Holly Hobbie Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Har hatt en skikkelig stressende helg, dvs. soendagen var avslappende, men loerdagen var pes (arrangerte utdrikningslag for en venninne). Hadde IKM paa loerdag, men fortsatt ingen mens. Kommer nok til aa teste i loepet av dagen, selv om det kjennes som mensen er rett rundt hjoernet. Men hvor vanlig er det at mensen blir utsatt et par dager fordi man har vaert stresset? Noen som vet noe om det?
Malama Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Stress utsetter EL. (og følgelig blir syklusen lengre enn normalt og mensen utsettes indirekte.) Men det utsetter ikke mensen dersom EL først har funnet sted. Ta en test du. Følelsen av at mensen er rett rundt hjørnet kan bety to ting. Mensen ER rett rundt hjørnet. Eller du er gravid (det er visstnok ikke uvanlig med en slik følelse da)
Holly Hobbie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2006 aha! Naa ble jeg litt klokere. Takk! Var ikke spesielt stresset rundt el, tror jeg. Men er jevnt over noksaa stresset likevel! Skal ta meg en test om ikke mensen kommer innen jeg faar dratt til apoteket!
Caramba Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Det kan godt kjennes som mensen kommer hele tiden hvis man er gravid. Spennende å høre hva testen sier.
Frida Frosk Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Min siste menstruasjon kom fire dager for sent. Iflg legen min er det mer unormalt at den alltid kommer til rett tid enn at den er litt uregelmessig en gang i blant. Og stress kan forsinke EL ja. Ellers er du rett og slett gravid. Lykke til med testing hvertfall!
Minnie27 Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Etter bryllupet mitt i fjor sommer, var mensen forsinka en uke... var vel litt (?) stress som forsinka den, selv var jeg hellig overbevist om at jeg var gravid.. Ellers har den vært relativt punktlig. Noen dager her og der. (+/- 3-4 dager) Lykke til med evt testing
Holly Hobbie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2006 Jeg tror ikke at jeg er gravid altsaa. Har egentlig gitt opp haapet om aa klare det uten icsi eller ivf. Det som er irriterende, er at vi kommer til aa misse el i neste pp. naa som mensen er saa sen, for jeg reiser bort uten mannen min i deler av juli.
Holly Hobbie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2006 Tok en test, og det kom bare opp en strek. Men jeg synes jeg kunne se en skyggestrek ogsaa. Men det kan man kanskje uansett?
Frida Frosk Skrevet 26. juni 2006 #10 Skrevet 26. juni 2006 Når jeg testet negativt kom det bare opp en strek. Ingen skyggestrek. Drøy et par dager så tester du igjen.
Holly Hobbie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 26. juni 2006 et par dager...vet ikke om jeg klarer aa vente saa lenge! Uansett liker jeg fortsatt sjokolade, og jeg har forstaatt det slik at gravide ikke liker det (eller er jeg helt paa jordet naa!? ). Ble mye lattersmileys naa. Egentlig tror jeg at oeynene mine spiller meg et puss, for jeg maa se virkelig godt etter for aa se noe...
Frida Frosk Skrevet 26. juni 2006 #12 Skrevet 26. juni 2006 Jeg skal ikke gi deg falske forhåpninger, men er det ikke slik at en strek er en strek uansett... Så om den er supersvak er det like fullt en strek. Og to streker = Et par dager er leeenge ja. Men jeg ville ikke ha noe negativt resultat, så jeg tenkte at så lenge mensen ikke er kommet er det håp og drøyde testinga lengst mulig. Også kom jo mensen til slutt likevel hos meg da. Du kan jo teste igjen i morgen. På morgenurinen. Da bør du jo få en sterkere strek hvis du er gravid. Og du, symptomer og tegn er så forskjellige fra person til person, så det skal du ikke legge altfor mye i.
Holly Hobbie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 26. juni 2006 Er ikke sikkert jeg har nettilgang i morgen, for jeg reiser med jobben, men skal oppdatere saa snart jeg kan!
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #15 Skrevet 26. juni 2006 Dette var jo bare ulidelig spennende da, Holly!
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #17 Skrevet 26. juni 2006 Uansett liker jeg fortsatt sjokolade, og jeg har forstaatt det slik at gravide ikke liker det (eller er jeg helt paa jordet naa!? ). Høh, mine 21 kg skyldtes i stor grad Kvikk Lunsj. Så sjokoladelyst trenger ei være negativt. Jeg har for øvrig alltid fått skyggestrek første gang jeg har testet. Et par dager etter har jeg fått klar strek. (Og jeg har vært gravid 4 ganger.) Men på snartgravid.com er det veldig mange som opplever skyggestrek som ikke betyr noe. Men det er lov å tenke positivt nå synes jeg. Lykke til!!!
Caramba Skrevet 26. juni 2006 #18 Skrevet 26. juni 2006 Tok en test, og det kom bare opp en strek. Men jeg synes jeg kunne se en skyggestrek ogsaa. Men det kan man kanskje uansett? ← Du må teste på morgenurin, da får du det beste resultatet. Dessuten, ei jeg kjenner fikk ikke skikkelig positivt før en uke etter IKM... Så spennende, Holly. Jeg kryssssssssser fingre
Gjest marthepia Skrevet 26. juni 2006 #19 Skrevet 26. juni 2006 Jeg krysser også fingrene for deg Jeg skulle selv hatt mensen på lørdag, men den er ikke kommet enda.. Nervøs.. Føler at jeg får mensen..har litt ubehag i magen.
Corine Skrevet 26. juni 2006 #20 Skrevet 26. juni 2006 Håper det lykkes for deg jeg også Selv går jeg også rundt og er litt nervøs. Skulle hatt mensen torsdag 22.juni, har fremdeles ikke fått den, så jeg er 4 dager på overtid nå. Tok en test på dagen i går, men den var negativ. Lurer på om jeg skal teste igjen om et par dager, og da gjøre det på morgenen....? Håper dette går veien for oss alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå