Gå til innhold

Grilling i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste på internettsiden til der hvor vi ønsker å holde bryllupsfesten at de hadde grill som man kunne bruke.

Noen som har grillet i sitt bryllup, event. vært i bryllup hvor det ble grillet?

Jeg er litt skeptisk til brent koteletter og grillpølser i et bryllup. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Vi har servert i et slikt bryllup, og jeg var den som grillet. Maten ble bra, men jeg ville valgt en person som virkelig kunne grille, for det kan fort gå gale.

Skrevet

Kanskje du kan komme og grille? :sjarmor:

Grillet dere og serverte gjestene? Jeg synes de skal slippe å fly rundt og surre.

Skrevet
Jeg leste på internettsiden til der hvor vi ønsker å holde bryllupsfesten at de hadde grill som man kunne bruke.

Noen som har grillet i sitt bryllup, event. vært i bryllup hvor det ble grillet?

Det er jo mye godt man kan grille :) Hadde vi hatt hagebryllup, så ville jeg grillet. Helgrillet indrefilet feks...helstekst gris...eksotiske grillspyd....Mye godt som liksom blir hakket "finere" en de vanlige kotelettene og pølsene :)

Skrevet

Åh!

Har vært i bryllup med 100 gjester som grillet. De hadde lagd griller av oljefat som de hadde kløvet. Store griller.

De hadde folk som grillet slik at gjestene bare forsynte seg.

Det er faktisk en av de bedre opplevelser jeg har hatt av et bryllup!

Utrolig sosialt og kjempe koselig!

MYE godt man kan grille!

Alt av grønnsaker, div spyd med forskjellig på, man kan grille alt! Laks f.eks i poser og poteter, kylling indrefilet, svin, oksekjøtt, man kan også helgrille et lam!

Salater og brød i alle mulige varianter.

De hadde mange benker og hagebord rundt om kring og folk sirkulete og alle pratet med alle.

De hadde høytaler og mikrofon slik at det ikke ble noe problem med tanke på taler ol.

Jeg syns det er utrolig tøft å prøve noe litt anderledes.

I alle fall, det er den beste bryllupsopplevelsen jeg har hatt og det tror jeg mange av gjestene er enige i.

Det blir pratet om i dag 4 år etter! ;)

Gjest Fantus
Skrevet

Har hørt om et utenørsbryllup hvor de grillet et helt lam. Det tar hele dagen å grille, så noen må stå ved lammet fra tidlig på morgenen og snu det og pensle det. Men det smaker ubeskrivelig godt! Vet at man kan få leie stativ for å helgrille dyr på noen store marvarebutikker (f.eks Ultra)

Skrevet

Lykketrollet: så artig! :hoppe:

Og som du forteller, så blir det jo mye lettere å sirkulere rundt. Forsynte gjestene seg selv?

Jeg hadde egentlig trodd at grilling i bryllup ble litt harry eller teit. Jeg hadde ikke tenkt på at man kan lage grillspyd, eller enda bedre: grille et helt dyr! Har aldri grillet et helt dyr før, men har hørt mange snakke om det og at det blir godt! :sikle:

Gjest gjest1
Skrevet

Og som du forteller, så blir det jo mye lettere å sirkulere rundt. Forsynte gjestene seg selv?

Jeg hadde egentlig trodd at grilling i bryllup ble litt harry eller teit. Jeg hadde ikke tenkt på at man kan lage grillspyd, eller enda bedre: grille et helt dyr! Har aldri grillet et helt dyr før, men har hørt mange snakke om det og at det blir godt! :sikle:

Harry eller teit? Da er det jammen mye mer harry med mange ting som blir brukt i "vanlige" bryllup, synes nå jeg. Grilling høres supert ut- og hagefest attpåtil! Det er jordnært, praktisk, trivelig og litt befriende på alle måter. Jeg skal iallefall ha det når jeg står for tur neste sommer. Liker overhode ikke det tradisjonelle "kakebordet", rosa buketter, bløtkakekjoler og hele pakka der. Men dette er typisk "hver sin smak"! No offense.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal helgrille lam i vårt bryllup, og det er en kokk som skal ta seg av alt (han har grillet på sommerfester vi har vært før, så vi vet han kan det).

Jeg hadde ikke våget meg på det uten en profesjonell tilstede, skrekken er jo et brent lam som er rått inni *skrik*

Gjest Piper
Skrevet
Kanskje du kan komme og grille? :sjarmor:

Grillet dere og serverte gjestene? Jeg synes de skal slippe å fly rundt og surre.

Ingen sjangs at jeg påtar meg et slikt ansvar igjen :ler:

De hadde koldtbord, og vi satte grillmaten sammen med resten av maten. Det var ikke nok servitører, til å servere gjestene.

Skrevet

Syntes grilling høres veldig koslig ut i et bryllup.

men pass på å ha en som har gjort det en del ganger før

så dere slipper å ha mat som er svart utvendig og rå inni

Skrevet
men pass på å ha en som har gjort det en del ganger før

så dere slipper å ha mat som er svart utvendig og rå inni

:Nikke: Veldig viktig!

Vi har noen kokker i familien, så lurer på om de skal engasjeres. ;)

Jeg har litt problemer med å få overtalt mannen til grilling, men jeg har et godt argument; og det er at grilling blir mindre formelt. Og det er jo slik han vil ha det, uten for mye stress og oppmerksomhet. :)

Gjest gjest1
Skrevet

En venninne av meg skal ha hageselskap og grilling i sitt bryllup neste år. De skal leie inn kokker og greier. De gjør dette både fordi de vil ha det uformelt, og fordi brudgommen stort sett bare spiser pølser; så slipper de å lage noe styr ut av hans mat.

til andre arrangementer jeg har vært med på vet jeg at endel store matbutikker har egne folk de leier ut

Skrevet

Gjestene forsynte seg selv fra en stor grillbuffet. :)

De hadde grillmaten på den ene siden og salatene på den andre og en egen brødbuffet med mange sorter brød (oliven, paprika, urte, tomat, ostebrød...u name it).

Utrolig godt.

Og til de som evnt. er vegetarer kan man jo grille grønnsaker på spyd.

Viktig som noen sier at man må passe på at maten ikke blir rå, eller svidd for den saks skyld. :)

Uformelt men vakkert, og man får mye ut av dagen.

Gjest Miloine
Skrevet

Jeg har vært i et bryllup der det var grilling! Budeparret hadde leid inn "hele pakka" fra et cateringselskap der kokker og servitører var innkludert! :)

(det er sikkert litt dyrt kanskje)

Skrevet
Jeg har vært i et bryllup der det var grilling! Budeparret hadde leid inn "hele pakka" fra et cateringselskap der kokker og servitører var innkludert!  :)

(det er sikkert litt dyrt kanskje)

Ja det tror jeg er dyrt....

Billigere å kjøpe inn mat selv. De fleste kjøtthandlere ol vet jo hvor mye det går pr pers.

Ang å leie inn folk....du kan jo sniffe ekstra godt etter når naboen griller... kanskje du kan spørre han/hun?

Eller spørre ungdommer som går hotell og næringsmiddelfag-kokk.

Der er det sikkert mye hjelp å hente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...