Sjiraffen Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Hei! Jeg skal i bryllup i sommer hvor halvparten av gjestene kun snakker fransk, mens resten er norske. Jeg har så lyst til å lage sang til brudeparet, og tenkte det hadde vært koselig å finne en melodi som alle kjenner! Men der kommer min manglede franskkunnskaper inn... Eneste sangen jeg kommer på er Frere Jacob (den godnatt-visa), og den melodien er så trist! Og julesanger da... Men det er jo et sommerbryllup. Noen som har noen gode idéer?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Hva med Yellow Submarine, noe fra filmen Amelie? Hvis du tenker kjempeberømt i hele verden og trekker inn sanger på engelsk i tillegg, finner du sikkert noe som passer!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 "Ca va pas changer le monde" er en kjent fransk vise (Joe Dassin) som jeg tror har blitt oversatt av en norsk artist (Finn Kalvik???) Samme med "Monsieur Le President" (Boris Viande).
Gjest Frk Åberg Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Tror sanger fra Amelie kan bli vanskelige å synge til. Kanskje bortsett fra den som er på engelsk på soundtracket. Men President var et godt forslag.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 (endret) *slette* Leste litt for fort åpningsinnlegget Endret 27. juni 2006 av Chic
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Herborg Kråkevik har gitt ut en plate med Edith Piafs musikk med (stort sett) norske tekster.
nygarda Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Tenkte også på edith piaf da jeg leste dette, der har du noen å velge mellom. Så har man noen tegnefilmer med kjente melodier, Løvenes Konge osv, + Babar (som er fransk). Hm vet det er flere, men kommer ikke på noen akkurat nå.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 Hva med "ca va pas changer le monde" ("det er slike ting som hender" på norsk)? Den er iallfall kjend, men kanskje litt vanskelig å synge til? Marseillasen burde iallfall være kjendt for franskmenn. Men kanskje det er litt frekt å bruke denne melodien til annen tekst?
Gjest Revenka Skrevet 28. juni 2006 #10 Skrevet 28. juni 2006 La vie en rose er min favoritt, nydelig melodi!
Sjiraffen Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 4. juli 2006 Tusen takk folkens! Nå har jeg mange gode melodier å velge mellom! Så er det "bare" å skrive sangen igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå