Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Det er en feil som går igjen i annethvert innlegg her inne, og jeg tror mange ikke er klar over den. Jeg oppdaget selv bare for et halvt år tilbake at for øvrig skrives i to ord. Altså: Skriv for øvrig, ikke forøvrig!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Slenger meg på her og tar med i samme slengen (selv om det er utenom sesongen); det heter ikke inFULensa men inFLUensa!!!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Huff der så jeg sint ut gitt, er ikke så i harnisk da! :kgblunk:
Gjest vimse Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Forøvrig kan det skrives på begge måter...
Viviwoom Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Det kan jo skrives både som ett og to ord Men... Jeg holdt på å bli kaklende gal da jeg satt og leste til eksamen i vår, med en lærebok av en eller annen nisse som insisterte på å skrive kanskje som kan-skje
wind-up bird Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Skal man tro riksmålsforbundet, er "for øvrig" eneste korrekte form i bokmål, mens "forøvrig" er en form som brukes i riksmål. kilde (syns ikke det har så mye å si hva man måtte velge å skrive)
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 Forøvrig så bryr jeg meg ikke. ← :enig_anim:
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #11 Skrevet 27. juni 2006 Slenger meg på her og tar med i samme slengen (selv om det er utenom sesongen); det heter ikke inFULensa men inFLUensa!!! ← Jeg er en synder når det kommer til forøvrig, men det er fordi jeg ikke vet bedre... influensa vet jeg om... men jeg irriterer meg grønn over alle som kaller den minste lille forkjølelse for influensa...
Quirky Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Forøvrig så bryr jeg meg ikke. ← :enig_anim: ← Så rettsskriving er ikke viktig på et forum der man baserer seg på skriftlig kommunikasjon?
Gjest Chrizzy Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 Så rettsskriving er ikke viktig på et forum der man baserer seg på skriftlig kommunikasjon? ← Nei Joda, klart det er litt viktig. Men akkurat dette med forøvrig virker som en av de mange bagatellene folk klarer å irritere seg over. Hvorfor henge seg opp i bagateller når det finnes trær
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Så rettsskriving er ikke viktig på et forum der man baserer seg på skriftlig kommunikasjon? ← Så lenge man forstår hva en person skriver, så er "for øvrig" og "forøvrig" samme faen for meg.
Quirky Skrevet 27. juni 2006 #15 Skrevet 27. juni 2006 Så lenge man forstår hva en person skriver, så er "for øvrig" og "forøvrig" samme faen for meg. ← De er det også greit å skrive infulensa, sammen ligning, gåtteri, makkaroni etc?
Quirky Skrevet 27. juni 2006 #16 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Det er en feil som går igjen i annethvert innlegg her inne, og jeg tror mange ikke er klar over den. Jeg oppdaget selv bare for et halvt år tilbake at for øvrig skrives i to ord. Altså: Skriv for øvrig, ikke forøvrig! ← En annen ting: Noe er ikke kjempe fint. Det er kjempefint. Endret 27. juni 2006 av quirky
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #17 Skrevet 27. juni 2006 Det visste jeg da. I en annen tråd var det noen som skulle skrive for så vidt; Forsåvet
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2006 #18 Skrevet 27. juni 2006 (endret) De er det også greit å skrive infulensa, sammen ligning, gåtteri, makkaroni etc? ← Det finnes en grense. "For øvrig" og "forøvrig" skriver på akkurat samme måte, bare den ene måten har et mellomrom mellom seg. "Infulensa", "gåtteri" og "makkaroni" er rene feilskrivninger. Nå spiller du, forøvrig, bare dummere enn du er. Endret 27. juni 2006 av Freckles
Gjest King James Skrevet 27. juni 2006 #19 Skrevet 27. juni 2006 Det viste jeg faktisk. Men for og vere ærlig så sier jeg som Rett Butler i tatt av vinden. Frankly my dear i don`t give a damn
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2006 #20 Skrevet 27. juni 2006 Frankly my dear i don`t give a damn ← Amen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå