Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

her er et lite spørsmål til dere som er litt overvektige...

jeg er 165 høy og veier nesten 80 kg. jeg har veldig store overarmer, pupper og mage og sideflesk. men fra hoftene og ned er jeg ganske smal. nå er det sommer og veldig varmt ute. jeg har lest at de som har slik kroppsfasong som jeg bør dekke til problemområdene ved å bruke topper med 3/4 lange ermer. jeg har en slik topp som er svart og ja den er veldig kledelig og jeg ser slankere ut i den. men det er veldig varmt å bruke slik ute om sommeren! jeg har lyst til å bruke tskjorte med korter ermer og singlet som har smale stropper. men det er jo "forbudt" for da vil jo folk se hvor stygg kropp jeg har.

hva mener dere andre som er overvektige? må vi fortsette å dekke oss til eller bør vi få lov å slippe å bli altfor svette og få lov å få litt farge på skuldrene selv om vi er litt tykke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Kle deg som du vil og som været tillater, men om du har en topp du liker som bare er feil farge kan du kanskje kjøpe en i en annen farge?

Skrevet

jeg ville helt sett det an etter hva jeg selv følte best at passet jeg.

at andre ser kroppen din og evt synes den er stor, gi beng i det, det er om du føler deg komfertabel med kroppen og klærne som er det viktige for deg, andre får bekymre seg for sitt.

skjønner godt at du synes det er varmt med 3/4 dels arm i varmen jeg, jeg sverger til singletter nå på sommern.

jeg er ikke overvektig, men jeg viser f.eks bh-stropper siden jeg velger å gå med singlett med smale stropper, noen synes det er helt usmakelig å vise undertøy, men ærlig talt. jeg gidder ikke kle meg for at andre kvinnfolk skal synes jeg er behagelig å se på, jeg kler meg slik jeg synes det passer i forhold til hva som er praktisk.

så jeg synes helt fint du kan gå med t-skjorter og singletter med smale stropper jeg, når det er det du ønsker.

synes DU du ser fæl ut med singlet da? (personlig synes jeg ikke overvektige jenter bør dekke seg til, ikke om det ikke er fordi de selv synes det er penest/best/mest komfertabelt)

Skrevet

Jeg syns det er trist hvis du føler at du ikke kan gå med det du vil gå med bare fordi du er overvektig.

Selvfølgelig skal du kunne gå med singlet og t-skjorter som alle oss andre!

Gjest Gjest
Skrevet

ja jeg syns jeg ser fæl ut når jeg går med singlet for jeg har så digre overarmer og til og med litt appelsinhud på dem. jeg er nesten like bred som en bodybuildermann bare at jeg har flesk... :/ når jeg er i syden så driter jeg i hva folk syns (jeg vet ikke hvorfor) og går rundt i kort shorts og singlet og til og med bikini på stranden. men her i norge syns jeg det er flaut. men er jo heller ikke pent med gensere med store svetteflekker under armene og på ryggen?

Gjest Gjesta
Skrevet

Drit i hva andre syns, nyt solen og kos deg :)

Skrevet
ja jeg syns jeg ser fæl ut når jeg går med singlet for jeg har så digre overarmer og til og med litt appelsinhud på dem. jeg er nesten like bred som en bodybuildermann bare at jeg har flesk... :/ når jeg er i syden så driter jeg i hva folk syns (jeg vet ikke hvorfor) og går rundt i kort shorts og singlet og til og med bikini på stranden. men her i norge syns jeg det er flaut. men er jo heller ikke pent med gensere med store svetteflekker under armene og på ryggen?

når du ser andre som er store og tusler rundt i varmen, hva tenker du om dem da?

dersom du ser en overvektig person, som ikke er deg selv, går kledd i komfertabel singlett og skjorts, synes du personen er stygg?

Skrevet

Helt enig med de andre, gå i det du liker!

Men som overvektig selv, kan jeg jo si noe om hva jeg liker å bruke når det sommer. Jeg foretrekker singleter som har litt bredere stropper (4-5 cm) fremfor spagettistropper, jeg synes dels det er mer kledelig, dels er jeg en av kvinnfolkene aline referer til som foretrekker å holde undertøyet skjult. ;) Like luftig som singlet med helt tynne stropper, men jeg synes det passer bedre med litt bredde på stroppene når man er bred over skuldrene, det blir bedre "balanse" på en måte; spagettistropper blir nesten litt "borte".

Når det gjelder t-skjorter foretrekker jeg dem som har ermer til omtrent midt på overarmen (altså type "klassisk t-skjorteerme"), heller enn dem som bare har bittelitt erme, jeg føler at de gjør at armene mine ser enda tykkere ut.

Håper du kan ha nytte av rådene mine; ingen ekspertråd, men det er i hvert det jeg har kommet frem til som jeg føler meg mest vel i.

Lykke til og god sommer! :)

Skrevet

jeg synes v-utringa topper er kjempefint, lette kortermede skjorter, ja slike 3 kvarts omslagstopper får en til å se mye slankere ut. Se om du finner noen slike omslags t-shirts eller bluser da vel. Kanksje på hennes og mauritz

ellers så jeg de hadde mye fint i store størrelser i sportmann katalogen for denne sommeren. Har ikke kikket på nettet da, kanskje det er noe der også?

Gjest gjesta
Skrevet

jeg bruker singletter men med en tynn genser over. den er de mange hull i. Dekker meg tl for min egen skyld ikke for andres, men det er ikke så varmt å gå i.

kjøp deg en genser/jakke som er i veldig tynt stpff, gjerne heklet

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Rett deg opp i ryggen og gå i det du har lyst til. Dersom du føler deg ubekvem i det du har på deg vil det synes!

Prøv ulike typer singletter og se hvem som kler deg best. Noen kler spagettistropper, andre halterneck o.s.v...

Endret av Sprilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...