Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvor mye bør jeg regne å bruke i lommepenger i USA?

Litt generell Info.

* 2 voksene mennekser

* 1 middag er betalt (bryllupsmiddagen)

* Ingen måltider på hotellet. Men kjøleskap på rommet, så er nok mulighet for å lage seg enkle sandwicher der.

* Ankommer New York sent lørdagskveld, reiser videre med buss tirsdags formiddag. (altså 9 hele dager). Bussen er ikke betalt.

* 8 hele dager hos tante (og 2 halve.. ankoms og avreise dag). Her bor og spiser vi gratis (selv om jeg regner med at vi kommer til å betale en del mat.. men det blir jo billigere enn 3 måltider på restaurant hver dag)

* Hos tante skal vi reise på flere dagsturer. Til annapolis, washington dc, til tawson ++ Prøve å komme på et sportsarrangement

* I new York skal vi blant annet på Broadway (er betalt), men mulig dersom vi rekker det ta en forestilling til, leie limo på bryllupsdagen, se så mye som mulig av byen,, regner med at det går litt penger til det.

* Generell shopping.

Så hvor mye trur dere vi trenger.?

Vi vil ha med oss nok, slik at vi ikke trenger å måtte spare og tenke på at vi ikke har råd mens vi er på ferie.

Buss mellom New York og Baltimore..ca 500-1000 kr

Total reiselengde blir 20 dager

Endret av IdaH
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hm... Nå skal jeg ikke si det sikkert, men 30 000 burde dere nok i hvert fall ha med. Da vil dere ha råd til det meste, og dere sparer jo mye på å spise mat hjemme enn på restaurant.

Nå har jeg ingen anelse om hvor mye limo koster, evt. sjekk ut pris på det før dere drar?

Shopping er det jo fort pengene flyr, både pga det store utvalget de har overalt der, og når dollaren er så lav så er det fort gjort man kjøper ekstra pga det... Jeg gjorde det i alle fall, hehe ;)

Kanskje jeg har tatt i for lite med summen min... Har dere ikke konto g kort og slikt? Da er det jo bare ha såpass med penger på konto så dere er sikre på å ha penger til alt.

Skrevet

Vi kommer til å ha det meste av pengene på kort ja,

Veksler inn en liten sum i norge, slik at vi har til småting med en gang.

Vi tenkte selv mellom 30-50 000 kr. Hvordan synes du det høres ut?

vanligvis når vi er på ferie beregner vi ca 1000 kr dagen. men det er mer på syden.destinasjoner og der er jo ting gjerne billigere enn i usa + at det blir mer shoppingmuligheeter i usa enn i syden

Gjest gjest1
Skrevet

Ja jeg tenkte på det selv, 30-50000 tror jeg høres akkurat passe ut uten at det blir trangt! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, mellom 30 000 og 50 000 høres helt greit ut. Milde himmel - det er en forskjell på kr 20 000. :ler:

Har dere mulighet til å ta med 50 000, så gjør dere det - dere må vel ikke bruke opp alle pengene? :)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg som var med mor og far for to år siden og kun brukte penger på is og shoppng brukte 15000. er så mye å kjøpe der at tar dere med mye s ikke regn med å vile sitte igjen med så mye heller. Er så mye å oppleve og se! vi var i new york og washington, i tilegg til chicago, new orleans, niagara falls, myrtle beach, savannah, memphis, og flere andre byer på rundreise.

kos dere og ha en strålende tur!

Skrevet
Ja, mellom 30 000 og 50 000 høres helt greit ut.  Milde himmel - det er en forskjell på kr 20 000. :ler:

Har dere mulighet til å ta med 50 000, så gjør dere det - dere må vel ikke bruke opp alle pengene? :)

Nei.. jeg trur ikke det er noe krav om at vi må bruke opp alle pengene vi sparer nei :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...