Gå til innhold

Utvask av hus

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har kjøpt et hus, det er pr. nå ikke nedvasket eller tømt for "skrot". Selger bor i en annen by, og vi har forstått det slik at de ikke kommer på kontraksmøte, men lar alt gå gjennom megler.

Vi kommer til å pusse opp huset, og "trenger" derfor ikke nedvask, men vil ha kjørt vekk søppel og noen gamle møbler...

Kan vi tilby dem å overta "som det er" pr nå, mot en viss økonomisk kompensasjon? Hvor mye kan vi forvente at de vil betale for å slippe å gjøre dette selv? Dvs. kjøre noen lass med søppel/møbler som skal bæres ned trapper etc + vaske?

Hadde vært greit å ha et tall å foreslå for megler. Eller er det ikke slik det fungerer? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg sjekket litt priser: Leie av henger/bil for å flytte ting (evnt. kostnader forbundet med å levere søppel), vaskefirmapriser pr timer osv. Da har du et utgangspunkt og så legger du på en del for jobben dere gjør. For et hus som ikke er vasket ned og har en del skrot, ville jeg faktisk krevd minst 10.000,- i avslag... Men nå vet ikke jeg detaljene da. :sjenert:

Skrevet

Jeg tenkte også 10' :) Det er faktisk minimum av hva du bør forlange. Nedvasking av et hus (som han faktisk er pålagt å gjøre) koster endel tusen, og containere koster endel. Så hvis det er mye skrot og stort hus/tung vaskejobb, så ser nok huseier fordelen med å betale seg ut.

VI var ikke så fornuftige da vi kjøpte hus - vi godtok elendig vasking og masse skrot i boden, fordi huseier var alvorlig syk..... :sjenert: Angrer på det nå, for det kostet oss MYE å bli kvitt alt, både i tidsbruk, plunder og heft, og ikke minst: oppdagelser vi gjorde når ting ble fjernet......

Faktisk så tror jeg du skal starte med 20' i forslaget ditt. Det koster fort 5000 per container, og det er faktisk ganske tung jobb å bære ut alt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...