Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Litt usikker på om dette er riktig forumkategori, men jeg fant vel egentlig ikke noen bedre...

Jeg lurer rett og slett på dette med kjærlighet og vietnamesisk kultur. Saken er at jeg gjerne vil bli bedre kjent med ei vietnamesisk jente jeg liker. Hun har vokst opp i Norge, men har vietnamesisk kulturbakgrunn. Prøvde å søke litt på nettet uten å finne noe nyttig. Er det noen som har litt informasjon om dette?

Hva som sømmer seg/ikke sømmer seg for meg? Og for henne? Hva brukes for å symbolisere kjærlighet? Kan jeg forvente at hun sier det rett ut hvis hun liker meg også? Eller "forventes" det at hun holder igjen. I så fall, finnes det "småting" hun kan si eller gjøre som jeg bør være oppmerksom på? Må jeg forvente å ta initiativet selv? Hva slags fremgangsmåte er akseptabel/forventet fra min side?

I det hele tatt - jeg er egentlig helt blank, men vil gjerne lære.

Jeg har sikkert mange flere spørsmål om dette - hvis det finnes noen vietnamesiske jenter her som jeg kan spørre ville jeg blitt veldig takknemlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tanita
Skrevet

Det lille jeg har hørt og fått vite om, er at de fleste vietnamesiske jenter har det strengt hjemme (faren bestemmer) og at de må gifte seg med vietnamesisk gutt.

Har hørt om flere vietnamesiske jenter som har fått seg norsk kjæreste men ikke kunne gifte seg /ha et seriøst forhold med, og så har gutten brukt 2-3 år på noe han trodde var seriøst og så blir han forlatt fordi hun må gifte seg med en vietnameser.

Men det er hva jeg har hørt, og det trenger ikke være sånn overalt. Folk er jo forskjellige, uansett kultur og nasjonalitet.

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Nå var jeg for så vidt allerede klar over den problemstillingen du nevner, men takk for tilbakemelding allikevel.

Nettopp derfor er jeg interessert i å tilnærme meg på "riktig" måte. Siden jeg regner med det da er større sjanse for å bli akseptert av familien hvis de i utgangspunktet er skeptiske. Viser det seg at de er helt i mot det, så er det vel bare å gi opp... :grine:

Gjest Gjest
Skrevet

Selv jeg er vietnamesisk kvinne. Men jeg kan ikke gi deg en "fasit" for

det du spurte om. Folk er jo forskjellige.

Men her er bare noen tips fra meg:

- For å oppnå en nærhet til vedkommende, må du være forberedt deg

på å bruke litt lenge av din tid. Du må jo være en god venn først.

- Selv om hun liker deg god, ikke forvente at hun sier det rett ut.

(ikke med ord, men du kan se dem i øynene hennes i samme øyeblikket

hun ser synet av deg)

- Ja, du må ta initiativet selv

- Når hun inviterer deg til hjem for å hilse foreldrene sin, betyr det at

hun har hatt en god følelse i deg. Og at hun gjerne vil kjent deg bedre.

- Vis "absolutt" respekt for hennes foreldre/ eldre medlemmer i familien

hennes.

Lykke til!

Skrevet

Er hun katolikk eller buddist? Etter hva jeg har skjønt så er det veldig forskjell i tillegg til at selvfølgelig hver familie er forskjellig. Min vietnamesiske venninne er buddist og har en ulykkelig kjærlighet bak seg med en katolsk vietnamesisk gutt hvis familie ikke aksepterte min buddist-venninne.

Ellers er vietnamesere generelt veldig familievennlige og familietro og generelt familie-familie. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Er hun katolikk eller buddist?

Jeg tror faktisk hun er ateist - akkurat som meg. Men jeg vet ikke hva slags trosretning resten av familien hennes tilhører.
Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Selv jeg er vietnamesisk kvinne. Men jeg kan ikke gi deg en "fasit" for

det du spurte om. Folk er jo forskjellige.

Men her er bare noen tips fra meg:

- For å oppnå en nærhet til vedkommende, må du være forberedt deg

på å bruke litt lenge av din tid. Du må jo være en god venn først.

- Selv om hun liker deg god, ikke forvente at hun sier det rett ut.

(ikke med ord, men du kan se dem i øynene hennes i samme øyeblikket

hun ser synet av deg)

- Ja, du må ta initiativet selv

- Når hun inviterer deg til hjem for å hilse foreldrene sin, betyr det at

hun har hatt en god følelse i deg. Og at hun gjerne vil kjent deg bedre.

- Vis "absolutt" respekt for hennes foreldre/ eldre medlemmer i familien

hennes.  

Lykke til!

Bruke tid, ja... Det har jeg jo skjønt. Men jeg er tålmodig, jeg... Dessuten er jeg sånn selv - kunne aldri tenkt meg å gå inn i noe forhold uten at det ligger et vennskap som grunnlag.

Når det gjelder respekt vil ikke det by på noen problemer (håper jeg). Det ligger nemlig dypt i min personlighet å respektere andre mennesker. Sånn sett er det mange her i Norge som synes jeg er litt "gammeldags", men jeg synes høflighet og respekt er en selvfølge.

Du vietnamesiske gjest, hvis du sender meg en mail på XXX så kan jeg kanskje stille deg noen flere spørsmål? Har noen ting jeg lurer på som jeg ikke er helt komfortabel med å spørre om sånn i "full offentlighet".

Og ja... takk for svar så langt. Håper flere kan bidra med svar på de spørsmålene som enda ikke er besvart.

I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å poste e-postadresser i forumet. Om du vil være tilgjengelig kan du registrere deg her og legge inn e-postadressen i profilen din.

- lillesky (mod)

Endret av lillesky
Gjest Gjest
Skrevet

:ironi: hm,,, etter måneder vet man...

Kom heller på singleforumet.

:klem::sjarmor::sjenert::ler::klem::klem::klem:

Skrevet (endret)

*slettet*

Endret av BlueEyes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...