Lilletrollet Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Hei! På jobben har vi kun varmlufts ovn,og jeg er ikke vant til det! Så når jeg skal bake f.eks kake der,så aner jeg rett og slett ikke hva den skal stå på og hvor lenge den skal være inne... Har prøvd med oppskrifts temperaturen,og lavere. Men jeg føler at det blir misslykket uansett... enten blir den hard utenpå,og bløt inni,eller så blir den tørr... Hva skal jeg gjøre? (dette er snakk om vanlig formkake,eller sjokolade kake altså) Lilletrollet
Tjorven Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Når jeg bruker varmluft hjemme, pleier jeg alltid å ha temperaturen litt lavere enn ved vanlig steking. Ca 20-30 grader lavere, for at det ikke skal bli brent.
Nella Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 10% lavere temperatur enn oppgitt uten varmluft skal du regne. Og kortere steketid ofte. Men du kan vel også velge å ikke ha varmlufta på og steke uten.
Lilletrollet Skrevet 1. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2006 Takk for svar,nei ovenen på jobben er bare varmluft...sånne store institusjons ovner...er ikke noe begeistret...,men det var ikke vi som bestemte hvordan vi skulle ha det.... Skal prøve meg på dette neste gang jeg skal bake kake! Hyggelig for beboerne at man kan kjenne bake lukta på kjøkkenet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå