Gå til innhold

ringe utlandet!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Skal ringe utlandet, men kommer ingen vei.

Er det ikke først: 00 deretter retningsnummeret for landet jeg ringer, og så nummeret til personen???

Må ringe i dag :tristbla:

Skrevet

Hvis du ringer TIL Norge ringer du "00 47....+ nr"

Ringer du FRA Norge er det "0 46 (danmark) f.eks ....+ nr"

Gjest Gjesta
Skrevet

Og hvis retningsnummeret begynner med 0 slik det for eksempel gjør i England, så skal du droppe den nullen.

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

det er fra norge jeg ringer. hvis nr til landet jeg ringer er f.eks 81.

Blir det da: 0 81 og nummeret til personen ?

sorry, må ha det inn med teskje

Gjest gjest1
Skrevet

da ringer du 0081 så nummret

Om den personen du ringer har et nummer som begynner på 0, f.eks. 041 23... så kutter du ut denne 0. Da ringer du fra Norge 0081 41 23....

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

okay, da gjorde jeg det jo rett første gangen... Han må ha slått av mobilen da, tulling :forvirret:

takk for hjelpen uannsett :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du ringer mobilen til en som ellers bor og har mobilabonnement i Norge trenger du ikke slå retningsnummeret til noe annet land, da...

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du ringer mobilen til en som ellers bor og har mobilabonnement i Norge trenger du ikke slå retningsnummeret til noe annet land, da...

Nei det stemmer. Da slår man bare nummeret helt som vanlig. Kanskje det er derfor TS ikke får svar??

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan ringe til opplysningen 1882 og høre om du gjør det riktig/har riktig landskode osv.

Men det skal være 00 og så landskode og så nummer (minus 0 dersom nummeret starter på null.

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan ringe til opplysningen 1882 og høre om du gjør det riktig/har riktig landskode osv.

Men det skal være 00 og så landskode og så nummer (minus 0 dersom nummeret starter på null.

Ikke hvis det er en norsk mobil man prøver å ringe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...