maskin da?

Nettopp og den erfaringen som bygger på makt og millitære strategier er ingen god kompetanse som jeg ser at ingen til syvende og sist burde hatt bruk for for det ender alltid i mer blod og elendighet for begge parter i en konflikt og ikke minst de sivile.

Hmmm har jeg tråkket litt i salaten mon tro?, håper dere skjønner hva jeg vil frem til. Mine ord taler ikke alltid slik jeg vil dem skal gjøre, men jeg tror jeg har presisert meg riktig nå :sjenert:

Skrevet (endret)
Nettopp og den erfaringen som bygger på makt og millitære strategier er ingen god kompetanse som jeg ser at ingen til syvende og sist burde hatt bruk for for det ender alltid i mer blod og elendighet for begge parter i en konflikt og ikke minst de sivile.

Problemet er vell å overbevise alle andre om denne ideen.

Hmmm har jeg tråkket litt i salaten mon tro?, håper dere skjønner hva jeg vil frem til.

Tror nok at tegnsetting hadde hjulpet deg betraklig.

Endret av talin
Skrevet

Problemet er vell å overbevise alle andre om denne ideen.

Tror nok at tegnsetting hadde hjulpet deg betraklig.

Det vil aldri komme til politisk aksept å drive noen form for militær samøving med Israel, da det er alt for politisk "uspisbart". Israelerne har garantert ting som det norske Forsvaret kunne ha god grunn for å kunne lære seg, men det blir bare hypotetisk, da dette aldri vil bli akseptert politisk. Uansett hva folk måtte tro og mene så er det faktisk politikerne som disponerer Forsvaret og derved bestemmer hva som tillates eller ikke (på godt og vondt)

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, å militærisere et marginalt problem i Norge er ikke annet enn å forsøke å skape mer frykt i landet enn det det trenger å være. Frp har studert den amerikanske adminstrasjonen nøye, skjønner jeg. Frykt - begrunnet eller ikke - holder folk på vår side!

Motbydelig, men hva gjør man ikke for stemmer?

Her tror jeg du traff spikeren på hodet

Frp (som Bush-adm.) får flere stemmer ved å spille på frykt for terror osv.

Det samme gjelder innvandring. Jeg har en meget sterk misstanke om at FrP har som politikk at de først skal gjøre det så vanskelig som mulig for innvandrerne å lykkes i Norge - og så skal de vinne stemmer på alle problemene innvandrerne skaper.

Dette er egentlig helt logisk. Norge må ha problemer med innvandrere for at FrP skal få stemmer, og da er det i FrPs interesse å "skape" problem-innvandrere.

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Terror er noe å frykte uansett hvem som utfører det. Og forebyggende tiltak ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre. Kjedelig å bruke millioner av skattekroner på dårlig taktisk forebygging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...