Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Dere som har brukt graviditetstest fra billigeteste.dk, hvor på stripsen kommer den streken som forteller at man er gravid? Er det ganske nærme kontrollstreken, eller er det LITT lenger unna enn det man egentlig skulle tro?

Hvis jeg går under godt lys, kan jeg såvidt se konturene av en strek, men jeg syns den er litt langt unna...

Jeg har ikke brukt el-tester, så jeg vet ikke om jeg har hatt (veldig uregelmessig syklus, 80-100 dager :overrasket: ), men babycompen tror jeg er gravid, for temperaturen skøyt i været noen dager (ca uke, husker ikke helt) etter samleie, og har forholdt seg høy. I tillegg har jeg ømme pupper!!

Jeg håper så veldig!

Vet det ikke er noe annet å gjøre enn å vente noen dager, og ta en ny test, men mens jeg venter på at dagene skal gå, håper jeg på masse svar her! :)

Er det noen som kan fortelle meg at hcg-streken er "litt langt unna" kontrollstreken?

Takk!

Skrevet

Hvis du har bruksanvisningen, så er det omtrent som på bildet der. Jeg husker ikke helt hvor langt fra hverandre strekene er, men begge er temmelig midt på ved positiv test. Akkurat i skjøten der selve strimmelen begynner, kan det komme noe som ligner på en strek, men det er altså ikke en strek.

Her kan du se fargebilde av en positiv test.

Lykke til!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svar, Elze!

Jeg har prøvd å sammenligne med bruksanvisningen, men da det er størrelseforskjell på bildet og testen, så ville jeg høre etter andres erfaringer! Den streken jeg får, er ikke skjøten som du forklarte.

Jeg er SÅÅÅÅÅÅÅÅ spent... :)

Skrevet (endret)

Slik så min ut i januar! Veldig dårlig bilde, men du kan skimte streken. Den er lenger unna kontrollstreken enn bildet på bruksanvisningen ;)

Lykke til :klem:

Endret av Windy
Skrevet

Jeg husker jeg måtte studere bruksanvisningen veldig godt for å forstå hvor streken skulle være. Jeg fant det til slutt. Er det de rosa testene(?) så husker jeg at det er den nederste streken som indikerer at du er gravid.

Skrevet

Takk for svar, folkens!

Windy, akkurat slik ser min (eller mine, tatt tre stk) ut. Kom hcg-streken din med en gang, eller kom den etter en liten stund, men under 5 minutter?

Min strek kommer ikke med en gang, men kommer tydelig, men svakt fram når den først kommer!

Jeg er så spent!!

Skrevet

Den kom ikke med en gang nei, men innen tidsfristen ;)

Det lover godt for deg, dette :)

Skrevet

Sånn var min test også, og jeg er (så vidt jeg vet) gravid nå.

Så det høres ut som om du er gravid. Testet du med morgenurin?

Skrevet

Å, herregud, kan ikke fatte at det sannsynligvis er sant!!

Siam; Jeg testet med morgenurin, formiddagsurin og ettermiddagsurin... :sjenert:

Alle tre like positive, dog like svake...

Har en hel haug med tester fra billigeteste, så jeg kan fortsette å teste i en evighet framover!

Tror jeg kanskje kan bli gal :ler:

Skrevet

Jeg måtte krype til korset og kjøpe en ClearBlue, klarte ikke helt å stole på billigteste (selv om jeg tydligvis kunne det ;) ). Den viste også positivt gitt :Nikke:

Hadde også mange tester til overs, så jeg testet i flere dager etterpå for det var så gøy å se streken som kom frem :rodme:

Skrevet

Tror jeg gjør som deg, Windy!

Kjøper en "ordentlig" test, og fortsetter med de andre jeg har samtidig.

Er det noen som har fått falskt positivt med disse testene? F.eks. ved å lese av for sent? Tenk hvis tida fløy fra meg, og jeg ikke leste av før det hadde gått over de fem minuttene? Ikke det at jeg tror det, altså...

Jeg blir gal av å tenke slik fram og tilbake!!

Skrevet

Oj, så spennende å finne denne tråden her! Jeg testet nemlig også svakt positivt i går, men det var med en "stav"-test fra billige-teste.dk, ikke strips. Siden teststreken var såpass svak, og det er noen dager før forventet IKM, har jeg bestemt meg for å vente til fredag morgen med ny test. Guri så spennende, tenk om det har klaffet på første forsøk :overrasket:

Du må fortelle hvordan det går, trådstarter!

Og jeg lurer også på om det er noen som har opplevd falske positive tester fra billige-teste??

Skrevet

Xania; så kjekt å vite at jeg ikke er alene!!

Jeg har tatt to nye tester idag, fortsatt svake, tror ikke det er noe forskjell fra igår, men en strek er vel en strek, er det ikke? Hvor lang tid tok det før streken din kom? Min kom når det hadde gått like over to minutter. Jeg ANER ikke når IKM er eller var, fordi jeg ikke har stabil eller regelmessig syklus i det hele tatt. Utrolig frustrerende, men hvis jeg faktisk er gravid, skal jeg ikke klage!

Vi må holde hverandre oppdatert!!

Skrevet

Jeg så en svak "skyggestrek" med en gang og den ble vel en ordentlig strek etter 2-3 minutter. Teststreken var mindre enn halvparten så sterk som kontrollstreken, men en strek er vel en strek som du sier?! Nå sier jo bruksanvisningen at hvis streken er svak skal man teste igjen etter 48 timer, så jeg skal smøre meg med tålmodighet til fredags morgen...

Skrevet

Streken min er tydeligere, og kom raskere fram idag!!

Måtte bare fortelle det... Jeg er så lykkelig!

Venter spent på å høre fra deg i morgen Xania, lykke til :klem:

Annonse
Skrevet
Streken min er tydeligere, og kom raskere fram idag!!

Måtte bare fortelle det... Jeg er så lykkelig!

Så bra!! Gratulerer :blomst:

Herlig følelse ja :Nikke:

Og lykke til Xania også!

Skrevet

Gratulerer trådstarter! :smilyblomst:

Jeg fikk to klare og tydelige streker i morges, jeg også! Så en strek var visst en strek selv om den var svak... Det blir spennende fremover. Gruegleder meg til alle forandringene.

Skrevet

Tusen takk, Xania, og gratulerer til deg også!!

Det er en deilig, men rar følelse... Jeg har drømt om dette "i en evighet", og endelig skjer det! Håper alt går bra, og at vi får hvert vårt friske og selvfølgelig verdens vakreste barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...