Gjest ut på tur Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Skal ut og reise til helga sammen med en venninne, og det blir nesten en hel dag i Oslo å slå ihjel. Vi er ikke godt kjente i byen, og hadde litt lyst å finne på noe annet enn å traske opp og ned Karl Johan atter en gang.. Noen som har forslag?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Shopping, sightseeing, avslapning? Hva er dere egentlig ute etter?
Gjest ut på tur Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Hva som helst egentlig Gjerne shoppingtips, og steder med god mat?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Min favoritt er å ta turen ut til Høvikodden, der kan man bade, sole seg, spise og se på kunst om man vil. Altså flere fluer i ett smekk.
mowgli Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Hva med Aker Brygge? Etter at de gjorde om der syns jeg det har blitt bra med butikker Og så er det jo nok av steder for lunsj, kaffe, is m.m.
Gjest HB Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Sjekke ut Opplevelsessenteret til NRK? Se mer her Så kan dere shoppe i Bogstadveien etterpå. Eller spise en is i Frognerparken. Hilsen Lille meg
MiniMjau Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 (endret) Nei, ta turen bortover til grønland! masse små indiske steder å spise billig mat på!! og spennende butikker og kafeer. Ta en billig utepils på Stargate. Kort vei til Oslo S om dere skal videre med flytog/buss osv. Endret 28. juni 2006 av MiniMjau
MiniMjau Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 Har mer på hjertet... :-) Det er mest sannsynlig fint vær i helgen, kjøp med dere mat og drikke og sett dere i en eller annen park. Fengselsparken på Grønland, Kontraskjæret ved Akershus festning(her kan dere se fotballvm på storskjerm også om dere ønsker) , Frognerparken(ta trikk 12 til vestover).. Når dere har bare en knapp dag i Oslo ahdde jeg styrt unna Karl Johan/Aker Brygge osv. Kjedelige steder med mest turister nå for tiden..
Gjest ut på tur Skrevet 28. juni 2006 #11 Skrevet 28. juni 2006 Stakkar meg? Slett ikke, vi bare har et lite stopp i Oslo Litt for langt for bare å sitte på kafe, men litt for kort til å dra på stranda o.l. Men takk for tipsene deres! Grønland hadde vært kult, men jeg aaner ikke hvordan man kommer seg dit? Vi kommer vel innover til byen med flytoget. Kan du hjelpe meg litt, MiniMjau?
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #12 Skrevet 28. juni 2006 Ta tbanen til Grønland, eller gå av trikken ved Gunerius feks. MEN det tar kun få minutter å gå fra Oslo S. Ha en fin dag!
MiniMjau Skrevet 29. juni 2006 #13 Skrevet 29. juni 2006 Like greitt å gå, det er jo så kort vei. Ta flytoget/flybussen til Oslo S/Bussterminalen. Gå opp i Hovedavgangshallen på Oslo S, og (kanskje dere må legge bagasjen til oppbevaring på veien), og finn utgang mot Bussterminalen. Når dere kommer ut der har dere 2 gangbroer, en går til Oslo City, et shoppingsenter, og en gangbro går mot Plaza(det høye hotellet med glassvegger). Gå mot Plaza, og ta trappene ned til gateplan. Gå gjennom Vaterlandsparken(se på kartet) og vips så er du på Grønland. Grønland ligger på østsiden av elva, du må over elva altså(Plaza ligger på vestsida). Stargate ligger akkurat på broa, Fengselsparken ligger et stykke videre bortover gata Grønlandsleiret(jeg er dårlig på avstander, med ca 5-7 min gange). På Grønland har du indiske fastfood-restauranter som selger ordentlig god mat og Dattera til Hagen som er en norsk restaurant/kafe, så har du Deli de Luca, McDonalds alskens småbutikker. Utestedet/kafeen Gloria Flames(ved McDonalds/Kiwi) har en veldig fin terasse, men få vet om den. Du må gå inn og så ut bak i lokalet, de har pannekaker med diverse fyll i. mmm... Har et kart her: http://kart.gulesider.no/kart/index.c?ps=1...lX=0&scrollY=57 Toget du har på venstrekanten er Oslo S, Sonia Hennies Plass er området foran Oslo Plaza. Grønland og den koselige Smalgangen ligger øst for elven som er markert på kartet.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 30. juni 2006 #14 Skrevet 30. juni 2006 Hva med å ta båten til Hovedøya? Tar bare ti min. Nydelig! Kombiner med en is/øl på Aker Brygge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå