Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm.. sitter her og vurderer å slutte å lese her inne. Hver gang jeg kommer inn blir jeg smådeprimert fordi 'alle' blir gravide, men ikke jeg. Jeg føler meg skikkelig ond når jeg tenker sånn, for det er jo en lykkelig begivenhet for dem det gjelder. Og jeg er glad på deres vegne. Men jeg bare ønsker så inderlig dypt at det skal skje meg også.

Det begynner å nærme seg ett år siden vi begynte å prøve og jeg frykter at vi ikke kan få barn. :cry: Ingen god tanke å ha. Jeg er veldig flink til å ta sorgene på forskudd, og jeg mister lett motet.

Dere som blir gravide får i alle fall ha lykke til med svangerskapet og etterhvert babyen. :D Ikke ta hensyn til ei sippete bærte fra østlandet.

Maggie!

- smådeppa i dag -

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Alle har lov til å føle det slik. Det tok oss 9 mnd. før det klaffet. Har dere vært til legen og fått sjekket at svømmerne er okay ? Ikke gi opp selv om det er frustrerende og trist når det ikke går. Håper at du snart får to blå jeg.

Skrevet

Hei!

Jeg tror de fleste tenker sånn. Vi prøvde bare et par- tre måneder før det klaffet, men hver gang jeg fikk mensen, holdt jeg meg unna KG i noen dager.... Ikke fordi jeg ikke var glad på alle andres vegne, men fordi jeg ble innmari lei meg på egne vegne. Du kjenner deg kanskje igjen?

Jeg hadde også tåpelige tanker som: off, jeg kan nok ikke få barn, det går aldri etc, men denne måneden som det faktisk gikk, var jeg realtivt rolig i fht. dette med barn. Men- begynte å ta folsyre, vi hadde en aktiv ( he he...)periode i flere dager enn tidligere ( tror jeg har sein EL) i tilegg til å liggge med beina rett opp etter samleie. Om det var DET som gjorde at jeg nå har et lite frø i magen min, vet jeg ikke.... Men det er kanskje forsøket verdt????

Ha en fin dag, dette går seg helt sikkert til!!!!!!

Maria

Skrevet
Har dere vært til legen og fått sjekket at svømmerne er okay ?

Nope.. Tror gubben er litt redd for at det er han som ikke 'strekker til'. Jeg har jo en datter fra før, så legen min mener at det ikke er noe galt med meg (selvom jeg ikke ser logikken, for mye kan hende på 8 år). Gubben snakket med legen sin for noen måneder siden og la frem frustrasjonene sine. Legen mente han skulle få testet seg en gang i desember hvis vi ikke hadde blitt gravide. Orker ikke spørre gubben om han har tenkt mer på det heller. I og med at det er han som aller aller mest ønsker seg barn tror jeg han vil bli superdeprimert hvis han finner ut at han ikke kan lage noen, men 'ta til takke' med hun som jeg har fra før av. Ikke for det.. han er veldig glad i henne, men han har gått glipp av de 7 første årene i livet hennes, så det blir ikke det samme som å få barn selv, liksom.

Maggie!

Skrevet

Føler med deg, er selv litt i samme situasjon som deg. Vi giftet oss i juni og i august sluttet jeg med pillen, føler at ALLE som giftet seg i sommer er gravid, men ikke jeg (leser om de ALLE dette gjelder her på KG). Vel, vi får nok prøve noen måneder til før vi evt. kontakter lege :cry:

Skrevet

Vi er nok flere enn vi tror i denne situasjonen, nygifte og strever med å få ting til å klaffe..... Men vi håper og håper (og prøver og prøver :sjarmor: ).

Mener ikke å si at jeg er glad for at flere strever med dette, men det føles godt å vite at vi ikke er alene om å være i denne situasjonen! Leste akkurat at julen er en høytid for å bli gravid, så vi får gjøre som den (bergenske?) ordføreren sa: "Legg dokker sammen og gjør nokke med det!" :wink:

God jul!

Skrevet
Jeg har jo en datter fra før, så legen min mener at det ikke er noe galt med meg (selvom jeg ikke ser logikken, for mye kan hende på 8 år).

Har du blitt sjekket overhodet da? Jeg har en sønn på ni, og for ikke så lenge siden ble jeg fortalt at jeg ikke hadde eggløsning. (Ikke et problem enda siden jeg er singel...) Jeg har riktignok hatt en del forstyrrelser i div hormoner (og svært uregelmessig mens), men poenget mitt er altså at tidligere barn ikke er en garanti for nåværende fertilitet.

Skrevet

Vi er også nygifte (august) og prøver å bli gravide. Sluttet med pilla i midten av september og har jobbet "hardt" med saken rundt EL. Har gått til innkjøp av et apperat som heter Babycomp som jeg måler kroppstemperaturen med hver morgen. Den forteller meg sånn ca. når jeg har EL, men det har ikke klaffet ennå. Stresser ikke for jeg veit at det kan ta lang tid for enkelte. Det jeg tenker mest på er at jeg syntes det snart er på tide da jeg er 32 år. Har EL en av de nærmeste dagene så da får vi stå på og krysse fingrene for at det skjer noe. Lykke til alle dere som jobber med saken, og en riktig god jul og godt nyttår.

Skrevet

Har du blitt sjekket overhodet da? Jeg har en sønn på ni, og for ikke så lenge siden ble jeg fortalt at jeg ikke hadde eggløsning.  (Ikke et problem enda siden jeg er singel...)  Jeg har riktignok hatt en del forstyrrelser i div hormoner (og svært uregelmessig mens), men poenget mitt er altså at tidligere barn ikke er en garanti for nåværende fertilitet.

*sukk* hvordan få legen til å forstå det resonnementet der? Jaja... nå er jula snart her og det blir i alle fall ikke tenkt på fremtidige barn i den tiden. Her skal det fokuseres på det tilstedeværende barn og hennes kusine på snart 7 år! :)

God jul til alle og takk for alle oppmuntringene.

Maggie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...