Gå til innhold

Kuvertpris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor som er ivrig etter å hjelpe meg med planleggingen har påtatt seg å undersøke litt med lokaler i området. Dette er praktsik ettersom hun BOR i det området, og jeg bor 35 mil unna. En utfordring å planlegge bryllup på avstand...

Ivrig er hun, og i dag har hun fått tak i folk fra to ulike lokaler som kan være aktuelle.

Begge tar en kuvertpris som inkluderer hus, hvite duker, kokk, serverinshjelp, forrett, 2 serveringer av hovedrett, dessert og to kopper kaffe (til kakene altså)

Det ene huset tar mellom 440 og 485 kr pr pers, halv pris for barn under ca 12 år, og 130 kr for kaffigjester, dersom vi skal ha det.

Det andre huset tar 400 kroner for voksne, uavhengig av rett (dvs, 10 kr ekstra pr kilo dersom det skal være viltkjøtt), halv pris for barn og 100 kroner for kaffegjester. Det er altså rimligere. De tar ekstra dersom vi vil at de skal bemanne baren, men det kan vi få en til å gjøre selv (altså en venn av familien elelr noe, ikke en av gjestene. Min far har nok ganger endt opp med å stå i barn i bryllupper han er gjest i, det skal mine gjester slippe, men jeg skal ha et ansvarlig menneske med ansvar for baren)

Begge husene er fine, men det er årevis siden jeg har vært der, så jeg husker kke helt detaljene om hvordan det er. Det dyreste huset har spesifisert 2 serveringsmennesker, de andre sier ikke hvor mange det er. Er ikke to litt lite? Avhengig av gjesteantallet altså, men jeg anser det som at vi blir enten ca 50 eller kanpt 100 til middag (med 50 til middag kommer de resterende til kaffe) Dette er veldig foreløbige gjestelistetanker da, og slett ikke avgjort. Jeg har nok glemt noen, og ikke alle kommer til å komme heller. Men, at 2 serveringsmennesker til 50 gjester kan holde stemmer kanskje, men ikke til 100 vel? Da er nå vi ferdig å spise før de siste har fått mat for først gang...

Men det jeg egentlig lurte på er om dette er "normale" kuvertpriser eller ei. Jeg har jo absolutt ingen peiling...

Alkoholen holder vi selv, og vi pynter selv, skaffer lys, servietter og blomster (ja, det vil jeg da sannelig ha ansvar for selv, jeg vil ikke at DE skal velge serviettene eller blomstne mine! Jeg aner ikke hvordan de skal se ut enda, men jeg skal velge dem selv!)

En ting jeg har glemt å spørre om, men som kan undersøkes når de etterhvert drar og ser på lokalene er om der finnes et lite rom der vi kan sette en tv, så vi kan vise film for barna dersom dett blir litt kjedelig, der vil nemlig være noen barn i varierende alder. Av disse som går på "barnemeny" tror jeg det er ca 11 stykker, fra knapt to år og oppover.

Men altså, 4-500 kroner pr pers for hus, servering og mat, er det å anse som "normalt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke prisene var ille, men to kopper kaffe til kakene hørtes litt rart ut. Hva om gjestene vil ha mer? (Kjenner mange som er veldig glad i kaffe. ;) )

2 servitører til 50 stykker syntes jeg hørtes alt for lite ut. Det er vel en "regel" om hvor mange gjester per servitør. Jeg husker ikke nøyaktig tall, men det var under 25 hvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg syntes dufår mye ut av pengene på nr 1,prisene ligger rundt det,mange ligger oppunder 1000 kr pr kuvert også.

Skrevet

2 servitører synes jeg også er for få, betryggende at jeg ikke var på vill vei der. (vi må nok sikkert betale mer for flere da, med andr ord.)

Det med to kopper kaffe kan være begrensende på noen ja, for ja, jeg vet også om en del som drikker mer kaffe enn som så. Samtidig er det slik i min familie at halvparten ikke drikkerkaffe i det hele tatt. Og det er en god del unger/tenåringer som heller ikke drikker kaffe.

Dersom de trakter to kopper kaffe til hver person vi betaler for, men den halvparten som DRIKKER kaffe også kan få drikke koppene til den halvparten som drikkerbrus, så begynne det å nærme seg logikk... (brusen holder jo vi.)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi betalte kr 350,-pr kuvert for 13 år siden. drikke kom i tilegg.

To serveringsdamer er alt for lite - beregn 1 pr 10 gjester.

Skrevet

Satser definitivt på mer enn 2 serveringshjelper ja.

Regner med at det første huset sa inkl to, og at vi da må betale for de som er flere, men jeg synes nå egentlig at når vi betaler for mat/hus etc for mange flere gjester enn hva to kan dekke, så må de selvsagt ha flere!

