Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor lenge må man sykle til kroppen begynner å forbrenne fett?

Jeg har kjøpt meg en sykkel, men det er ikke så lenge om gangen jeg sykler. Kondisen har blitt nå bedre. Men jeg tror jeg sykler alt for lite. Rundt 20 min til dagen sykler jeg.

Men kanskje jeg skal begynne å sykle 2 timer til dagen? Nå begynner jeg å bli lei av alt fettet som har samlet i kroppen min! :grine:

Endret av Azi
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du må trene i 30 minutter før fettforbrenning kommer i gang. Hva med å sykle mens du ser nyhetene og noe annet på tv? Jeg har økt treningen til en time, og nå merker jeg at kiloene har begynt å forsvinne.

Skrevet

Takk for svar! 30 min ja! Ikke rart det har ikke skjedd så mye! :flau:

Men da skal jeg øke det til 1 time nå ihvertfall, så får jeg håpe at det hjelper på!

Skrevet
Men da skal jeg øke det til 1 time nå ihvertfall, så får jeg håpe at det hjelper på!

Det gjør det nok. :)

Skrevet (endret)

http://www.iform.no/pub/art.php?id=285

Fakta er at det holder med ganske lite forbrenningstrening for å gi en merkbar effekt. Det holder med f.eks. 20 minutter trappmaskin eller 30 minutter mosjonssykkel 4 - 5 dager i uken. Spesielt slitsomt er det ikke, gevinsten er at det går mye raskere å finne formen

Hentet fra http://www.iform.no/pub/art.php?id=418

Leste en artikkel på Iform for en måned siden om at det ikke en noen tidsgrense på fettforbrenning, men fant dessverre ikke igjen artikkelen. I det store og det hele handler det jo om kalorier inn kontra kalorier ut; forbenner du mer (ved hjelp av daglige aktiviteter og her bidrar trening godt og) enn du inntar så går du ned i fettprosent. Vanskeligere er det ikke.

Trener du mer, brenner du mer kalorier, og du vil miste mer fett, i korte trekk.

Endret av Rhiakath
Skrevet

Tusen takk Rhiakath! Jeg har lest nå begge artikklene. Men skal dit og lese på flere! :D

Skrevet

Også er det bedre å begynne på et lavt intensitetsnivå og heller holde på litt lengre, eller kanskje øke intensiteten etterhvert.

Gjest lysegul
Skrevet

Så hvis jeg liksom sykler i 30 minuuter hver dag i et helt år så vil jeg ikke se forskjell? Klart man brenner fett før det har gått 30 minutt.........

Skrevet
Så hvis jeg liksom sykler i 30 minuuter hver dag i et helt år så vil jeg ikke se forskjell? Klart man brenner fett før det har gått 30 minutt.........

før fettbrenningen er det karbohydrater som blir brent. Stå på Azi, du skal se en times sykling 5 dager i uken kommer definitivt til å gi resultater! Lykke til :)

Skrevet

Sykler du om morgenen før du spiser, har ikke kroppen noe "lager" av karbohydrater å jobbe seg gjennom først.

Da er det altså (etter det jeg vet) ren fettforbrenning fra første stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...