Gå til innhold

hvorfor skal man ikke dra en katt i halen?

Anbefalte innlegg

Gjest oetty
Skrevet

bare lurer på hvorfor man ikke skal dra en katt i halen.......... :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Fordi den detter av sånn som på firfisler, også vokser det en ny hale ut på katten og en ny katt ut på halen.

Hvem skal ta seg av den nye katten? Du?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skal ikke jeg dra deg i øret? :forvirret:

Skrevet

Da biter'n deg.

Og klorer.

Gjest Gjest
Skrevet
Fordi den detter av sånn som på firfisler, også vokser det en ny hale ut på katten og en ny katt ut på halen.

:ler: Tullemikkel.

Her har katten blitt dratt i halen mange ganger, og den lever i beste velgående. Men de liker det ikke, for de blir holdt fast på en måte som gjør at den ikke kommer seg fremover- som er den naturlige veien for katten å bevege seg.

Skrevet
bare lurer på hvorfor man ikke skal dra en katt i halen.......... :forvirret:

samme grunnen som hvorfor jeg ikke skal slå deg, det er ikke en snill ting å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Man skal ikke dra eller løfte dyr i "løse" kroppsdeler uansett. Det er rett og slett vondt og kan skade dem.

Gjest Gjest1
Skrevet

Du kan jo prøve så merker du fort det.

Forresten vil jeg anbefale stivkrampesprøyte og å rense sårene godt.

Skrevet

Fordi halen faktisk kan knekke!

Skrevet

Ehm... fordi det ikke er spesielt pent gjort? Også gjør det kanskje litt vondt? Også kan puseliten gå fra søvnig & søt til monster-pms & mordertendenser på under tre sekunder? Og kanskje fordi forbanna kattepuser har en tendens til å gå etter øynene?

Gjest Gjest
Skrevet

Halen er en forlengelse av ryggraden, og man kan skade katten ALVORLIG om man drar den i halen!! Man kan rett og slett dra den ut av ledd, eller senene kan ryke.

Det er ikke bare en TING MAN IKKE GJØR, men det er skikkelig smertefullt for katten, og om den tilsynelatende ikke får vondt, så er det nok heller fordi den er så uendelig glad i eieren eller den som gjør det at den ikke svarer tilbake med samme mynt.

Skrevet

Når jeg var liten så hadde vi en stor vorsteher som, som alle andre hunder, var temmelig vill etter katter. Naboen hadde en stor skogskatt som kom på vår eiendom og hunden vår satte etter den. Akkurat idet katta sprang opp en trestamme fikk hunden vår tak i halen til katten. Og av alle ting, katten "slapp" halen sin, så hunden vår stod med halen i kjeften men katta fikk han ikke tak i.

Det så ikke ut som katten led bemerkelsesverdig. Den oppførte seg bare som om den var dritings i noen uker etterpå. Katter bruker haler til å "styre" med... så den sjanglet en del i begynnelsen før den liksom fikk dreisen på å gå uten halen igjen..

Vi lo litt av den i det skjulte der den seriøst sjanglet avgårde... lettere forvirret..

Gjest Gjesta
Skrevet

For meg er det en selvfølge at man ikke skal dra en katt i halen - hvorfor i huleste skulle noen gjøre det?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Det har seg slik at katter er levende vesener, mer bestemt pattedyr. De opplever smerte på lik linje med oss. Derfor skal man ikke trekke en katt i halen - og heller ikke noe annet dyr med hale!

Gjest Piper
Skrevet
:ler:  Tullemikkel.

Her har katten blitt dratt i halen mange ganger, og den lever i beste velgående.  Men de liker det ikke, for de blir holdt fast på en måte som gjør at den ikke kommer seg fremover- som er den naturlige veien for katten å bevege seg.

Hva er vitsen med å dra den i halen flere ganger, når du vet at den ikke liker det? Hva er vitsen med å ha dyr i det hele tatt, når man bruker den som et leketøy?

Gjest Gjest
Skrevet

fordi den blir lei seg, og får vondt! :(

Gjest gjest1
Skrevet

:ler:

Gjest baby-E
Skrevet
Og av alle ting, katten "slapp" halen sin, så hunden vår stod med halen i kjeften men katta fikk han ikke tak i.

Kattene kan ikke slippe halen. Da må det ha vært hunnen din som har bitt/revet den av.

Skrevet
Kattene kan ikke slippe halen. Da må det ha vært hunnen din som har bitt/revet den av.

Hmm.. jeg har hørt det motsatte. Det var ikke noe blod eller noe slikt såvidt jeg kan huske...

Men det er jo lenge siden, mulig jeg tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...