Dette er nå noe av det som må undersøkes nærmere da.

Men vi må definitivt ha mer enn 2 serveringshjelper, det sier seg selv!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sjekket priser på et lokale, de tok 800 per kuvert + at vi måtte betale for drikke. Det syntes jeg var altfor dyrt, men synes du har fått veldig rimelige priser her. Veit min vennine betalte 3-400 kroner per kuvert med catering...

Men altfor få servitører ja. Jeg serverte mye i brylluper når jeg var yngre. Da hadde vi ca 10 gjester hver.

Gjest Chica
Skrevet

Får dere lov til å holde alkohol selv da? Mange steder må vel dette også kjøptes av arrangøren?

Skrevet

Dette er steder der vi skal ha med alkoholen selv. (Alle de tre stedene mamma har nevt (det siste hadde hun ikke ringt enda) har det vært feira bryllup i familien i før, så jeg har vært der, men det er lenge siden, så jeg husker begrenset.

Men, det skal være at vi selv står for drikke, pynting etc.

Dette er selvsagt ting som skal sjekkes, dobbeltsjekkes og kontrolleres innen vi tar en avgjørelse da. Jeg har flere spørsmål, og skal nok ringe dem selv etterhvert, når vi har begrenset antallet steder og de er inspisert... (og ja, da får "inspektørene" med seg sjekkliste...) Det er ikke helt greit dette med avstandsarrangement...

Men da er vi klar på at kuvertprisen er fornuftig, og at vi trenger MANGE servitører. 5 dersom vi har kaffegjester, 9-10 dersom alle kommer til middag. 2 er altfor lite.

Skrevet

vi har en kuvertpris på 700kr det inkluderer servitører, duker og servietter (som kan matches med "våre farger for dagen" :ler: ), champagne til mottakelse, 3-retters middag med vin og kaffe m cognac/baileys.

(dette er riktignok ikke i norge)

så 400kr for mat og serveringshjelp høres ikke ille ut i mine ører....

Gjest planlegger_også
Skrevet

Hei!

Vi holder også på å planlegge bryllup, hadde vi fått til den prisen hadde vi vært storfornøyd! Så selv om det er mye penger det er snakk om, så er det en bra pris :)

Vil gjerne vite det hvis det er i nærheten av oslo :hjerte::bryllup:

Skrevet

Nope, det er i Ålesund. Og det anses nok ikke som å være så veldig nært Oslo, i alle fall ikke i oslofolks øyne... :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal gifte oss i Molde neste år og skal betale kr 300 pr kuvert. Dette inkl leie av hele lokalet med tilhørende hus for sovemuligheter, personale, duker etc, forrett, middag med 2 serveringer og dessert. Velkomstdrink, drikke til maten og kaffe avec kommer i tillegg.

Med drikke inkl i kuvert prisen ender denne på ca 450 pr.pers.

Skrevet

Det var slett ikke ille pris i alle fall!!!

Skrevet (endret)

Har ikke fått fullstendig prisliste, men det blir ca. 1000,- pr kuvert. Det er med vin til maten, og ved ankomst, og kaffe til kakene.

Endret av Cupcake
Skrevet

:) ups..våres kuvert pris kommer på 1400kr pluss drikke. Det er en fireretters middag.Bryllupskaken er med i prisen.Vin og drikke til maten,kaffe og likør.så den kuvert prisen du har er jo kjempe billig forhold til det jeg skal betale.

:klem: Bire

Skrevet

Syns det hørtes ut som en kjempe bra pris jeg!!

Eneste stedet jeg har sjekket i Norge (fordi vi endte opp m utlandet) hadde en kuvertpris på rundt 1300kr. Det var på Refsnes Gods på Jeløya i Moss.

Skrevet

:)Refnes gods- Jepp vi har hørt der også faktiskt.Men var ikke helt fornøyd med oppvartingen.Vi hadde en romantisk helg på Refnes gods-Fikk til og med anbefalt Losby gods fra hovmester på Refnes gods he he.Så vi har da valgt Losby gods et kjempe koselig sted(har ogsåvært her på en romantisk helg)Meget bra mat og servic.Vi bor da i fredrikstad og losbygods ligger i lørenskog/lillestrøm. Valgte dette stedet pga at vi har mange som kommer langveis fra og må overnatte-får en kjempe bra pris på hotellromene.

:klem: Bire

Skrevet

Våre priser er helt uten inkludert drikke da altså, den skal vi skaffe selv.

Men jeg tror prisene virker greie, og vi har valgt det huset som tar 400 kroner pr prs. Jeg liker huset, slik jeg husker det i alle fall. Skal se på det neste gang vi er i området da.

Gleder meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...