Gjest tiili Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 jeg har fått igjen skattepengene, men det var mye mindre enn forventet. jeg er separert og bor alene med 1 barn. hvolken skatteklasse tilhører jeg da? i brevet jeg fikk idag, sto det skatteklasse 2. men da vi fikk selvangivelsen tidligere i år, sto eksen min oppført som samboer, og da sa mannen bak skranken at jeg bare skulle skrive på tilleggsopplysninger at jeg var alene med 1 barn, men da kan vel ikke noe ha skjedd, siden jeg har fått utbetalt samme sum som det sto på selvangivelsen? skal på ligningskontoret i morgen, men ville ikke gå hvis jeg ikke hadde noe å komme med, noen av dere som synes det virker som det er blitt gjort feil? Mvh Heidi.
Gjest allium Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Hvis det står klasse 2 på ligningsattesten skal det være tatt hensyn til i utregningen også. Får du skattebegrensning pga lav skatteevne? Da vil som regel ikke klasse 2 føre til lavere skatt.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Nei, men jeg forsto dett sånn på han at jeg var oppført i feil skatteklasse, og skulle skrive det som tilleggsopplysning og levere det inn manuelt, selv om jeg hadde levert inn selvangivelsen på nett tidligere, og da virket det som det ikke er tatt hensyn til? jeg er litt forvirret, men det er vel like lurt å gå på ligningskontoret uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå