Gjest skooooooooo Skrevet 27. juni 2006 #1 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg kjøpte et par nike joggesko i en str for lite da de ikke hadde min str og neste var altfor stor. Damen i butikken sa de ville vide seg ut mye, men det har de ikke gjort. De er så trange at jeg får gnagsår av å gå med dem. Hvordan kan jeg vide dem ut ca en halv str? 37 var for stort, 36 for lite og 36,5 utsolgt. Og jeg hørte på damen i kassa arrrrrrgh! Endte med å kjøpe enda et par sko, puma denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #2 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg ville kjøpt nye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #3 Del Skrevet 27. juni 2006 Du kan bare gi opp det der altså! Ellers så må du gå med gnagsårplaster hver gang du bruker de Jeg har gjort den tabben selv så mange ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #4 Del Skrevet 27. juni 2006 Ta på deg klissvåte sokker og gå med skoene til sokkene er tørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #5 Del Skrevet 27. juni 2006 En kan jo ikke vie ut sko i lengden, det går jo bare ann i bredden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. juni 2006 #6 Del Skrevet 28. juni 2006 jeg har pumasneakers som var bittelitt små på ene foten. har hatt dem på meg inne, hjemme så ofte jeg kan, for bare det å ha dem på foten og gå lett med dem slik man gjør hjemme, hjelper til å vide dem ut og du slipper gnagsår. jeg hater gnagsår, og alt av sko som gir meg det, ender i skapet ubrukt. så jeg har ikke turt bruke pumaene mine ute før jeg hadde brukt dem litt hjemme først så jeg fikk ihvertfall gått dem til litt. og er det skinn, så kan de fint gå seg til litt også i lengden, det har jeg opplevd flere ganger. våte sokker i hjelper også, men da ville jeg bare brukt det inne. er det skinn hele veien? eller er det stoff inni? nå vider både stoff og skinn seg ut altså, og våte sokker hjelper vel på begge deler. lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #7 Del Skrevet 28. juni 2006 Gå med dem inne når du styrer i huset evt. Da får du kanskje myket dem opp litt. MEN alle joggesko vier og former seg etter foten, i bredden! Ikke i lengden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. juni 2006 #8 Del Skrevet 28. juni 2006 MEN alle joggesko vier og former seg etter foten, i bredden! Ikke i lengden! ← jeg har nå virkelig hatt to par (forskjellige typer til og med) hvor den ene skoen har vært bittelitt trang i lengden, og dette har fint gått seg til, uansett om altså joggesko ikke går seg ut i lengden. er det snakk om mye, så er det ikke bra at de er for små i lengden, men det er skitt i lengden også, det er bevegelig den retningen også, så lenge det ikke er sålen og gummideler som gjør at de blir for små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 28. juni 2006 #9 Del Skrevet 28. juni 2006 De fleste sko er sydd så de ikke skal utvide seg i lengdretningen. Sålen holder dem gjerne fast. noen varianter vider seg kanskje ut slik, men det er ikke normen. Skomakere blokker heller ikke ut sko i lengden - sålen vil ikke passe lenger. Når du utvider en sko i bredden, vil foten legge seg annerledes mot sålen, og det vil oppleves som at hele skoen er blitt større, dersom det er lite som skal til i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. juni 2006 #10 Del Skrevet 28. juni 2006 Når du utvider en sko i bredden, vil foten legge seg annerledes mot sålen, og det vil oppleves som at hele skoen er blitt større, dersom det er lite som skal til i lengden. ← det er sikkert det som har skjedd med mine da, for sålen og skoen passer fint sammen til tross for at en tidligere trang tupp ikke lenger er trang. og så lenge skoen går seg til slik at den ikke lenger presser, så er jo problemet løst ihvertfall, uansett om den har utvidet seg i lengden eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå