Gjest Gjest_kajsa_* Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 det vil si.. typen min har rottweiler.. den er ikke fullvoksen enda.. men jeg har med tiden så lyst på en liten pomeranian..d e er såå søte;) har alltid hatt lyst på en sånn liten en.. kan de gå bra i sammen?? vi har ingen andre dyr enn rottweileren...
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Tror du bør tenke deg om igjen hvis du vil bare ha en hund fordi den er søt... Men skal uansett ikke se at det blir noe problem.
Gjest Gjest_kajsa_* Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 åhh... sukk.. kan dere ikke bare svare istede for å alltid dømme? hvorfor får man en hund?? hvorfor får folk sånne små hunder?? jeg elsker hunder, har blitt kjeeempe glad i rottweileren vår, den er bare helt nydelig. men jeg har alltid ønsket meg en liten søt hund. føler det passer fint til meg, hva mer skal jeg gå ut ifra da?
Gjest Gjest_kajsa_* Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 å forresten.. noen som vet åssen pris de ligger på??
Cherie Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Gå inn på canis.no der er det linker til oppdrettere. Du kan maile og spørre dem. Jeg skjønner godt at du er oppgitt over at du blir angrepet, men du må heller ikke glemme at vi lever i en tid der mange ser på hund som tilbehør til antrekket sitt
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 (endret) En toy pom tåler ikke mye, en leken labb fra en rottweiler kan være nok til å knekke den i to eller knuse par ribbein. Du kan fort få en nervøs liten hund, eller en som stadig må til veterinær, eller en som skades for kraftig. Hadde rottweileren vært eldre og rolig, så kan det gå bra men jeg tror ikke det er kjempesmart å skaffe en slik spinkel hund, det er jo bare pelsen på en t.pom. De veier ca 2-4 kg, og beina er tynne som fyrstikker (de har tynne ben). En dachs kunne tålt mer, men dachs veier jo fra 6-7 kg og oppover og de er mer robuste i skjelletet. Men hvis rottweileren er rolig og avbalansert og veldressert, så ser jeg ikke bort fra at det kan gå bra. Har snakket med folk som driver med omplassering av hunder, og de anbefaler at om du har en liten hund, så går den best overens med en "tjorven-hund" pga gemyttet på St. bernhardser. Men dette er bare noe jeg har hørt. Jeg ville kontaktet f.eks. FOD, og andre som driver med omplassering, og spurt hva de mener om hvordan ulike raser går sammen. Iflg. meg angår det like mye eierne og gemyttet på hundene, men jeg er ikke noen ekspert. Jeg tror det ville vært lettere, om den lille kom først, men er ikke sikker. Det kommer helt an på gemyttet til den voksne hunden, men nå er jo ikke rottweileren voksen på par år, og det er en hann. Vet ikke hvor lurt det er å kjøpe tispe da, når den får løpetid, vil dere måtte plassere den ene i kennel etc. til løpetida gikk over. Men de ville sikkert gått lettere sammen. Ang hannhunder så spørs det på om rottweilern er en alfa, som vil sloss for å beholde rangen. Hvis han ikke er en alfa, så kjøp en alfahann (spør oppretter). Jeg ville også kjøpt en alfahunn, hvis jeg hadde en hann fra før, uansett forholdene og hans rang. *prøver å tenke logisk når det gjelder hunder nå, men himla så lettere det hadde vært å svare hvilket vær det blir i morn* Nå vil sikkert alle be meg begrunne med masse linker, men dette må alle finne ut av selv siden alle dyr er forskjellige, og de som har dyra også (hater ordet eier, man eier ikke et dyr...) Jeg ville betenkt meg veldig ts, siden dere har en så stor og leken tenåring i huset. Hvorfor må du ha en LITEN hund forresten... Da kan du like godt få deg en hetterotte, den vil i alle fall overleve en barnslig rottweiler, og dessuten kan man ha den i veska eller lomma eller i sekken. Det er lett å oppdra rotter, men jeg kan skjønne ønsket ditt og det må du få ha i fred, men vit at det er like mye jobb på en liten hund, sikkert mer pga at alle synes de er så søte... T.pom er søte, og veldig lett å dressere men de har gemytt og er ingen sofahund. Det ser ut som du må velge mellom en minihund eller typen din... ikke lett... (du velger nok typen og bikkja hans, prøv å engasjere deg litt i rasen og i dressur og oppdragelsen - du kommer ikke unna oppdragelse med en chihuahua engang, de kan bite deg i tåa og skremme deg skikkelig.... Endret 26. juni 2006 av Vega
Gjest Fruktfat Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 En toy pom tåler ikke mye, en leken labb fra en rottweiler kan være nok til å knekke den i to eller knuse par ribbein. Hadde rottweileren vært eldre og rolig, så kan det gå bra men jeg tror ikke det er kjempesmart å skaffe en slik spinkel hund, det er jo bare pelsen på en t.pom. De veier ca 2-4 kg, og beina er tynne som fyrstikker (de har tynne ben). ← det er også VELDIG stor forskjell på pomeranian og dachs, dachsen er veldig mye mer robust. jeg tror nok ikke jeg ville kjøpt en liten skjødehund når man har rottis fra før.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Kommer veldig ann på rottisen(hvordan den er) og ikke minst hvor flinke og hundevandte dere er.
Gjest Gjest_Iza'bella_* Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 dere må jo se det litt an på rotweileren,hvordan er den med andre hunder? S¨må hunder? Er det godt sosialisert er det som regel ikke noe problem å få inn en ny hund i huset. Vær obs på at det kan være litt gnissinger i begynnelsen,og jeg anbefaler at når den neste kommer,at dere velger en valp,og ikke en voksen,da er det ofte letter for den "gamle" å akseptere en ny hund i huset. I og med at størrlesesforskjellen er gansk stor,så må dere jo passe litt på til dere vat det går greit:) men vi har Grand Danois,og di er veldig forsiktige når di leker med mindre hunder/valper... Di skjønner veldig ofte at di må tilpasse leken og bevegelsene etter størrelsen/alderen på den andre.Så å la en av våre på 65 kg leke med en på 9-10 kg er ikke noe problem:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå