salsera Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Vi trenger et blandebatteri til badet og har tenkt på enten dette eller dette. Har noen erfaringer med disse eller andre fra IKEA? Og hva er letterst å holde pent? Matt forkrommet eller vanlig forkrommet? Heller mest til ENSKÄR.
Azi Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Jeg ville ikke ha valgt en slik blandebatteri. Grunnen er først og fremst det er lettere for barna å brenne seg. Og det andre er det er så sinnsyk lettvindt med en som "håndtak" enn å vri på to for å finne rette tempraturen! Men smaken er som baken! Vi har Ikea blandet batteri på kjøkkene. Jeg er ikke helt fornøyd med den! Kommer nok til å bytte ut både vasken og blandebatterien etterhvert!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Ville hørt litt med en rørlegger om de ville sette det opp for meg. Når vi pusset opp kjøkkenet kjøpte vi blandebatteri fra IKEA. Fikk beskjed fra rørlegger at han ikke ville gå god for det... Endte derfor med å levere blandebatteriet og kjøpe gjennom rørlegger istedet...
Tjorven Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Rørleggere fraråder blandebatterier fra IKEA, siden de visstnok ikke er så sikre og gode som andre. Vi valgte derfor bort dette og valgte et annet av litt bedre kvalitet/kjent merke. Ville bare si i fra, kjedelig om det skulle bli vannlekkasje...
salsera Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2006 Noen spesielle dere kan anbefale? Vi vil gjerne ha et som et litt høyt. Vi så på et med et "håndtak" slik som du beskriver, Azi, men det var for lavt.
Leo Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Rørleggere vil naturlig nok ikke gå god for andre produkter enn de som selges via dem. Jeg forstår dem godt, men det betyr ikke at produktet nødvendigvis er dårligere. Jeg valgte likevel å levere tilbake det "Enskär" blandebatteriet jeg hadde kjøpt på IKEA og kjøpte i stedet dette Hansgrohe blandebatteriet hos en rørlegger i stedet. Årsaken var rett og slett at jeg/vi fant ut at det var tungvindt å skulle vri på to kraner. Hansgrohe batteriet var på tilbud og kostet bare 200 kroner mer enn det fra IKEA.
salsera Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2006 Rørleggere vil naturlig nok ikke gå god for andre produkter enn de som selges via dem. Jeg forstår dem godt, men det betyr ikke at produktet nødvendigvis er dårligere. Jeg valgte likevel å levere tilbake det "Enskär" blandebatteriet jeg hadde kjøpt på IKEA og kjøpte i stedet dette Hansgrohe blandebatteriet hos en rørlegger i stedet. Årsaken var rett og slett at jeg/vi fant ut at det var tungvindt å skulle vri på to kraner. Hansgrohe batteriet var på tilbud og kostet bare 200 kroner mer enn det fra IKEA. ← Jeg fant ikke noe om hvor høyt det er. Kan du si det sånn circa? Hva med matt eller glans?
Leo Skrevet 27. juni 2006 #9 Skrevet 27. juni 2006 Hele batteriet er 16 cm. høyt og fra hullet i vasken opp til dit hvor vannstrålen kommer ut er det 6 cm, så det er noe høyere enn "standardbatteriet" fra Ifö som har vært montert i de fleste hjem de siste årene. Vasken er for øvrig fra Ikea og både batteriet og oppløftsventilen ("proppen") passet helt perfekt.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 Det er en grunn til at rørleggere ikke vil gå god for blandebatterier fra IKEA, det er fordi de går lekk omtrent før rørleggern kommer seg ut døra. Eller etter en uke. Andre er heldige og det forblir tett, kjenner en som har hatt blandebatteri fra IKEA i 4 år uten problemer. Men også de som har hatt det 1-2 uker med problemer.
salsera Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Hele batteriet er 16 cm. høyt og fra hullet i vasken opp til dit hvor vannstrålen kommer ut er det 6 cm, så det er noe høyere enn "standardbatteriet" fra Ifö som har vært montert i de fleste hjem de siste årene. Vasken er for øvrig fra Ikea og både batteriet og oppløftsventilen ("proppen") passet helt perfekt. ← Tusen takk for hjelpen! Vi har en Höllviken vask. Lurer på om jeg skal forsøke å finne et blandebatteri som ikke er fra IKEA da, men vi trenger sannsynligvis et høyere. :klø: Ikke så lett dette; huseieren (han betaler, men vi må organisere) vil ha et med glasskeramikk-pakning (hadde aldri hørt om det før, har bare sett gummipakninher, lurer på om han egentlig mener ventil). Samboer vil ha et HØYT blandebatteri og jeg er egentlig bare glad for at jeg snart har en vask. Endret 27. juni 2006 av salsera
Leo Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Vasken vi har montert det på er også en Höllviken vask og det passet som sagt helt fint! Batteriet fra Hansgrohe har for øvrig glasskeramikk-pakning. (Pakning som sitter inne i batteriet og som sørger for at det ikke kommer vann ut når kranen er stengt).
