Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mireya
Skrevet

Et lite hjertesukk...

Hadde det bare vært mulig å se seg selv gjennom partnerens øyne... da hadde jeg uten å nøle grepet sjansen, og tatt på meg samboerens øyne...

Er redd for at jeg ville fått meg noen ubehagelige overraskelser... :sjenert: Lurer på hvordan jeg oppfattes, om han oppfatter meg sånn jeg gjerne vil bli oppfattet, eller om han har et helt annet syn på meg enn det jeg tror?

Det har ikke noe med min selvtillit å gjøre... er bare at jeg ville fått sjansen til å se hva jeg kunne forandre hos meg selv, om det var noe å forandre (og det ville det nok helt sikkert være) som gjorde at bildet han har av meg harmonerte bedre med det jeg har av meg selv som hans kjæreste og samboer?

For det er jo slett ikke sikkert at de er like...

Kunne jo bare spurt ham, men tror ikke han hadde skjønt hvorfor dette var noe å lure på... :ler: Synes jeg hører ham allerede. "Du tenker for mye!"

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en dum tanke dette, spesielt ikke for min del som lever etter prinsippet med at jeg er mot andre som jeg selv ønsker at andre skal være mot meg. Tror nok som deg at man kan få noen lite hyggelige overraskelser, ikke fordi jeg er noen vond person eller noe slikt, men man tenker gjerne at man er bedre, flinkere til ditt datt, mer hjelpsom, sympatisk, osv enn man egentlig er. Jeg har faktisk spurt min samboer og sagt til henne at jeg gjerne vil høre fra henne om det er ting ved meg som plager eller irriterer henne.

Dessverre så liker hun ikke enne fremgangsmåten helt da hun ikke vil krangle eller diskutere ting som ikke er relavante i øyeblikket. Hun er typen som ikke vil diskutere løsninger på problemer men bare ønsker dem bort forklarer hun, og derfor vil hun ikke fortelle meg noe om hva jeg gjør som irriterer eller plager henne.

Gjest Gjest
Skrevet
Et lite hjertesukk...

Hadde det bare vært mulig å se seg selv gjennom partnerens øyne... da hadde jeg uten å nøle grepet sjansen, og tatt på meg samboerens øyne...

Er redd for at jeg ville fått meg noen ubehagelige overraskelser...  :sjenert: Lurer på hvordan jeg oppfattes, om han oppfatter meg sånn jeg gjerne vil bli oppfattet, eller om han har et helt annet syn på meg enn det jeg tror?

Det har ikke noe med min selvtillit å gjøre... er bare at jeg ville fått sjansen til å se hva jeg kunne forandre hos meg selv, om det var noe å forandre (og det ville det nok helt sikkert være) som gjorde at bildet han har av meg harmonerte bedre med det jeg har av meg selv som hans kjæreste og samboer?

Kunne jo bare spurt ham, men tror ikke han hadde skjønt hvorfor dette var noe å lure på...  :ler: Synes jeg hører ham allerede. "Du tenker for mye!"

Ha, du høres ut som meg, og typen min sier akkurat det samme: "du tenker for mye, ikke tenk så mye, bare nyt livet," eller noe lignende :ler:

Gjest Chrizzy
Skrevet
Et lite hjertesukk...

Er redd for at jeg ville fått meg noen ubehagelige overraskelser...  :sjenert: Lurer på hvordan jeg oppfattes, om han oppfatter meg sånn jeg gjerne vil bli oppfattet, eller om han har et helt annet syn på meg enn det jeg tror?

Kunne jo bare spurt ham, men tror ikke han hadde skjønt hvorfor dette var noe å lure på...  :ler: Synes jeg hører ham allerede. "Du tenker for mye!"

Om du hadde hørt han, så hadde du hørt mer enn du hadde godt av, sikkert :) Han trenger deg, kanskje mer enn du trenger han! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror begge parter i et forhold hadde godt av muligheten til å se hverandre med den andres øyne i blant. For vi har så mye lettere for å se de feilene den andre gjør enn de feilene vi selv gjør. Og kanskje vi hadde fått mange aha opplevelser.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde ikke vært så dumt av og til...

Fikk en kommentar her fra min kjære. Han synes jeg var så dårlig til å rydde bort etter meg når jeg har laget mat... JEG derimot synes jeg er ganske flink der, men at han er helt elendig...

Snakk om forskjellige oppfatninger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...