Smørblomsten Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 (endret) Snart må jeg kjøpe sete nr 2, fra 9-18 kg har jeg tenkt. Kanskje BeSafe iZi Kid? Men hva må jeg tenke på? Det BØR vel være bakovervendt? Og hvis man kjøper et bakovervendt, kan dette da også brukes som forovervendt, eller blir det ikke aktuelt i perioden 9-18 kg? Hvor gammelt er barnet CIRKA når det nærmer seg de 18 kg? Har lest testen til Foreldre&Barn, men ble ikke så klok. Hvilket sete vil dere anbefale? Evt hvilke butikker i Oslo-området selger det? ALLE tips mottas med stor takk Endret 25. juni 2006 av Smørblomsten
Tule Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Snart må jeg kjøpe sete nr 2, fra 9-18 kg har jeg tenkt. Kanskje BeSafe iZi Kid? Men hva må jeg tenke på? Det BØR vel være bakovervendt? Og hvis man kjøper et bakovervendt, kan dette da også brukes som forovervendt, eller blir det ikke aktuelt i perioden 9-18 kg? Hvor gammelt er barnet CIRKA når det nærmer seg de 18 kg? Har lest testen til Foreldre&Barn, men ble ikke så klok. Hvilket sete vil dere anbefale? Evt hvilke butikker i Oslo-området selger det? ALLE tips mottas med stor takk ← hei det er et som heter izi combi og det kan stå begge veier om du må snu før nådde 18 kilo. det anbefalte er at barnet sitter bakover så lenge som mulig men minst 15 til atten kilo . det er og et som heter ackta gracp som kan stå bakovervent til 27 kilo og forovervent til 35 tror jeg, barnet er vel circa mellom 2 og 3 år når det er atten kilo håper det var litt informasjon det har og vert tråder om dette her før du kan søke på dem hilsen
Gjest Gjest_Rethe_* Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 Vi snudde lillepia noen måneder etter hun fylte tre år, hun er bare 14 kg, men ganske lang for alderen. Gutten vår på snart seks år er 18 kg, det er jo veldig individuelt når de veier så mye. Men anbefalt er vel å ha barna bakover til de er rundt fire år. Vi har gått over til neste type stol når vi har snudd de framover, altså å bruke bilens sikkerhetssele. Ang stoltype er det lurt å ha med bil og barn og få prøvd å stolen i bilen for å se hvordan det vil fungere for den som skal sitte i stolen og den som skal sitte foran. Lykke til
Smørblomsten Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2006 1000 takk så langt! BeSafe iZi COMBI virker jo genialt! http://www.hts.no/norsk/frameset_norsk.htm Så lenge ikke lillegutt vokser ut av det før det evt skal brukes som forovervendt da?? Målet er jo at han skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, så da spørst det vel om jeg får bruk for COMBI-delen (forovervendt-muligheten)... Uff, dette er vanskelig gitt! Har søkt i forumet, men fikk liksom ikke helt svar
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 Seter som er laget for å bruke begge veier skal visst ikke være like sikre som seter som bare kan brukes en vei. Jeg ville valgt Kid.
Gjest HB Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Vi har begge to (IZI Kid og Comfort), fordi vi har to biler. IZI Kid passet ikke inn i vår Saab 93 (baksetet er for bratt i setet og det ble for dårlig plass i framsetet), men i Mazda 626 passer det utmerket. Så du må prøve i bilen din. Det skal stå hvilke butikker som selger setene til BeSafe på hjemmesiden deres. Finn en som hjelper dere å montere stolen, for de har jo dessverre fått litt kritikk på at de er lette å feilmontere. Hilsen Lille meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå