Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *K<3*
Skrevet

Jeg var lys blond, men bleket det mer selv for noen år siden og har fortsatt med det! Sist bleket jeg etterveksten før jul, men da datt mye av og knakk midt på + at det som var igjen var som tynn tynn gummi. Når det tørket så alt ut som det var fliset. Har ikke bleket det siden og nå har jeg ganske heftig ettervekst og det ser jo ikke bra ut, men jeg tør ikke farge det igjen! :forvirret: Kan jeg ta avfarging på det selv eller vil reaksjonen bli den samme? Liker jo ikke min egen hårfarge nå heller for den er blitt musegrå!! :overrasket:

Har gjort ting selv fordi jeg har ikke råd til frisør + litt frisørskrekk! :rodme:

Håper på litt hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra
Skrevet

Hei, jeg er ikke frisør men...

Jeg har prøvd avfarging en gang, og jeg har aldri vært borti noe som har slitt så mye på håret mitt som det. Jeg tror ikke det vil fungere på bleket hår heller, tror at når man bleker så fjerner man fargen på håret mens når man farger så tilsetter man farge (???). Jeg tror at den beste løsningen for deg er å gå for kort sveis, altså klippe av det skadede håret, før du evt farger det igjen. Og da tror jeg igjen at en lys farge (tror igjen, jeg tror mye jeg ;) , at det finnes hårfarge som farger håret lysere enn det er) er mer skånsom for håret enn bleking er. Ellers: Hårkur hårkur hårkur. Gå på en frisørsalong og be om å få anbefalt en. Unngå lærlinger og Nikita (jeg har generelt VELDIG dårlig erfaring med Nikita, og jeg er ikke alene om det vet jeg).

Gjest Gjesta
Skrevet

Avfarging fjerner farge, men kan ikke gjøre noe med bleket hår, for der er allerede pigmentene fjernet.

Tror nok du må gå til frisøren hvis du ikke vil at alt håret skal knekke eller ramle av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...