lille my Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 han som er annsvarlig for lokalet vi skal leige sa at de skulle kjøpe inn cognac glass til å ha på lokalet i god tid til bryllupe vårt. nå i dag tok jeg tilfeldivis kontakt med ham,og han kunne fortelle at de ikke hadde tenkt å kjøpe inn alikavell. tenk om jeg ikke hadde ringt ham da noen som vet hvor det er muli å få tak i 80 billige cognac glass? har prøvd ikea på nettet, men der fant jeg ingenting. er meningen vi skal servere cognac og baileys i dem til kaffen, og synes det er simpelt å bruke plast kansje?? eller er jeg blitt en bridzilla????
Azi Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Det finnes billig sånt på Europris, det var ihvertfall det da vi giftet oss og kjøpte inn en hel haug mai 2003!
Nemmera Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 så sant du ikke kjenner til et sted du kan få lånt dem da....
Elise_ Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Kanskje du kan høre med andre som har giftet seg eller hatt 50-årsdag eller noe? Kjedelig utgift oppi alt sammen.
lille my Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2006 tenkte i mitt stille sinn, at om ej kjøpe inn 80 cognac glass, e d no ihvertfall ikkje nåka krise om nåke blit knust. for ka tid i live vill ej ever trenge slike mengde igjenn???
lille my Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2006 europris ha 40 for 3 og 98 for to. kjøpe vi dei til 40 kr, e vi oppe i 1000 kr på et blunk..... tusen kr her, og tusen krone dær.... he blitt litt ekstra under veis, MÅTTE no berre besstille sjokoladefoss feks. å ej ville ha kvit sjokolade til jordbæra mi, og mannen lys sjokolade til kransekakene. so da blei d 2 når vi først va i gong 3000 på et blonk
ashera Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 Jaja, du gifter deg forhåpentligvis bare en gang og da får du slå litt på stortromma. Plastglass er litt snippe, du er ikke bridezilla som syns det. Du kan jo høre om forsamlingshuset vil kjøpe dem brukt av deg etterpå, og så har dere vel kanskje tenkt å fylle runde dager etterhvert, slik at glassene kan gjenbrukes. Eller så kan du starte utleiefirma for konjakkglass.
lille my Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2006 hehe.... jeg skulle bare innom å sikkle litt på sjokoladefossen sine sider her forladen dag, og endte opp med å bestille en fontene til kvit sjokolade til jordbær o.l. og etter lit om og men måtte vi ha en til, for min kjære er så glad i kransekakestenger med sjokolade på, så han måtte ha lys sjokolade. så da ble d plutseli 3000 kr ut gitt. da sa min kjære at jeg får starte et sjokoladefoss og konjac glass utleige etterpå hehe, så ideen er allerede diskutert...... knis.....
Malama Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 sjokoladefoss.... høres deilig ut... hva er det???
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2006 #10 Skrevet 28. juni 2006 europris ha 40 for 3 og 98 for to. kjøpe vi dei til 40 kr, e vi oppe i 1000 kr på et blunk..... tusen kr her, og tusen krone dær.... ← Let etter 12-pakninger på Europris, Jernia, Rema, Ting&Tang, Nille og hva de heter alle sammen. Vi kjøpte tolvpakninger til 20 kr/pk i fjor sommer, og jeg har sett dem flere steder til samme pris etter det.
marsy Skrevet 28. juni 2006 #11 Skrevet 28. juni 2006 Lille my: vi skal også ha sjokoladefoss, men vi bare leier Vi dropper antakeligvis kake i stedet, så da slipper vi en ekstra utgift (men vi har lite selskap da) De har rimelige cognacglass på ikea, tror de koster ca 50 kr for 6 stk?? Fant bare disse på nettet: IKEA glass malama: Sjokoladefontene
Malama Skrevet 28. juni 2006 #12 Skrevet 28. juni 2006 Åhh.... (utleie ikke i det området vi skal være men man kan jo kjøpe noen små...) så jo deeeeeeilig ut da. Antar dog det ville gå MASSE sjokolade, ser for meg dette er en stor hit hos ungene....
lille my Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 28. juni 2006 hehe... den blir nokk en stor hit hos dei voksne også tenke ej. vi kommer mest sannsynli til å dyppe en del jordbær på forhånd, og legge ut som velkomst snac, og så ha den rennende fossen på kakebordet. kommer sikert til å spy før jeg er ferdig med å spise alt jeg vill på det kakebordet min familie er veldi flinke til å hjelpe til med kaker i tilstillinger....
Gjest LilSweetie Skrevet 28. juni 2006 #14 Skrevet 28. juni 2006 Lille my: vi skal også ha sjokoladefoss, men vi bare leier Vi dropper antakeligvis kake i stedet, så da slipper vi en ekstra utgift (men vi har lite selskap da) De har rimelige cognacglass på ikea, tror de koster ca 50 kr for 6 stk?? Fant bare disse på nettet: IKEA glass malama: Sjokoladefontene ← De har andre cognac-glass på IKEA også, som jeg kjøpte på IKEA Furuset. De var uten stett og kjempefine! Husker ikke hvor mye de kostet, men ikke dyrt
Søta Skrevet 28. juni 2006 #15 Skrevet 28. juni 2006 Jeg har kjøpt congac glass - billige på ikea- så ta deg en tur dit du. Men hvorfor skal du ha 80? Tviler vel på at alle gjestene drikker det..... Iallefall samtidlig, og den som står i baren kan vel vaske hele tiden...
lille my Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #16 Skrevet 28. juni 2006 det blir konjac og baileys til kaffen, i tillegg til rein kaffe og brus da sjølsagt. og da e d no litt domt om alle takka ja til et glas, å so he ikkje vi nokk. er sikkert en del som ikke skal drikke, men der er bare 4 under 18, så vi vet jo alldri. kansje farmor tar seg en støyt eller to??? å ka e probleme me dialekt tråd??? e ikkje heile norge oppegående nåkk til å skjønne d meste som blir sagt på norsk her i lande, utenom samisk da?????
Malama Skrevet 28. juni 2006 #17 Skrevet 28. juni 2006 (endret) For øvrig er jeg enig i at det er en fordel å ha like mange glass som antall gjester, sånn ca i alle fall. Deler slettet. Misty (mod) Endret 28. juni 2006 av Misty
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #18 Skrevet 28. juni 2006 tilbake til poenget... MÅ du ha like glass??? hva med å låne noen her å noen der??? å ev kjøpe inn de resterende... bare et forslag....
Mistyen Skrevet 28. juni 2006 #19 Skrevet 28. juni 2006 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Ang å skrive på dialekt eller ikke, kan man diskutere på generellt grunnlag i en ny tråd. Misty (mod)
lille my Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #20 Skrevet 29. juni 2006 skal ringe hotellet nå, så fe ej bere krysse fingrane
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå