Gjest mihu Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Hei, jeg skulle gjerne hatt forslag til sideretter som jeg kan ha ved siden av kylling, biff, fisk etc. For å gi et lite innblikk i hva jeg liker, så liker jeg veldig godt asparges surret med parmaskinke og med parmesan drysset over. Enkelt og veldig godt Så, noen forslag?
Gjest piaf Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har skrevet flere ganger her inne om ovnstørkede tomater, men synes det er veldig godt til både fisk og stekt/grillet kjøtt, så her kommer fremgangsmåten en gang til. Klasetomater deles i to, legg med snittflaten opp i ildfast form, ha over litt olivenolje, salt, pepper, oregano og et melisdryss (bruk gjerne tesil). Bakes i ovnen ved 125 g i 3 timer. Blir en god, konsentrert tomatsmak, og ikke altfor surt pga melisen (men velg også gode tomater med mye søtsmak i utgangspunktet). Godt med en eller flere grønne grønnsaker i tillegg, feks asparges, grønne bønner eller brokkoli.
Gjest LilSweetie Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Generelt er ovnsbakte grønnsaker kjempegodt! Jeg liker særlig ovnsbakt løk...med smør og rødvinsaus er aller best! Men har ikke noen oppskrift på det her, dessverre...
Gjest mihu Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Generelt er ovnsbakte grønnsaker kjempegodt! Jeg liker særlig ovnsbakt løk...med smør og rødvinsaus er aller best! Men har ikke noen oppskrift på det her, dessverre... ← Ovnsbakt løk? Høres spennende ut. Hvordan gjør du det? Hvor lenge i ovnen? Ovnstekte tomater skal prøves ut imorgen
Gjest Skya Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Gratinert blomkål og brokkoli, de finnes i ferdigpakke i frysedisken. De er tilsatt en slags saus og skal bare tilsettes ost og tilberedes i mikro'n eller i ildfast form i ovnen, veldig enkelt og kjempegodt!
Gjest LilSweetie Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Ovnsbakt løk? Høres spennende ut. Hvordan gjør du det? Hvor lenge i ovnen? Ovnstekte tomater skal prøves ut imorgen ← Har ikke noen oppskrift her, dessverre, og er ikke flink nok til å lage mat til at jeg tør å gi tips uten oppskrift Men jeg skal se om jeg finner det hjemme, og poste det da!
Gjest LilSweetie Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Her er Arkanas oppskrifter på ovnsbakt løk på andre måter, fra en annen tråd: Har ikke smakt den første, men den siste er kjempegod! Passer godt til biff og slikt Fylt løk er godt. Forvell løken i 5-10 minutter. Skjær av toppen og grav ut litt av innmaten. Bruk innmaten i fyllet, f.eks. en vanlig kjøttsaus. Fyll løkene, dryss over ost og stek i ovnen ved 200 grader i ca 30 minutter. Ovnsbakt løk er godt tilbehør til f.eks. stekt kjøtt eller pølser. Bruk to løk per person som deles i skiver og legges i en ildfast form. Drypp litt smeltet smør over og dryss over revet ost. Stekes ved 175 grader i ca 30 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå