Gå til innhold

Nymfoman - definisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nymfoman= alle som har mer sex enn meg

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet
Nymfoman= alle som har mer sex enn meg

:enig_anim: :klappe::klappe::klappe: :enig_anim:

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Caplex (http://www.caplex.no/web/ArticleView.aspx?id=9325556 )

nymfomani, foreldet bet. på sterkt uttalt seksualaktivitet hos kvinner, med utgangspunkt i tidl. forestillinger om at kvinner normalt har lavere seksualdrift enn menn.

Soldebatt (http://debatt.sol.no/show.fcgi?category=3500000000000009&conference=221&posting=20500000000400852 )

"...sykelig trang til personlig tilfredstillelse.

Han/hun kan godt være etablert i et forhold,men får aldri nok sex," skriver du. Men en mann kan ikke være nymfoman.

nymfonami (av nymfe og gresk 'galskap'): overdreven seksualitet (hyperseksualitet) hos kvinner, sykelig forsterket kjønnsdrift.

Hos menn heter det "erotoman".

Men fagfolk og sexologer har gått bort fra begge disse betegnelsene nå.

Norgeslexi: (http://www.norgeslexi.com/paxlex/alfabetet/n/n14.html )

En alternativ definisjon er at nymfoman er det en mann kaller en kvinne når hun viser større lyst til seksualitet enn han gjør, når han får følelsen av at han ikke kan tilfredsstille henne seksuelt, når han føler seg seksuelt utilstrekkelig. Dette innebærer at begrepet er avhengig av den enkelte manns seksual lyst i en bestemt situasjon, at det ikke er en objektiv diagnose. For å forstå begrepet er det nødvendig å sette det i sammenheng med kvinne og manns rollen i samfunnet vårt.

Samme sted:

Mannsrollen innebærer at menn skal være mer seksuelt pågående enn kvinner, menns identitet henger for en stor del sammen med deres evne til ereksjon og utløsning, med evnen til rent teknisk å gjennomføre samleier. Tilsvarende ligger det i kvinnerollen at riktige kvinner ikke skal vise for stort selvstendig seksuelt initiativ. Det er nødvendig å ha et begrep for å kontrollere de kvinnene som tilsynelatende er menns seksuelle «overmenn». (Tilsvarende blir begrepet frigid brukt om de kvinnene som viser for liten seksuell lyst i forhold til mannen, også dette som en objektiv diagnose.)

:ler:

Endret av mysan
Gjest Betty Boop
Skrevet

Flott saksing Mysan. Du fikk liksom satt tingene litt i perspektiv der. :klappe::ler:

Gjest splæsj
Skrevet

Jeg vil vite hvor mye sex Bloody har sånn at jeg kan finne ut om jeg er nymfoman eller ikke! :sur:

Skrevet

Ha ha! La meg si det slik: Det er mye som taler for at du er nymfo Sky

• 2 uker senere...
Gjest Tilfeldighvis innom
Skrevet

Nymfoman brukes feil i dag. D vil egentlig si at d er en kvinne som ønsker sex, men som bare NESTEN oppnår orgasme. Kansje derfor hun ønsker mye sex?Derfor har sikkert ordet blitt brukt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...