Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Var på butikken tidligere i dag og skulle blandt annet kjøpe en flaske med Palmolive håndsåpe. Tenkte jeg skulle være litt økonomisk og velge refill i stedet, siden jeg jo allerede har en flaske hjemme, men ombestemte meg når jeg la merke til prisen. Refillen var tre kroner DYRERE enn en ny flaske!? Har lagt merke til dette når det gjelder andre varer også, og man kan jo lure på hva vitsen liksom skal være da?
Gjest prestekrage Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Et av argumenten kan være natur-vennligheten. Ofte er refillene pakket i lett-nedbrytbart materiale. Dessuten blir det mindre plast-avfall med tanke på pumper o.li. Og så tar avfallet (ofte) mindre plass. Tenker da på forex lano. Orginalen er en plastflaske med pumpe- refillen er en plast-pose som tar mye mindre plass i søpla... (og husk å stortere riktig!!) Endret 27. juni 2006 av prestekrage
Jaya Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Når det gjelder Lano kan jeg skjønne det, men disse Palmoliverefillene selges vel i nøyaktig samme flaske som originalen, man skrur bare av en kork og setter pumpedingsen fra den gamle flaska over i den nye, gjør de ikke? Det eneste man får brukt opp igjen er denne lille pumpa, originalflaska går i søpla. Bruker stort sett bare Lano jeg da, for å liksom være litt miljøvennlig. Endret 27. juni 2006 av Jaya
Litt Lost Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Jepp, har merket dette jeg også, og det gir helt feil inntrykk. Da kunne heller butikken/leverandøren skrudd opp prisen på orginalembalasjert vare og skrudd ned prisen på refillene, selv om det er orginalvaren som er billigst i produksjon. Et annet eksempel jeg kan komme med er Nescafe pulverkaffe.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Pga miljøet, ikke økonomien. ← Når den eneste forskjellen på disse flaskene er topp i stedet for pumpe? Da kunne de vel ha funnet en mer miljøvennlig emballasje for refillene da eller satt ned prisene på refillen for å få folk til å velge det. Skjønner fremdeles ikke vitsen i at refillene er såpass mye dyrere.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 Når den eneste forskjellen på disse flaskene er topp i stedet for pumpe? Da kunne de vel ha funnet en mer miljøvennlig emballasje for refillene da eller satt ned prisene på refillen for å få folk til å velge det. Skjønner fremdeles ikke vitsen i at refillene er såpass mye dyrere. ← Nei, når det gjelder akkurat dèn "refillen" vil det nesten ikke utgjøre noen forskjell. Men helt generelt, de fleste refillpakninger kommer i mer miljøvennlig embalasje enn palmoliven.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 Huff, slikt er så håpløst. Palmolive burde virkelig selge refilen i plastpose, slik som Lano gjør. Jeg har såpedispenser i glass, men må likefull kjøpe pumpeflasker i plast fordi det ikke finnes refiller uten parfyme Hvis valget står mellom å ha skitne hender eller vaske dem med smelly-lano, så ville jeg nesten valgt det første
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå