Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på..

om det er noen her som har brudd forlovelsen og hvorfor skjedde det?

Det er kanskje en trist emne, men jeg vil bare unngå at det skjer meg.

Og er det noen som har skilt seg innen et år etter bryllupet?

Bare lurer på grunner til det og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*rekker opp hånden*

Det skjer vel av samme grunn som alle andre forhold slutter? Dvs. et utall grunner.

For meg var det "vokst fra hverandre", "var bare venner".

Nå skal det sies at forlovelsen var da jeg var veldig ung, og vi hadde ingen umiddelbare gifteplaner. Egentlig var vel forlovelsen inngått av helt feil grunner - han var sjømann, og ville gjerne "binde meg med ring" den tiden han var borte :forvirret:

Skrevet

Kjenner et par som tok ut seprasjon etter 4 mnd jeg da...

De hadde ikke diskutert livet sitt ordentlig, og hva de ville med fremtida - og det var ikke likt det...

Han hadde vist i tillegg tenkt at det ikke var riktig lenge. Da mener nå jeg at en må si ifra før bryllupet og ikke etter!!

Går du med gifteplaner og er litt usikker eller?

Kan være kalde føttter. Prat med mannen din om dette du.

Vi var gjennom en slik periode et halvt år før vi giftet oss. Pratet masse og fant ut at dette ville vi! Heldigvis, for i dag sitter vi og har vært gift i nesten 1 år - elsker hverandre overalt og venter vårt første kjærlighetsbarn!

Mitt råd er iallefall; prat, prat , prat. Og finn ut av det før et bryllup. Ikke tro at et ja gjør alt bedre, og ikke habryllupet bare fordi andre gleder seg og har forventninger til det!

Gjest splæsj
Skrevet

Ja, jeg har gjort det. Brutt forlovelse, altså. Jeg fikk rett og slett forpliktelsesangst. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner folk som har gjort begge deler.

Forlovelsen ble brutt fordi de hadde glidd fra hverandre. Det hadde skjedd over veldig lang tid, og når de oppdaget det var det for sent å redde... Synd det, men bedre å oppdage det før bryllupet enn rett etter. Var mye styr med planleggingen, så endte med at ingen av de gledet seg. Hadde vel litt med at forholdet skrantet også...

Et par jeg kjenner skilte seg bare et par måneder etter bryllupet. Han hadde vært i bilulykke, så de giftet seg litt "fot og gæli" etter det. Var et veldig enkelt bryllup da, så skulle de egentlig fornye løftene et år etter. Det ble det aldri noe av...

Skrevet

Jeg er en av dem som gikk ut av et ekteskap etter mindre enn et år.

Det er ikke én grunn til det, men mange. Hvis jeg skal prøve å oppsummere, uten å gå for mye i detalj, handler det om at livene våre forandret seg veldig etter bryllupet. Fram til bryllupet studerte jeg full tid, jobbet full tid ved siden av OG planla bryllupet vårt.

Etterpå hadde jeg bare jobben, fikk fritid igjen, og oppdaget i hvor stor grad vi hadde gått i motsatt retning av hverandre. Skulle ønske jeg hadde oppdaget det før (det gjorde mange i kretsen rundt oss, har jeg fått vite etterpå), men man lærer av alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...