Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest GJESTTS
Skrevet

Jeg har tenkt mye på å kontakte en gammel flamme. Vi hang veldig mye sammen for ca. 5 år siden.

Han har en datter som jeg var veldig glad i.

Jeg har funnet ut hvor han bor og jeg tror han har ny samboer og ett nytt barn.

Det jeg har lyst til er å bare sende en sms og spørre hvordan det går med datteren hans.

Jeg har selv mann og er ikke intressert i denne flammen, men tenker så mye på hans datter og hvordan det har gått med henne.

Kan jeg gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du vel..? Ser ikke noe galt i det. Men pass på at du ikke skriver noe som kan mistolkes.

Gjest GJESTTS
Skrevet

Hadde ikke tenkt å skrive noe som kunne misforståes nei.

Jeg har en annen innfallsvinkel for å kunne spørre etter datteren, for jeg kjente faktisk henne før jeg kjente pappaen hennes.

Gjest Gjest
Skrevet

Denne datteren er kanskje såpass gammel nå at hun har egen mobil?

Da kan du vel heller sende en sms direkte til henne istedet?

Gjest Gjest
Skrevet
Denne datteren er kanskje såpass gammel nå at hun har egen mobil?

Da kan du vel heller sende en sms direkte til henne istedet?

Dessverre, jeg har sjekket det.

Skrevet

Jeg ville nok hørt med faren før jeg tok direkte kontakt med datteren... Det er vel ikke noe galt i å kontakte en gammel flamme? Men med barn må man jo bestemme seg for å holde kontakten eller ikke, synes jeg.. hvis ikke kan de bli veldig usikre..

Skrevet

Såfremst du ikke har andre hensikter?

Gjest Piper
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, for det har tross alt gått 5 år. Han har ny samboer, og det er ikke sikkert hun tror det er så uskyldig. Forstår at du tenker på denne jenten, men det har tross alt gått 5 år og mye har forandret seg.

Skrevet

Skjønner meg ikke helt på dere som skriver at dere ikke ser noe galt i dette, hallo opp med øynene. Denne jenten som er 11år hadde kontakt med trådstarter sist som 6 åring, hvorfor skal det opprettes kontakt igjen egentlig. Hun har fått nye venner og omgangskrets og en annen dame som fungerer som kvinnen i forholdet til faren, hvorfor skal trådstarter kontakte henne.

Jeg skjønner bare ikke helt tegningen her, hva er planen i dette tilfelle er det slik at du vil ta henne med på diverse barneting, leke med henne, osv. Tror nok ganske sikkert at hadde det vært den nye damen til pappaen til denne 11 åringen som hadde skrevet innlegg og skrevet at en eks fra faren tok kontakt med påskudd for å treffe ungen som hun ikke hadde sett i halve livet hennes. Ja da hadde tonen blitt en annen her inne!

Å skulle ta kontakt direkte med datteren er i alle tilfeller helt på trynet og noe du ikke må gjøre, så sant du ikke treffer henne ved en tilfelighet selvfølgelig. Å skulle ringe direkte til henne for å igjen ta opp noe som hun halve livet ikke har hatt virker merkelig. Nei dette her skjønner jeg meg ikke på, er det fordi jeg er mann og ikke ser like klart her eller?

Gjest Chantal
Skrevet
Såfremst du ikke har andre hensikter?

Hun skriver jo at hun ikke har det.

Jeg har selv mann og er ikke intressert i denne flammen,
Skrevet
Hun skriver jo at hun ikke har det.

Det hun skriver behøver ikke samsvare med det hun egentlig mener. Jeg lurer bare på om hun er ærlig ovenfor oss og ikke minst seg selv. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde stusset om samboeren fikk en slik sms, men nå har ikke han barn som det hadde vært naturlig for en x å lure på hvordan det gikk med, og så TROR jeg at x en hans ikke har noen kjæreste el for tiden. Da hadde det blitt merkelig om hun smset han etter 5 år og lurte på hvordan det gikk ;)

I din situasjon blir det annerledes. Så sant du er lykkelig i det forholdet du er i, og du ikke sender smser av typen “vi må treffes en dag og mimre” så ser jeg ikke noe galt i det. Se om du kan formulere det slik at han får vite helt fra starten av at du har en mann (noe ala “jeg og mannen min satt og mimret over gamle kjente en dag, og da kom jeg til å tenke på hvordan det står til med deg og jentungen”) så skal det ganske mye uflaks til for at det skal gå ille.

Skrevet
Skjønner meg ikke helt på dere som skriver at dere ikke ser noe galt i dette, hallo opp med øynene. Denne jenten som er 11år hadde kontakt med trådstarter sist som 6 åring, hvorfor skal det opprettes kontakt igjen egentlig. Hun har fått nye venner og omgangskrets og en annen dame som fungerer som kvinnen i forholdet til faren, hvorfor skal trådstarter kontakte henne.

Jeg skjønner bare ikke helt tegningen her, hva er planen i dette tilfelle er det slik at du vil ta henne med på diverse barneting, leke med henne, osv. Tror nok ganske sikkert at hadde det vært den nye damen til pappaen til denne 11 åringen som hadde skrevet innlegg og skrevet at en eks fra faren tok kontakt med påskudd for å treffe ungen som hun ikke hadde sett i halve livet hennes. Ja da hadde tonen blitt en annen her inne!

Å skulle ta kontakt direkte med datteren er i alle tilfeller helt på trynet og noe du ikke må gjøre, så sant du ikke treffer henne ved en tilfelighet selvfølgelig. Å skulle ringe direkte til henne for å igjen ta opp noe som hun halve livet ikke har hatt virker merkelig. Nei dette her skjønner jeg meg ikke på, er det fordi jeg er mann og ikke ser like klart her eller?

Hun sier jo at hun bare vil spørre hvordan det går med dem, ikke leke med datteren osv. Ser ikke noe galt i å spørre hyggelig hvordan det står til. Synes forøvrig forslaget til tekst fra gjesten ovenfor var et godt forslag.

Gjest GJESTTS
Skrevet

Utrolig mange som legger mer meninger på meg enn det jeg har.

Nei, jeg har ikke tenkt å opprette ny kontakt med jenten. Nei, jeg er ikke intressert i pappaen hennes. Jeg er lykkelig med min mann.

Av årsaker jeg ikke kan nevne her (for da utleverer jeg andre personer) er jeg veldig nysgjerrig på hvordan denne jenten har det.

Jeg ville ikke ha kontaktet henne direkte, det er jeg enig med dere i. Det er tross alt halve livet hennes som har gått siden vi hadde noe med hverandre å gjøre.

Det beste hadde vært å kontakte pappaen med en hyggelig, men ikke "overhyggelig" sms.

Jeg har ennå ikke gjort det, og kommer til å tenke litt til på det før jeg gjør noe.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Ser ikke noen grunn til at du ikke tar kontakt. Eksen til han jeg fikk barn med, har stadig tatt kontakt, kanskje ikke hvert år, men med jevne mellomrom og oftest i starten etter bruddet. Det viser at hun faktisk bryr seg om ungen selv om hun ikke kan være der som den voksenpersonen og stemoren hun engang var.

Synes det er verre når steforeldre uteblir helt.

Jeg vet ikke hvor ofte hun ringer eller sender sms, men de har i alle fall ennå kontakt og besøker hverandre. Det er ikke noe jeg som mor vil blande meg inn i.

Endret av Vega

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...