Gå til innhold

Hipt eller harry

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger noen synspunkter her.

Skal fliselegge badet og MÅ bestille flisene imorgen.

Valget står mellom mørkebrune 30x30 flier på gulv og beige evt hvite på veggene

eller beige på både vegger og gulv.

Synes de brune er superfine, men er redd det er et blaff og at det vil bli dødsknalskt om noen år.

synspunkter....??? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen på de mørkebrune - tror man blir veldig mye fortere lei dem enn de beige. Hvis man ønsker fornying av badet vha tekstiler og div. er det mye enklere å kombinere det med beige enn brunt.

(Vi har OKERGULT vaskeservant på badet, samt brune tegninger på flisene, så jeg har erfart at man blir lei!)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg tror det ville bli bra jeg.

Hører folk sier at på lyse gulvfliser så synes alt.

Dersom du velger mørke fliser på gulvet så er det veldig fint dersom de legges "skrått".

Til mørkebrune gulvfliser så hadde jeg valgt beige veggfliser. Kan jo sprite opp med farger når det gjelder håndklær og tilbehør.

Forøvrig så synes jeg det er veldig stilig med mørkegråe gulvfliser og hvite veggfliser.

Skrevet

Brune er jo så inn nå. Men som en annen sa til meg når jeg satt og lurte på hvilket fliser vi skulle ha på badet vårt.

Hvis man skal tenke på hva som er inn og ut så må man bytte hvert år!

Så kjøp den type du liker best og den typen du tror du kan ha lenge! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde valgt mørke fliser på gulvet. Mørkebrune er sikkert kjempefint.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville helt klart gått for brune fliser på gulv og krem mot beige (muligens mot hvitt). Det er ikke de brune flisene som er en "blaff", det er nok kaffe latte, altså beige.

Har sett noen bad med disse fargene, og der passer så og si alt av andre farger in, det er lunt og ser renere ut på gulvet.

Selv ville jeg hvertfall gått lei av beige overalt...

Skrevet

Bare ikke velg helt ensfargede, jevne fliser på gulvet - da ser du alt av skitt og rusk. Litt struktur/mønster er bra.

Jeg har mørkegrå fliser på badet mitt, og de er veldig fine - fin kontrast til lys vegg. For ikke å snakke om mørke fuger, som ikke blir så fort gromøkkete som lyse fuger (som jeg hadde før.... :sjenert: )

Gjest Gjest
Skrevet
Trenger noen synspunkter her.

Skal fliselegge badet og MÅ bestille flisene imorgen.

Valget står mellom mørkebrune 30x30 flier på gulv og beige evt hvite  på veggene

eller beige på både vegger og gulv.

Synes de brune er superfine, men er redd det er et blaff og at det vil bli dødsknalskt om noen år.

synspunkter....??? :forvirret:

mørkebrunt vil nok være helt ut ganske snart. tar mye av rommet. velg lyst/delikat, så slipper du å irritere deg om noen år

Gjest gjest1
Skrevet

Badet kan da bli lyst og delikat selv om flisene på gulvet er mørke. Kritthvite bad fra gulv til tak er ganske kjedelig selv om ingen kan si at det går av moten.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt brune.

Du kommer til å være drittlei om et år.

Gjest Gjest
Skrevet

Lyst gulv og lyse vegger kan lett bli litt uheldig (diplomatisk nå).

Jeg hadde valgt mørke på gulvet. Men ikke ensfarget mørke, da synes hvert hørstrå som faller - velg spettete.

Det som er veldig in nå er å legge diagonalt - jeg blir sjøsjuk av sånne gulv og synes de er grusomme.

Skrevet

Helt mørkt gulv kan bli vel så lett å se hår og dritt på som hvite... Selv har jeg god erfaring med terracotta. Det som begynner å bli skikkelig allemannseie og harry - er skrålagte fliser på mørkst gul og mørk bord på hvite vegger. Hvor er originaliteten til folk?

Men det er heldigvis ikke min smak som skal bestemme hva du skal ha.

Skrevet

Hvilken farge skal du ha på innredningen på badet? Hvor stort er badet?Det har litt å si for valg av flisfarge synes jeg..

Gjest Gjest
Skrevet

hovedinnlgger her.

Badet er avlangt 6,5 kwm gulv. Sort vindu som er 120 x120 i enden på kortveggen. Tror jeg vil gå for hvite baderomsmøbler.... :)

Skrevet

I dette tilfellet ville jeg valgt bare hvite eller bare beige fliser. Er selv veldig glad i mørkebrunt, men tror ikke jeg ville valgt det hvis det var mitt bad. Men så er jeg veldig glad i lyse/enkle badrom.. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vegg og gulv "må" ha et fargeskille - ellers ser det bare merkelig ut.

Og hold dere for all del unna gulvfliser som er lagt diagonalt.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville gått for brune gulvfliser og hvite veggfliser. Lyse gulvfliser er for meg helt utelukket - det skal jeg aldri ha - og jeg tror kanskje at hvite veggfliser i steden for beige vil gi et litt lysere og renere preg.

Det går ikke ann å følge med på hva som er inn og ut synes jeg. Uansett hva du velger så vil moten skifte flere ganger innen du skal skifte det ut igjen. Badet er vel omtrent det mest varige en kan pusse opp. Det viktigste er at du velger noe du liker selv. Og gjerne noe ganske nøytralt. (Tilnærmet) ensfargede, pene farger går en ikke like fort lei av som voldsomme mønstre osv.

Skrevet

Jeg synes det er stilig når gulvet har en mørkere farge enn veggene. Synes brunt kan høres stilig ut jeg!

Beige både på gulv og vegger synes jeg er veldig kjedelig. Kanskje delikat, men veldig kjedelig....

Gjest Gjest
Skrevet

Hovedinnlegger igjen....

Ser at det er ca. 50/50 her. Men hva hvis dere skulle kjøpe hus/leilighet da...

Ville brunt gulv vært avskrekkende....

(Det er ikke sikkert jeg skal bo her i mange år, og da er det greit med noe som er lett omsettelig...)

Og en ting til, hva med messing speil og knagger til...

Som dere skjønner er jeg veeeeldig i tvil, selv om jeg heller mot det brune. :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...