Gjest oppgitt Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Hva slags belysning skal vi legge opp til i huset vårt? Holder på med elektrikerarbeid på huset og syns belysning er så vanskelig. Glødelamper eller halogen? Kan man kombinere belysningstyper? Har av en eller annen grunn (kanskje fordi jeg ikke syns det er fint) ikke lyst på innfelte spoter, men kan godt tenke meg spotter på skinner. Har dere tips om fine linker?
Gjest HB Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Du kan jo be om hjelp fra profesjonelle da. Vet ikke om lyskonsulent er det korrekt navnet, men fikk opp dette firmaet bl.a. da jeg søkte på Gule sider. Expo Nova kan kanskje gi deg noen tips og ideér. Ellers så synes jeg Herstal har mange tøffe lamper. De har også wiresystem. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Halogenlamper vil jeg fraråde, pga av strømforbruk. Slike halogenlamper på skinner kan være ganske stilige, men vi hadde også problemer med dem. Det lyset brenner lenge er lysrør eller sparelamper et godt valg. Tenk på hvor du trenger godt arbeidslys. Ellers er det fint med litt mer dempet belysning på stua, f.eks, men med mulighet til å øke belysningen punktvis for håndarbeid, lesing osv. Hvor mange rom er det snakk om? Det er vanskelig å gi gode råd om utforming uten å vite mer om hvilken stil dere har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå