Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Vi skal legge våtromsstrie, men lurer litt på kvaliteten på strien. Min far sier alle ujevnheter på veggen vil vise gjennom fordi strien er så tynn..... Vi synes selv at veggene er blitt veldig bra men perfekte er de jo ikke.....Noen som har lagt dette og som har erfaring som vi kan ta med?
Gjest Minimi Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 vi har brukt vanlig strie, men malt med våtromsmaling. det blei veldig bra!
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Vi har lagt våtromstrie. Den er tynn, ja, og det skal ikke så store ujevnheter til før det synes igjennom. Det er bittlitt struktur i den, men strukturen dekker ikke så godt over ujevnheter. (Jeg fikk beskjed om at det kun finnes en type våtromstrie...?) Det jeg tenker er at på mitt bad, som er såpass lite, vil speil, dusjkabinett, skap, knagger osv. dekke til såpass mye av veggen at de færreste vil tenke over de ujevnhetene. Selve stria synes jeg var grei å få opp, ble ikke noen bobler. Du bruker våtromsgrunning, første strøk blandes ut 50 % med vann. Så ett strøk til, som da fungerer som lim, og stria legges rett på. Deretter ett strøk våtromsgrunning oppå stria, før du kan male med våtromsmaling (2 strøk). Diverse tørking imellom. Da skal dette bli ganske tett i seg selv, men du kan ikke dusje rett på en vegg med våtromsstrie. Alternativet er jo en type våtromstapet, altså en du ikke maler oppå. De er kanskje litt tykkere.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Jeg ville forresten valgt våtromsstrie framfor vanlig strie, selv om den kanskje er litt tynnere. Våtromsstrie gir bedre beskyttelse, og jeg tror ikke du kan bruke våtromsgrunnnig til vanlig strie
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Nå er stria lagt og det ble veldig bra. Var ikke så føyelig som vi fryktet, og så var vi grundige med forarbeidet. Vi kjøpte finstruktur vev, de har grov også. I bruksanvisningen står det at du kan dusje rett på vegg med våtromsstrie,men vi kjøper dusjkabinett for sikkerhetsskyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå