Gjest mirlanda v Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 ser på mange leiligheter at det er snakk om obos forkjøpsrett....hva vil dette si? hva så om jeg gir et bud på feks 100 000 over takst og vinner budrunden i seg selv... men så har jeg hørt at de med obos medlemskap kan faktisk ta fra meg denne leiligheten innen 2 uker etter at jeg har vunnet budrunden.. stemmer dette??? det er jo traaaagisk da, her tror man at man har fått drømmeleilighetem ,flytter kanskje inn, kjøper ting, også kanskje 13 dager etterpå så kommer det en lusing med obos medlemskap og forlanger å få leiligheten?? er det slik det funker?
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Folk som har lenger medlemskap enn deg i Obos kan i teorien "ta fra" deg leiligheten. Det avhenger litt om forkjøpsretten er avklart på forhånd av visningene eller ikke. På salg gjennom Obos-megler så er den svært sjelden avklart på forhånd. Når tidsgrensen for å melde fra om forkjøpsrett til en leilighet er, varierer. Uansett så får du nok ikke flytte inn før forkjøpsretten er avklart, så akkurat det trenger du nok ikke bekymre deg over.
Malama Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Det stemmer at de med forkjøpsrett kan ta de fra deg ja. Men du får ikke flytte inn før dn tid, så DET er ikke noe problem uansett. Men jepp, det er surt når du synes du har funnet drømmehjemmet, også tar noen det på forkjøp. I know. Det er slik vi mistet det første huset vi vant budrunden på. Og det er slik noen andre i dag mistet det huset DE vant budrunden på, for det tok vi på forkjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå