Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter mitt siste forhold mista troen på det å være kjærester, om noen skjønner hva jeg mener?

Jeg har møtt en ny mann og han er en tvers igjennom "fin fyr", vi har truffet hverandre i to måneder snart og han ønsker at vi skal ha et forhold som etterhvert kan utvikle seg til å bli et samboerforhold.. men selv om jeg er oppriktig glad i ham, så føler jeg at det ikke er noe vits i at vi skal bli sammen, for det ender jo med tårer uansett...

Samtidig som jeg ikke har troen på noe forhold, så er jeg redd for å miste han ut av livet mitt :sjenert: noen som har gode råd å komme med? hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg, men jeg har ikke kjæreste nå og vi har sikkert ulike grunner for å føle som vi gjør.

Det hender jeg savner en mann i livet mitt, men jeg kan ikke se for meg at jeg treffer en jeg føler for og som føler det samme og som godtar alt med meg. I tillegg skal man passe sammen, eller i alle fall kunne møtes på midten.

Jeg er ikke flink til å inngå komprimisser etter å ha blitt styrt og mishandlet av en eks. Jeg er redd for at en mann igjen skal overta styringen på livet mitt hvis jeg ikke får gjøre hva jeg vil (ikke utroskap) og at jeg litt etter litt gir etter og ender opp som med eksen.

Og det er ingen mann som vil ha meg når jeg ikke vil inngå komprimiss når det gjelder mine behov og hva jeg selv vil gjøre. I alle fall tror jeg det blir vanskelig å møte en sånn mann.

Hvis det skjer, så vil jeg gi det en sjanse men jeg vil ikke flytte sammen før vi har kjent hverandre lenge.

Det er ikke rart om du nøler med samboerskap etter bare å ha vært kjærester i to måneder. Fortell han at du nøler men at du er villig til å gi forholdet en sjanse. Dere kan jo være kjærester i par år. Da kjenner dere hverandre bedre.

Gjest Gjest
Skrevet

Er du såpass usikker er det nok greit å vente litt med samboerskap...

Men jeg har også hatt det som det. Var totalt overbevist om at jeg ikke var noe kjærestemateriale. Forholdene mine ble bare tull, og jeg satt stadig igjen alene... Var inne i en vond sirkel...

Men jeg tok feil... :) Bor nå sammen med verdens beste gutt. Vi har kjøpt tomannsbolig og gifter oss neste år...

Snakk med din kjære. Forklar at du har blitt såret før, så du trenger litt tid. Enten gir han deg litt ekstra tid, gjør han ikke det er han ikke stort å samle på...

Skrevet

takk for gode svar :klem:

Ekssamboeren min var veldig styrende og ikke bestandig like snill mot meg, så det er nok derfor jeg er så nølende. Tror jeg skal gi ham en sjangse, for han virker verdt det. Men det skal gå roooolig fram. Snakka litt ut med ham i går kveld og forklarte ham så godt jeg kunne hvordan jeg hadde det, og han var mer enn villig til å vente på meg. Som han så fint sa (og smelta meg litt med det) "i mine øyne er du verdens beste jente og jeg er så sikker på at du er rett for meg, at du er verdt å vente på" :)

Gjest Gjest
Skrevet
:klem: huff du er ikke alene om å tenke sånn....
Gjest Godjenta79
Skrevet

....han hørtes jo veldig søt ut da....

Gjest Gjest
Skrevet
Som han så fint sa (og smelta meg litt med det) "i mine øyne er du verdens beste jente og jeg er så sikker på at du er rett for meg, at du er verdt å vente på"  :)

Dette høres ut som en kjempegutt. :klem: til deg, og lykke til dere begge to.

Det ordner seg for snille jenter veit du ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tror alle som har vært i dårlige forhold før tenker det samme. Jeg har det også sånn. Men min filosofi er at dersom mannen er verdt meg så skjønner han at ikke alt kan skje i full fart. Nå ser det jo ut som du har truffet en ordentlig kar Trådstarter, la oss håpe at du kan gi han tilliten til å komme inn i livet ditt.

Det er imidlertid vesentlig at du får strekke deg etter han meter for meter. Ikke at du "full fartes" inn i noe som du er redd for.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...