Gå til innhold

11 åringer ute kl. 2230

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Riktignok var disse to ute og lette etter den enes mobil som var blitt borte i løpet av kvelden.

Dette var min sønn og en kompis. Sønnen min skulle sove over hos kompisen sin, og kompisen mistet mobilen sin.

Burde ikke en av foreldrene til kompisen da vært med dem ut for å lete?

Selv hadde jeg aldri latt guttene gå ut alene.

Grunnen til at jeg vet dette er at min sønns far (bort i nærheten av oss) hadde sett dem fra stuen sin og sendte meg sms. Trodde det var meg som hadde tillatt det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Elleveåringer har ikke noe ute å gjøre klokken halv tolv om kvelden. Men tilsynelatende er det mange foreldre som syns det er greit allikevel. Jeg ser flere fra min datters klasse (sjuende til nå) som er ute både elleve og halv tolv. Mine barn får IKKE lov.

Skrevet

Nå var jo klokken "bare" halv elleve da... Det er sent det også, det er ikke det jeg sier. Men guttene var ute i et viktig "ærend" og foreldrene visste hvor de var og hva de skulle, så jeg ser ikke noe galt i at det skjer for "en gangs skyld".

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Det er altfor sent for så små barn å være ute alene.

Saken ville stilt seg annerledes om en voksen var med dem.

Gjest Gjesta
Skrevet

Åja, jeg trodde det stod halv tolv jeg...

Halv elleve er greit en sjelden gang når det er helg.

Gjest Piper
Skrevet

Jeg ser ikke noe gale i det, og kunne fint sendt ut min 11 åring for å lete også. Barna var jo ikke ute for å leke, men for å lete etter en mobil.

Skrevet

Her jeg bor har jeg sett 5-6 åringer ute i 22-23tiden på kvelden. :overrasket:

DET synes jeg er sent, de burde vert i seng for lenge siden....

Har mange ganger lysst å spørre barna hvor de bor og prate med foreldrene, men føler liksom ikke det angår meg...

Gjest Gjest
Skrevet

halv 11 på kvelden er ikke så seint,det er sommer og mange andre er ute å leker,foreldrene sitter ofte på terassen å følger med barna og det kan fort bli seint hvis de har funnet ut at de skal sove i telt.

Også kommer det vel helt ann på hvor du bor osv.

Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet at dette er for sent, men så vet jeg at jeg er en del strengere enn barnas mor på dette feltet.

I sommerferien kan jeg imidlertid la det skje om vi er på hytta og jeg har full kontroll. Men hjemme tror jeg grensen for utetid blir satt minst 1 time tidligere.

Jeg har sett barn være sent ute her hjemme, men enda ikke barn i den aldersgruppen du beskriver. Jeg vil nok normalt ikke reagere, men som trådstarter sier gjelder det hennes eget barn, og om hun synes det er sent synes jeg det er greit å reagere. Jeg ville ant gjort det samme.

Skrevet

Her jeg bor ville jeg ikke hatt noe problem med at 11-åringer var ute til 22.30 en gang i blant i helg/ferie uansett hva det var de skulle gjøre.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Det er altfor sent for så små barn å være ute alene.

små barn??

to 11åringer får ikke lov til å gå ut (i lyse kvelden) klokka halv elleve for å lete etter en mobil uten at en voksen person er med?

:ler:

litt vel hysterisk?

Endret av Fruktfat
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med at en 11-åring var ute til 22:30 en sommerkveld ... spesielt ikke nå de var ute og lette etter en gjenglemt mobil.

Gjest gjest1
Skrevet
Nå var jo klokken "bare" halv elleve da... Det er sent det også, det er ikke det jeg sier. Men guttene var ute i et viktig "ærend" og foreldrene visste hvor de var og hva de skulle, så jeg ser ikke noe galt i at det skjer for "en gangs skyld".

:Nikke:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar.

Ja, dem var ute i et viktig erende. Men en voksen burde blitt med dem.

Skrev vist ikke at vi bor i en av drabantbyene til Oslo. Ikke alt på dette stedet som er like positivt.

Sønnen min ble blandt annet overfalt av en gjeng med eldre gutter kl. 2030 på Halloween i fjord. Dem ga han noen albuer i ansiktet og et par spark i beina og tok alt han hadde av godterier. Det er også en del "raringer" rundt om kring her. Ikke for ingenting at politiet har faste runder på dette stedet. Det er spesiellt i området rundt blokkene det er mye rart. Vi bor i et av husområdene her. Guttene måtte i går bort til blokkene siden dem hadde vært der tidligere på dagen, og det var også der faren til sønnen min hadde sett dem. Sikkert derfor han reagerte også tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...