Nicky B Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Jeg var på lalina her om dagen og fikk riktig størrelse på bh'en. Ihvertfall tilnærmet riktig, for etter å ha brukt bhen mistenker jeg at jeg må ha en anelse større. Det sitter litt vel stramt under brystene enda stroppen på ryggen kan dras ut ganske brukbart. Jeg ble målt til å være en 60e (trodde jeg var en 75c) Men lurer på om jeg ikke kan ha 65 rundt. Spørsmålet er hva blir cup'en når omkretsen øker? Da blir vel cup'en en størrelse mindre? Bør jeg prøve en 65 dd eller 65 d? Tenkte jeg skulle bestille noen bh'er fra bravissimo da de er litt rimeligere enn lalina.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Hvis det er omkretsen, og ikke cupen som er feil, så vil jeg anbefale deg å bruke den litt til, de tøyer seg nemlig litt. Hvor lenge har du gått med BH-en?
Gjest splæsj Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Den skal sitte stramt rundt. Jeg får alltid røde merker rundt i begynnelsen.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Hvordan er det man finner ut hjemme hvilken bh-størrelse man trenger? Med måling og deling og sånn.
Gjest 2324 Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Når du går opp i omkrets blir også cupen litt større.
Gjest allium Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Hvis du går opp fra 60 til 65, skal skålen ned fra e til dd. Selv bruker jeg enten 80dd eller 75e.
Arkana Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Den skal sitte stramt rundt brystkassen, den vil utvide seg litt etterhvert. Man skal kjøpe en BH som sitter stramt når den er festet med de ytterste hektene, da kan du etterhvert bruke de andre når BH'en har utvidet seg litt.
Nicky B Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2006 Hvis det er omkretsen, og ikke cupen som er feil, så vil jeg anbefale deg å bruke den litt til, de tøyer seg nemlig litt. Hvor lenge har du gått med BH-en? ← Har brukt bh'en 2 dager ca. Etter den første dagen hadde jeg skikkelig røde småhovne striper og når jeg satte den på meg på dag 2, så var området fortsatt ømt. Derfor tenkte jeg at jeg kunne teste en noe større omkrets. Jeg har aldri "gått inn" en bh før, så dette var noe nytt. Slik den er nå, virker det jo helt utenkelig at den noen gang skal passe på innerste hakk.... Hvis du går opp fra 60 til 65, skal skålen ned fra e til dd. Selv bruker jeg enten 80dd eller 75e. ← Det var sånn jeg forsto det som at det var i butikken, men så ble jeg litt usikker. Det er jo logisk at cup'en går ned når omkretsen går opp (ettersom cup'en øker når omkretsen minsker) Takk for oppklaringen! Da drister jeg meg til å bestille en 65dd.
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Da drister jeg meg til å bestille en 65dd. ← Det synes jeg faktisk du gjør rett i. Kjekt å ha en på lur som er litt romsligere enn standardstørrelsen din. Når du har brukt den du har i 60e ei ukes tid (to dager er ikke nok) vil du imidlertid oppdage at den blir svært mye behageligere. Når du har vent deg til å ha passe størrelse tror jeg ikke du vil trives i 65dd til daglig, men til å bytte på (og når du går inn nye) kan det være OK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå