Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi er snart 10 mnd. Søndag for ei uke siden fikk hun plutselig feber i over 40, og var generellt slapp fram til onsdag. Det eneste hun ville ha var melk. Hun får MME. Torsdag var hun i bedre form, men kastet opp. Senere på dagen fikk hun diarè - ogavføringen har vært veldig løs siden.

Jeg var til lege med henne på fredag, CRP var OK, ellers ingen tegn på noen infeksjoner av noe slag.

Men hun får ikke igjen appetitten! I dag har hun vært stort sett blid og fornøyd, virker i fin form - men hun har så diarè fortsatt, synes jeg. Har hatt avføring bare èn gang i dag. Fikk i henne 180 mm MME i dag tidlig, noen skjeer med grøt og en youghourt midt på dagen. Nå vil hun IKKE ha drikke! Nekter plent. I går kveld ville hun ikke ha, og altså heller ikke nå.

Det kan jo være så mye rart med slike små - og det kan jo også være ikke noe..

Men jeg synes hun holder på så lenge nå, det har gått over ei uke. Får velbare se an det med mat (drikke er selvsagt mye viktigere) - men hun må da vel snart få igjen appetitten?

Blir litt bekymret... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å gi henne drikke med smak, utvannet eplejuice feks. kan være veldig lurt! regner med at hun ikke får det til vanlig, men det viktigste er at hun får i seg væske.

Skrevet

I går fikk hun eplemost blandet med vann - og dèt ville hun ha. :) Så til kvelds drakk hun melka si igjen og det gjorde hun også i dag tidlig, så nå er vi " i rute" igjen...

Bekymret meg sikkert unødig - men når gjør ikke vi mødre det? ;)

Skrevet

Akuratt når det kommer til babyer og drikke tror jeg ikke det er noe som heter unødvendig! De har så liten kropp, og det skal så lite til for at de blir uttørket. bra det hjalp med eplemost, hjelper å få noe med smak når de ikke vil drikke :)

Skrevet

Vi har peisa på med is og brus når situasjonen har vært slik som din. Det er bedre enn ingenting (eplesaft er bæsj...).

Skrevet

is og brus til unge på 10 mnd? er ikke det litt sterkt?

barnet likte tydligvis eplesaft, så for det barnet var det ikke bæsj, det er det heller ikke her i huset. Forferdelig ting å si for en voksen er det ikke?

Skrevet

Dersom ingenting er alternativet, så er mener jeg det er bedre med is og brus enn å bli innlagt på sykehus pga. dehydrering og intravenøst. Det er ikke snakk om litervis i dagesvis. Matlysten er jo gjerne liten, så det begrenser seg selv.

Legen på legevakten bekreftet dette for oss, da barnet hadde vært sykt i 14 dager og ikke spiste eller drakk. Uansett hva, var det bare å få i barnet væske.

Og her i hus synes det barnet som har vært sykt at eplejuice er æsj. Vi voksne elsker det, men ikke barnet (har ikke prøvd på minstemann, der er det vann som ruler).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...