Gjest Grønn Frosk Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Da har jeg vært på min første pilatestrening Det føltes som om det tok skikkelig i godt i problemområdene mine, rumpe, lår og mage. Er det noen av dere som har erfaringer med pilates, og som kan fortelle om dette er bra trening for å gå ned i vekt? Eller er det bare trening for å styrke muskelgruppene? Trener 3-4 ganger i uka nå, er overvektig, og sliter veldig med å komme meg neddover i vekt. Trener til vanlig utholdenhet og styrke. Tror dere jeg vil få bedre resultater om jeg legger inn ett par pilatestreninger i stedet for styrketrening?
Viviwoom Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Jeg synes iallefall at pilates er mye bedre for å stramme opp enn styrketrening. Men pilates er jo en form for styrketrening, det også, da.
Twigi Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Pilates er veldig bra styrketrening, men det monner ikke mye på forbrenning/kondis. Jeg synes det hjelper veldig fort på "toningen" av musklene, men det er veldig vanskelig å gjøre øvelsene riktig når man ikke er gammel turner.....
Viviwoom Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Pilates er veldig bra styrketrening, men det monner ikke mye på forbrenning/kondis. Jeg synes det hjelper veldig fort på "toningen" av musklene, men det er veldig vanskelig å gjøre øvelsene riktig når man ikke er gammel turner..... ← Øvelsene kommer jo i forskjellige intensitetsgrader. Dersom man begynner på de laveste nivåene, så er det jo ikke noe problem å gjøre dem riktig. Også går man opp i vanskelighetsgrad etterhvert som man mestrere de lavere nivåene
mari Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 jeg har gått ned mye i vekt ved hjelp av pilates i tillegg til annen kondisjonstrening. Jeg er gammel turner, så jeg har ikke hatt problemer med å gjøre øvelsene... Men det viktigste jeg fikk ut av pilates var nok riktigere holdning pluss bevegeligheten i ledd etter langtids sengeliging pga bekkenløsning.
Gjest Grønn Frosk Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 (endret) Ja, ja. Jeg kommer nok til å fortsete med pilatesen ett par ganger i uka, så får vi se om jeg får noe resultat. Uansett så kommer jeg jo i bedre form Så kjekt at du har hatt så gode resultater, mari. Det motiverer meg til å prøve videre Endret 26. juni 2006 av Grønn Frosk
Twigi Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Øvelsene kommer jo i forskjellige intensitetsgrader. Dersom man begynner på de laveste nivåene, så er det jo ikke noe problem å gjøre dem riktig. Også går man opp i vanskelighetsgrad etterhvert som man mestrere de lavere nivåene ← Jeg begynte med en DVD fra TV-shop (Mari Windsor Pilates) og det synes jeg fortsatt er veldig vanskelig. Men jeg har også vært med på Pilates-timer på senteret, og det ble nesten for enkelt. Men jeg har ihvertfall skjønt at det er mange ulike pilates-øvelser, og når Mari-dama blir for avansert (eller retter sagt: vise-frem-damene hennes blir seende mer ut som roboter enn som mennesker) - da tar jeg bare planken i påvente av mer fornuftige øvelser
Viviwoom Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Jeg begynte med en DVD fra TV-shop (Mari Windsor Pilates) og det synes jeg fortsatt er veldig vanskelig. Men jeg har også vært med på Pilates-timer på senteret, og det ble nesten for enkelt. Men jeg har ihvertfall skjønt at det er mange ulike pilates-øvelser, og når Mari-dama blir for avansert (eller retter sagt: vise-frem-damene hennes blir seende mer ut som roboter enn som mennesker) - da tar jeg bare planken i påvente av mer fornuftige øvelser ← Hehe - det er vel nettopp det der som er så dumt med pilates på dvd. At de ikke nødvendigvis begynner på grunnivå, selv om de påstår at øvelsene er veldig enkle. På bokkilden har de et par bra pilatesvideoer. *forsøke å huske tittel* Tror det var inch loss ett-eller-annet og noe med power pilates (akkurat den burde jeg jo husket, for den har jeg selv )
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #9 Skrevet 27. juni 2006 Jeg synes iallefall at pilates er mye bedre for å stramme opp enn styrketrening. Men pilates er jo en form for styrketrening, det også, da. ← Er ikke pilates styrketrening, da? :klø:
Viviwoom Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 Er ikke pilates styrketrening, da? :klø: ← Det er vel litt styrketrening, litt streching og litt yoga, tror jeg
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #11 Skrevet 27. juni 2006 Det er vel litt styrketrening, litt streching og litt yoga, tror jeg ← Okay. Til trådstarter: hvis det ikke inneholder noen form for fettforbrennende trening, så bør du gjøre dette i tillegg. Styrketrening - og forsåvidt stretching - er veldig bra det og, men hvis du vil ned i vekt må du først fjerne overflødig fett, noe som gjøres med trening som rask gange, jogging, sykling osv.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Da jeg startet å trene pilates (3 * 20 min i uka) gikk det bare 3 uker før kjæresten min spurte om jeg hadde begynt å trene Jeg gikk ned mange cm i div. omkretser, men vekta stod stille. For å få ned vekta bør du i tillegg trene mer allsidig (mer utholdenhet.)
Gjest Gjest_Husmora_* Skrevet 29. juni 2006 #13 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har Power of Pilates dvd og syns den er veldig enkel å følge. Har en annen film også, husker ikke hva den heter, men den er ikke nært så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå