Gjest Chrizzy Skrevet 27. juni 2006 #21 Skrevet 27. juni 2006 (endret) La merke til at når jeg skulle svare på spørsmålene om "de syv intelligenser" så fikk man spørsmål om man legger godt merke til rettskriving. Jeg scoret sikkert lavere enn mange andre der, på andre deler fikk jeg sikkert høyere poeng. Jeg tror at noen bare bryr seg mere om det enn andre. Det kommer av at vi er forskjellige, noe jeg synes er veldig bra. I mitt hode er det virkelig unødvendig å bry seg om noen skriver forøvrig eller for øvrig. I en annens hode er det viktig. Det handler om at vi er satt sammen på forskjellige måter, er ikke det bra? Eksempler som at man må skrive slik at folk forstår, blir for meg noe helt annet enn å bry seg om man skriver kjempe fint eller for øvrig. Jeg forstår ikke at det er vits å bry seg om det, her på KG. Men jeg skjønner at noen gjør det, og det er helt ok det også. Endret 27. juni 2006 av Chrizzy
Elanor Skrevet 27. juni 2006 #22 Skrevet 27. juni 2006 Nå hadde jeg tilfeldigvis ordboka fremme, og fant innførsel på "forøvrig", og da er det tillatt å skrive det.
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2006 #23 Skrevet 27. juni 2006 Nå hadde jeg tilfeldigvis ordboka fremme, og fant innførsel på "forøvrig", og da er det tillatt å skrive det. ← Det er håp!
Yme Skrevet 27. juni 2006 #24 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Det er en feil som går igjen i annethvert innlegg her inne, og jeg tror mange ikke er klar over den. Jeg oppdaget selv bare for et halvt år tilbake at for øvrig skrives i to ord. Altså: Skriv for øvrig, ikke forøvrig! ← Hold kjeft! (Regner med at du snakker mens du skriver ) Det skrives forøvrig, rett og slett fordi jeg er barnslig å liker at det stårfo*RØV*ri. I mitt vokabulære betyr "røv" det samme som "rumpe", nemlig is! Logikk, folkens! Endret 27. juni 2006 av Yme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå