Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Du står på et buss stopp med lite trafikk. Plutselig stopper det en bil forran deg. Mannen i bilen peker på deg med en pistol og ber deg om å sette deg inn i bilen. "Hvis ikke så skyter han deg...." Blir du med han i bilen og satser på at han ikke skader deg eller vil du ta tjangsen på å nekte å bli med han i bilen? Jeg tenker at man kan jo være "heldig" og ikke bli skadet dersom man blir med... Samtidig er det nesten bedre å bli skutt der og da - og ikke risikere å bli med han, holdt fanget og kanskje bli drept og ingen finner deg igjen... Hva hadde DU gjort??
Gjest Thalassa Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Jeg hadde løpt som faen den veien bilen ikke pekte. Kanskje hylt litt hvis det var noen folk i nærheten.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Jeg hadde nok løpt, ja, og tatt sjansen på at han hadde bommet dersom han prøvde å skyte etter meg. Fristende å si at jeg hadde svart ett eller annet "smartass" som "Nei takk, jeg venter på bussen i stedet, jeg" eller "et øyeblikk, skal bare ringe sjefen og si at jeg blir forsinket" eller noe, men i realiteten hadde jeg nok fått panikk. Muligens hadde jeg bare sett dumt på fyren og ristet på hodet med store, redde øyne.
Gjest Piper Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Jeg hadde ikke gått inn i den bilen, da fikk han heller skyte meg. Jeg hadde rett og slett løpt for livet
Lenemor Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Ehh hadde vel løpt som f¤%# må jo være ett sted det går ann å søke tilfukt i en butikk eller noe.. Eller bak en stor og enda styggere mann.. Eller kanskje jeg bare sto stille og venta på han skulle si:kødda.. Umulig å vite hva jeg hadde gjort..
Gjest *Snart medlem* Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Jeg hadde nok løpt, ja, og tatt sjansen på at han hadde bommet dersom han prøvde å skyte etter meg. Fristende å si at jeg hadde svart ett eller annet "smartass" som "Nei takk, jeg venter på bussen i stedet, jeg" eller "et øyeblikk, skal bare ringe sjefen og si at jeg blir forsinket" eller noe, men i realiteten hadde jeg nok fått panikk. Muligens hadde jeg bare sett dumt på fyren og ristet på hodet med store, redde øyne. ← Ganske sikker på at det ville vært min reaksjon også. Jeg hadde nesten garantert ikke løpt, og jeg er faktisk i tvil om at alle som sier de ville løpt faktisk ville løpt hvis situasjonen var et faktum.
Gjest splæsj Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Det blir umulig å svare på før jeg er i den situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #9 Skrevet 27. juni 2006 Aner ikke min reaksjon, den ville nok kommet i form av refleks og magefølelsen der og da. Kanskje jeg hadde løpt, kanskje jeg hadde svima av, kanskje jeg hadde klart å ringe et nr - siden jeg stort sett står og fikler med mobilen når jeg står og venter, kjeder meg sånn? I utgangspunktet tror jeg ikke at jeg hadde vært like redd om en pistol var imot meg som en kniv. Men man vet aldri hvordan en panikk-reaksjon vil utarte seg. Er nok annerledes enn på film gitt.. Litt nysgjerrig på hvorfor trådstarter lurer jeg??
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 meg var siste ja... fikk panikk av spørsmålet
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 I utgangspunktet tror jeg ikke at jeg hadde vært like redd om en pistol var imot meg som en kniv. Hæ? Den stussa jeg litt på... Hvorfor det? Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort. Hadde sannsynligvis blitt stående og sett dum ut i første omgang.
Xora Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 Fordi jeg har veldig stor angst for sprøyter og kniver og sånt - alt som blir blodig. Innbiller meg vel at et skudd fra en pistol så går alt litt fortere lissom, om den som skyter meg treffer riktig iallefall.
Gjest Embla s Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Klarer ikke å tenke meg til hva jeg hadde gjort, blir redd bare av å tenke meg problemstillingen. Mulig jeg hadde blitt stiv som en pinne og sagt "hva? hva sa du?" fordi det er så absurd at jeg hadde lurt på om jeg hadde missforstått det hele.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #15 Skrevet 27. juni 2006 Fordi jeg har veldig stor angst for sprøyter og kniver og sånt - alt som blir blodig. Innbiller meg vel at et skudd fra en pistol så går alt litt fortere lissom, om den som skyter meg treffer riktig iallefall. ← Okei.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #16 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Jeg hadde straks kastet meg ned og krøpet bakover fortauet og håpet han ikke kjørte på meg, og hadde det stått et tre eller noe der, så hadde jeg gått bak det. Tror ikke jeg hadde hylt, jeg hadde vært for sjokka. Men kanskje jeg hadde klart å fikle fram mobilen og ringe 112. Var det boliger i nærheten ville jeg løpt som fan og ringt på alle dørklokkene, jeg er faktisk ikke sikker på om jeg ville løpt eller kastet meg ned... Hadde i alle fall ikke gått inn i bilen. En ting er å bli skutt, men han kunne gjort mye mer skade før han drepte meg hvis jeg var så dum å gå inn i bilen bare pga faren jeg allerede var i. Hadde jeg hatt en pistol hadde jeg skutt før jeg hadde spurt... (lett å si, jeg har ikke våpen) Men er blitt truet med kniv, men det var ikke på en bussholdeplass og jeg turte ikke gjøre noenting... forsvant ut av kroppen og ble helt likegyldig til om jeg skulle dø eller ikke... Hvorfor spør ts om det? Er det selvopplevd eller holder du på med en krim nå? Endret 27. juni 2006 av Vega
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #17 Skrevet 27. juni 2006 Aner ikke. Hadde tatt det på magafølelsen der og da, og veid for/mot om jeg trodde han kom til å skyte meg om jeg ikke ble med (da hadde jeg blitt med og sett om jeg kom meg løs på et eller annet vis), eller tatt beina på nakken om jeg trodde det var smartest.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #18 Skrevet 27. juni 2006 Sparka han i balla og løpt som f Hadde jeg blitt med kunne jeg risikert å bli torturert før han drepte meg.Hvis jeg hadde løpt hadde han ikke skutt etter meg (tror jeg) det ville ha vakt for stor oppmerksommhet så da tro jeg ikke han ville ha skutt etter meg.
Velvet Skrevet 27. juni 2006 #20 Skrevet 27. juni 2006 Jeg hadde tatt en elegant superkvinnesalto og sparket våpenet ut av hånden hans. Deretter hadde jeg stukket neglefilen, som jeg nylig hadde brukt på mine nylakkerte negler, i øyet hans. Så hadde jeg ringt politiet som ville berømmet meg for min modige og uredde opptreden og takket meg for å fakke den farlige mannen helt alene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå