Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 men blir rød å irritert på huden av denne barberhøvelen hele tida, og er lei av å måtte gjøre det annehver dag... nesten hver dag på sommeren, å det blir jo uansett ikke fint med de røde flekkene...
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Kanskje du bør bytte barberskum til noe for sensitiv hud? Vokset armhulene har jeg aldri gjort, men det høres ikke så godt ut.
Krista83 Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har ikke vokset dem, men bruker epilatoren min under armene også. Litt vondt er det, men så herlig å slippe i lange tider etterpå..
Gjest Tanita Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Voksing under armene er verst første gangen, så blir hårene "løsere". Jeg anbefaler at du får det gjort profesjonelt hos hudpleiesalong, da det lett kan gå galt hvis du gjør det selv (sår hud, vokset for mye på huden og fare for inngrodde hår). Med voksing får huden hvilt seg lengre imellom og det blir finere.
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Er du sikker på at det er selve barberingen som gir deg rød hud? Det kan like gjerne være deodoranten, selv en du har tålt tidligere kan du plutselig reagere på. Det har i hvertfall skjedd meg.
Gjest mihu Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har vokset legger i alle år (før jeg nylig kjøpte epilator). Tror jeg har rimelig høy smertegrense. Men å vokse armhuler blir for vondt. Har prøvd det ca 4 ganger (med laaange mellomrom ) og hver gang skjer to ting: jeg klarer ikke å få med alle hårene, og jeg blir så svett av smerte at voksen ikke fester seg på armhule nr 2... Men kanskje det fungerer for deg?
LadyInRed Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 har prøvd det i salong. gikk helt greit, over på få sekund. har aldri prøvd voks andre steder på kroppen, men har nå tenkt å vokse leggene jevnlig i salong - noe som må bety at voksning under armene ikke var så vondt at jeg aldri vil prøve voksing igjen
Catzy Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 Synes det er vondt på en annen måte enn voks av legger og Brazilian. Jeg har vokset armhulene i salong hele 2 ganger... Det gjør vondt, men ikke uholdbart. Har prøvd med epilator, men det gikk bare ikke. Vondere enn voksing. Brukte en mildere deo de første dagene etterpå. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #11 Skrevet 29. juni 2006 Blir det stygt osv, hvis man bruker epilator? Røde prikker og sånn. Er 16 år. Synes ikke det gjorde vondt på leggene, så jeg prøver under armene også.
Sheba Skrevet 30. juni 2006 #12 Skrevet 30. juni 2006 Er du sikker på at det er selve barberingen som gir deg rød hud? Det kan like gjerne være deodoranten, selv en du har tålt tidligere kan du plutselig reagere på. Det har i hvertfall skjedd meg. ← Forsøk å unngå å ta på deodrant med en gang etter at du har barbert armhulene, virkestoffene i deodranten kan irritere nybarbert hud og gjøre den rød og irritert. Kan også føre til svie.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #13 Skrevet 30. juni 2006 Voksing under armene gjorde ikke så vondt, gjorde det nettopp. Gjorde bare vondt de første 10 sekundene. Trodde det skulle være myyye verre!
Gjest kinemor Skrevet 30. juni 2006 #14 Skrevet 30. juni 2006 jeg prøvde netopp på en liten flekk men det gikk nesten ingen hår av.. ! jeg som har spart å greier!! hoho
IdaC Skrevet 1. juli 2006 #15 Skrevet 1. juli 2006 Jeg har gjort det med epilatoren par ganger, og jeg syns det er grusomt vondt! Bikinilinjen klarer jeg fint med epilatoren, men da jeg tok armhulen sprutet tårene. Mulig det er jeg som er pyse
Christiane Skrevet 1. juli 2006 #16 Skrevet 1. juli 2006 Ja. Det gjør vondt, men det er noe man må gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2006 #17 Skrevet 1. juli 2006 Her går det i høvel!! JEg blir ikke rød! Kun om jeg skal kjappe meg og driter i å bruke skum.. det er ikke så lurt
Shoegal Skrevet 1. juli 2006 #18 Skrevet 1. juli 2006 Voksing av armhulene er helt genialt nå om sommeren, kan virkelig anbefales! Det går så raskt å få det gjort, derfor gjør det heller ikke så vondt. Voksing av armhulene kan for øvrig på ingen måte sammenlignes med bruk av epilator samme sted.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juli 2006 #19 Skrevet 1. juli 2006 Her går det i høvel, bruker ikke barberskum engang... Såper meg bare inn, og drar høveln over, gjør det annenhver dag ca, og gjort det i flere år. Kanskje det blir bedre etterhvert, husker ikke hvordan det ar i starten. Men jeg pleier etter jeg har tørket meg smøre litt god fuktighetskrem under armene, så det ikke svir/klør. FUnker ganske bra Røde prikker har jeg nesten ikke sett til hos meg, kanskje jeg har enklere hår å fjerne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå