Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vurdert Toyota Avensis og Volkswagen Passat og som har endt opp med en av dem?

Hvorfor valgte dere den ene framfor den andre?

Vi har kommet ned til de to, men jeg og sambo er litt i tvil, så jeg synes det ville være interessant å høre andres kommentarer til hvorfor man bør velge den ene framfor den andre. (Tenker stasjonsvogn).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke prøvd Passat, så egentlig er det vel strengt tatt ikke min mening du ønsker ;) , men vi har nå vår andre Avensis st.vogn - og er kjempefornøyde!

Bilen er driftsikker, og vi har tre års service inkl. Behaglig å kjøre også.

Gjest Gjest
Skrevet

Passaten er romslig, og går som ei klokke:) Kjører vår andre nå, og kunne ikke tenke oss å bytte!

Men har ikke hørt annet enn pene ord om Avensis heller...

Skrevet

Vi har aldri prøvd Avensis, men er i allefall utrolig fornøyd med vår Passat (sedan).

Skrevet (endret)

Min far kjører nå i fjorårets versjon av Toyota Avensis stasjonsvogn og han er kjempefornøyd. Nå er vår familie litt Toyota-entusiaster da. ;)

Jeg hadde valget mellom en VW Golf og en Toyota Corolla nå sist når jeg kjøpte bil. Og valget ble selvsagt....

Anbefaler Toyota jeg :)

Endret av Xora
Skrevet

Hmm...hadde håpet noen her hadde kjørt begge deler en del slik at det er lettere å sammenligne. Avensisen er vel noe rimeligere, Passaten er større.

Jeg og sambo liker begge, men han er mer for Volkswagen og jeg mer for Toyota.

Skrevet

Har undersøkt en del om bil, og Toyota mener jeg er mer driftsikkert. Billigere bil på sikt.

Gjest Gjest
Skrevet

Har kjøpt helt ny Toyota Avensis i år, og liker ikke å kjøre den. Den går som en klokke og alt er som den skal, men synes "utsikten" bakover er så dårlig. Speil/bakvindu føles mye mindre enn de andre Toyotaene (og andre bilene) jeg har kjørt.

Gjest Gjest
Skrevet

Passat er i en helt annen klasse enn Avensis. Toyotaen oser av billig plast, mens man i Passat får en skikkelig kvalitetsfølelse. Passaten har bedre kjøreegenskaper også.

Skrevet

Men Opel Vectra er best!! (klarer ikke å dy meg! Vi har kjøpt ny bil, og er FORNØYD)

Skrevet
Er det noen her som har vurdert Toyota Avensis og Volkswagen Passat og som har endt opp med en av dem?

Hvorfor valgte dere den ene framfor den andre?

Vi har kommet ned til de to, men jeg og sambo er litt i tvil, så jeg synes det ville være interessant å høre andres kommentarer til hvorfor man bør velge den ene framfor den andre. (Tenker stasjonsvogn).

Kjøpte Passat i 1994 pga merket. Tror jeg ville valgt Avensis nå, de får skryt for driftsikkerhet - billigere enn VW. KAnskje, men jeg er litt opptatt av bil og merker, da... VW er mer status en Totyota, Toyota mer fornuftig tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Vil du ha en driftsikker bil så velg Avensis. Samboer er bilmekaniker og har desverre ikke mange gode ord å si om VW.

Gjest Gjest
Skrevet

Sambo har en VW og det er utrolig hva som går i stykker på den. Resten av familien kjører Toyota og er veldig fornøyde.

Skrevet

Det er tydelig at meningene er delte, og det skjønner jeg for så vidt. Jeg likte ikke Passaten pga dieselmotoren tror jeg, så vi må tilbake og prøvekjøre en med bensin for å se om det vil ha noe å si. Med ekstrautstyr ligger Passaten et hakk over foreløpig, selv om den blir dyrere.

Alle anbefaler dieselmotor nå, men den på Passaten er jeg skuffet over! (Har kun prøvd Avensis med bensin).

Men nå må vi visst prøve Saab også...tar hundre år å bli enige...

Skrevet (endret)

Passaten er kulere, har bedre ekstrautstyr og er bedre å kjøre. Men den har kortere serviceintervall (ergo oftere og dyrere) og serviceaparatet til VW har generelt dårlig rykte. Har også erfart dette på tre ulike Møller verksteder som Golf eier.

Avensis er traustere, bra å kjøre(med passat gir litt bedre kjøreopplevelse) og har større serviceintervall. Avensis er en billigere bil å eie pga at det er en veeeldig driftsikker bil med billigere vedlikehold. Serciceapparat til Toyota har et bra rykte.

Vi har valgt å kjøpe Toyota bl.a. pga at vi har bestemt oss for å aldri mere eie en VW ene og alene pga elendig service. Er fornøyd med Avensis, bra bil, hverken mer eller mindre.

Endret av Frk Doodad
Skrevet
Men den har kortere serviceintervall (ergo oftere og dyrere) og serviceaparatet til VW har generelt dårlig rykte. Har også erfart dette på tre ulike Møller verksteder som Golf eier.

Det er ikke vår erfaring. Vi har nå en Passat og har tidligere hatt Golf i 9 år uten problemer. Vi har service annet hvert år, synes ikke det er spesielt ofte, og det har aldri vært noe galt med bilene ved service og aldri opplevd dårlig service. Har heller aldri hørt noe om dårlig rykte når det gjelder VW fra noen av de bilmekanikerne vi kjenner.

Skrevet
Det er ikke vår erfaring. Vi har nå en Passat og har tidligere hatt Golf i 9 år uten problemer. Vi har service annet hvert år, synes ikke det er spesielt ofte, og det har aldri vært noe galt med bilene ved service og aldri opplevd dårlig service. Har heller aldri hørt noe om dårlig rykte når det gjelder VW fra noen av de bilmekanikerne vi kjenner.

Det er sikkert forskjell på verkstedene til VW rundt om i landet, ikke sikkert alle er så dårlige som de vi har brukt. Vi opplevde i allefall mye slurv, og verkstedkostnadene var nesten 1000kr for en time. Hos Toyotaverkstedet vi bruker nå er timeprisen ca.650kr.

Skrevet
Det er sikkert forskjell på verkstedene til VW rundt om i landet

Du nevner at du har prøvd tre forskjellige Møller-verksteder, da antar jeg at du må bo i Oslo som oss, og har dermed prøvd de samme verkstedene som vi har prøvd/bruker. Har ikke opplevd så høy timepris heller, tvert i mot hadde vi forventet mye høyere pris enn vi fikk og ble gledelig overrasket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...