salsera Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 27. juni 2006 Vasken vi har montert det på er også en Höllviken vask og det passet som sagt helt fint! Batteriet fra Hansgrohe har for øvrig glasskeramikk-pakning. (Pakning som sitter inne i batteriet og som sørger for at det ikke kommer vann ut når kranen er stengt). ← Ok, så da er det noe annet enn ventil? Jeg er helt grønn på dette. Huseieren forklarte at han ville at vi skulle kjøpe et slikt fordi man da ikke kan skru kranen for hardt igjen, men det kunne man ikke på blandebatteriene hos IKEA heller. Tror jeg sender linken din både til samboer og huseier. Så var det bare å finne ut hvor de selger det, hvis det faller i smak hos dem.
Leo Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Ok, så da er det noe annet enn ventil? Jeg er helt grønn på dette. Huseieren forklarte at han ville at vi skulle kjøpe et slikt fordi man da ikke kan skru kranen for hardt igjen, men det kunne man ikke på blandebatteriene hos IKEA heller. Tror jeg sender linken din både til samboer og huseier. Så var det bare å finne ut hvor de selger det, hvis det faller i smak hos dem. ← En glasskeramikk-pakning lar seg ikke klemme i stykker slik en gummipakning gjør, men jeg tror strengt tatt ikke det er noe stort problem uansett... Jeg kjøpte hos Bademiljø, men jeg tror det er flere rørleggerkjeder som fører Hansgrohe.
Azi Skrevet 27. juni 2006 #15 Skrevet 27. juni 2006 Mega flis har kampanje på blandebatterier. http://www.megaflis.no/index.php?pageId=3&action=show&todo=6
salsera Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #16 Skrevet 27. juni 2006 Har fått svar fra sambo. De er visst for lave. Noen som vet om noen gode merker, som ikke er for dyre, men som er høye?
Leo Skrevet 27. juni 2006 #17 Skrevet 27. juni 2006 Har fått svar fra sambo. De er visst for lave. Noen som vet om noen gode merker, som ikke er for dyre, men som er høye? ← For lave? Skal han stå i vasken og dusje eller? (Har han tenkt på at et høyt servantbatteri nødvendigvis gir mer sprut og søl?) Svedbergs har ett som heter Juno og kan minne litt om "Enskär". Det koster ca. 1.500 kroner. Ellers har Hansgrohe (Og sikkert mange andre leverandører...) mange forskjellige høye utgaver i sitt sortiment, men de koster gjerne en hel del... (3 - 6.000 er helt normal pris...).
Azi Skrevet 27. juni 2006 #18 Skrevet 27. juni 2006 Se her har du mange å velge mellom! http://bademiljo.no/flashkatalog.asp?ID=49...ment=1&session=
salsera Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #19 Skrevet 27. juni 2006 For lave? Skal han stå i vasken og dusje eller? (Har han tenkt på at et høyt servantbatteri nødvendigvis gir mer sprut og søl?) Svedbergs har ett som heter Juno og kan minne litt om "Enskär". Det koster ca. 1.500 kroner. Ellers har Hansgrohe (Og sikkert mange andre leverandører...) mange forskjellige høye utgaver i sitt sortiment, men de koster gjerne en hel del... (3 - 6.000 er helt normal pris...). ← Det fra Svedbergs tror jeg nok kan falle i smak hos sambo. Aner ikke hva han trenger et så høyt blandebatteri til, men det ønsker han seg av en eller grunn veldig. Merkelig med disse mennene, alt er ikke så nøye, til det kommer til en merkelig liten detalj. Det med vannsprut og søl klarer han å få til uansett, tror jeg! Se her har du mange å velge mellom! http://bademiljo.no/flashkatalog.asp?ID=49...ment=1&session= ← Har merket meg adressa, men har problemer med å se enkelte web-sider, så jeg får ikke sett på denne siden på denne datamaskina. Takk!
Leo Skrevet 27. juni 2006 #20 Skrevet 27. juni 2006 Det fra Svedbergs tror jeg nok kan falle i smak hos sambo. Aner ikke hva han trenger et så høyt blandebatteri til, men det ønsker han seg av en eller grunn veldig. Merkelig med disse mennene, alt er ikke så nøye, til det kommer til en merkelig liten detalj. Det med vannsprut og søl klarer han å få til uansett, tror jeg! ← Jeg vet! ...og da kan det være greit å føye dem, så kan man gjøre som man vil resten av tiden... Linken til Azi inneholder for øvrig omtrent det samme som du allerede har sett, bl.a. et par fra Hansgrohe og det fra Svedbergs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå