Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg nå??

Har venta på mensen i litt over en uke nå, har vel egentlig ikke tenkt så mye over det da jeg har kobber spiral og regnet meg selv som rimelig sikker... Fikk jo satt inn spiralen fordi vi ikke kan bli gravide nå.

Tok en test i dag tidlig, bare for og være på den sikre siden, og jammen ble det ikke 2 blå striper før jeg en gang fikk tenkt meg om! :o Det er ingen tvil heller, de er noe så innmari blå også...

Er litt forvirret nå ja, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Timingen er noe så utrolig dårlig!!

Er i et godt forhold med kjærligheten i mitt liv, bryllupet er under planlegging. Ikke er vi pur unge heller (28 og 29) så det er vel egentlig på tide. Følelsesmessig tror jeg vi er klare, men praktisk sett så kunne det vel ikke passe dårligere.

Vi bor og jobber utenlands og planlegger og flytte til Spania i løpet av 2003. Dette gjør at økonomien er trang for tida da vi sparer mer el. mindre alt vi har for og få flyttet ned dit, og til bryllupet. Vi deler hus med 3 andre, heller ikke ideelt for et barn. Vi har planlagt og få barn sammen, men ikke akkurat nå. Ikke før vi har slått oss ned en fast plass og fått jobber som vi trives med og som betaler for en familie.

*sukk* har ikke sagt noe til han enda heller, han ligger hjemme og er gørr dårlig, så får ta det når han ikke har feberfantasier lenger...

Føler meg såååå mutters mo alene akkurat nå. Har en instinktiv følelse av at abort ikke er noe for meg. Tror ikke jeg klarer og se meg selv i øynene om jeg gjør det. Men det vet jeg jo selvsagt ikke før jeg evt. prøver...

Og, spiralen må jo ut. Hva skjer med fosteret da?

Noen som har noen trøstende råd i dag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg kan gjøre annet enn å gi deg en gooooooooood trøsteklem og si (som alle andre sier :roll: ) at ting ordner seg nok til slutt :kysse:

Skrevet

Jeg har heller ikke noen spesielle gode råd til deg, men ønsker deg hvertfall lykke til med det valget du tar.

Stor klem

Skrevet

gratulerer med to blå

:kgsmil: selv om dette ikke var planlagt så er jeg sikker på at det går seg til og ordner seg til det beste ettervært, det er ikke alltid det er såå lett å planlegge en graviditet :kgblunk:

ønsker deg lykke til i tiden som kommer

julehilsen fra sola :kgsmil:

Skrevet

Gratulerer med graviditeten :) og lykke til, alt vil nok ordne seg for deg skal du se :P

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det er alltid ett eller annet som skjer, en ferie, ny jobb eller skole !

Dersom du ikke kan se for deg at du skal ta abort bør du kanskje tenke grundig igjennom det. Kjenner etterhvert mange som har tatt abort, og de som har vært i tvil og likevel gjort det har angret etterpå. De som fra første sekund har tenkt abort har klart seg bedre ( minner om at dette er de JEG kjenner andre kan ha andre erfaringer )

Du kommer til å klare deg, og uansett hva du velger finnes det et hjelpeapparat som er der for deg.

Angående spiralen kan den være et problem, dette bør du spørre legen din om og bestille time snarest !

Lykke til ! Tror nok det ordner seg.

Skrevet

Selv om det kanskje ikke passer helt for dere nå, så tror jeg babyen deres har veldig lyst til å komme akkurat nå! Tenk litt på det!

Lykke til!

-og husk, det passer nesten aldri å få barn... :wink:

Krumeline

Skrevet

Hei,

og gratulerer med 2 blå.

Jeg er sikker på at dette ordner seg for dere. Dere er tross alt godt

voksne og planlegger en framtid sammen. Det kunne vært verre, tenk

hvis barnefaren bare var en tilfeldig bekjent.

Lov meg at du ikke tar abort. Vi har slitt i 1.5 år nå for å bli gravid.

Tro meg det er verre enn å bli gravid når det ikke er planlagt. Det er ikke

alle som kan få barn, så dere har fått en stor gave nå.

Det går sikkert greit, dere må bare forandre litt på planene, så har dere

9 måneder på dere da!

Lykke til!

Klem fra Louise

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg tar totalt avstand fra siste innlegg!

Fordi noen sliter med å bli gravide, så betyr ikke det at andre ikke skal få "lov" til å ta abort om det er det de vil!

Jeg vil heller si: "lov meg at du tenker deg GODT om, og snakker masse med din samboer om dette før du/dere bestemmer deg/dere"

Jeg skjønner at dette ikke er ideelt, men jeg vil si litt som enkelte andre: det passer egentlig nesten adlri med en unge. Noen ganger passer det likevel dårligere enn andre. Jeg har full forståelse for dette, og mener at dette må være opp til dere. Men en baby kan være en utrolig glede likevel, selm om de ikke var planlagt, dere har noen måneder å forberede dere på, om dere velger å få den. Men snakk i alle fall sammen!

Og ta kontakt med legen. Snarest. Her følger et sitat fra lommelegen.no

"Det er viktig at du kontakter legen din med en gang hvis du tror at du er gravid. Hvis du ønsker å beholde barnet, fjerner legen spiralen din. Fosteret blir ikke skadet, hvis spiralen skulle bli liggende gjennom hele svangerskapet. Derimot øker risikoen for infeksjoner, spontanabort og for tidlig fødsel.

Hvis du ønsker å ta en abort, fjernes spiralen under inngrepet. Da kan du også få satt inn en ny spiral samtidig."

så snakk med din kjære, og ring legen på mandag.

Det er mitt råd i alle fall.

Stort mer kan jeg ikke tilby, annet enn en klem og "Det ordner seg nok skal du se"

Gjest gjesta
Skrevet

Husk at først skal svangerskapet vare i 9 mnd. Så har du /dere baby, og da er dere i grunnen ganske fleksible med tanke på bosted o.l. Man blir mye mer bundet når barna blir eldre.

Jeg ble også gravid på et tidspunkt som passet dårlig, var akkurat kommet i gang med utdannelsen min, og så var jeg ganske ung. Mine planer var: udannelse, jobb, hus og så barn. (mannen i mitt liv hadde jeg allerede funnet). Så ble jeg gravid og planene måtte forandres litt.

Nå, mange år etter har jeg: barn, utdannelse, hus og jobb. (og fremdeles mannen i mitt liv)

Veien frem ble bare litt annerledes enn jeg hadde planlagt, og jeg er veldig glad for at ting ble som de ble.

Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...