Gå til innhold

Glasgow

Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Gjest Sille

Jeg/vi lurer litt på å ta noen dager i Glasgow, billettene er jo utrolig billige dit.

Kan G. anbefales? Noen som har tips til overnatting, shopping, ting man må se og gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Trine_*

Ja, det kan anbefales!!

Ligger ett par rimelige B&B i blandt annet Charing Cross Street.. Midt i byen, men samtidig stille og rolig :)

I Glasgow er det mye forskjellig, både shopping, kunst, kultur og små kafeer!

Anbefaler også å legge inn en tur til Edinburgh! Et par timer med toget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh er slett ikke et par timer unna, det er bare 50 minutter fra Glasgow til Edinburgh med toget ;) Glasgow er fint for kunstmuseer, kafeer og shopping, vil definivt anbefale en tur til Edinburgh også hvis dere er der en liten stund. Bor dere på hostel koster overnatting i Edinburgh mellom £10 og £30, togbiletten tur/retur koster i underkant av £9. OBS! Dette er fra togstasjonen i Glasgow, togbilleten fra Prestwick til Glasgow kommer i tillegg så klart. Edinburgh er en utrolig nydelig by, anbefaler Castle of Edinburgh, Edinburgh Dungeons, Zoo og Mary Kings close-turen. Vil igjen anbefale denne linken: www.visitscotland.com for å få tips om overnatting, reise og hva man bør se.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I Edinburgh bør du ta turen opp på fjellet som ligger midt i sentrum (!), Arthur's seat. Det er ikke brattere enn at man kan gå opp hele veien. Til og med trapper på den ene siden. Utsikten er flott. Og så anbefales en spøkelsestur på kveldstid :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til Glasgow snart! Vi bestilte hotell på www.hotell.no

Jeg har kjempelyst til å dra til Edinburgh, men det tar vi nok ikke tiden til på en langhelg. Håper det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Edinburgh bør du ta turen opp på fjellet som ligger midt i sentrum (!), Arthur's seat. Det er ikke brattere enn at man kan gå opp hele veien. Til og med trapper på den ene siden. Utsikten er flott. Og så anbefales en spøkelsestur på kveldstid  :sjarmor:

Skriver under på denne. Jeg har bodd i Edinburgh i et halvt år nå, og Arthur's seat har utrolig flott utsikt. Du kan se hele byen og langt utover. Vanskelig å skulle venne seg til å ikke bo her mer. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glasgow kan absolutt anbefales! :)

Jeg har kopiert noe jeg har skrevet tidligere:

Det er et stort kjøpesenter midt i byen som heter Buchanan Galleries. Rett utenfor dette starter en gate som heter Sauchiehall Street, der er det også masse butikker. Andre shoppingsentre som ligger sentralt er St Enoch Shopping Centre og Prince's Square. Her finner du mer info.

Når det gjelder spisesteder kan jeg anbefale en restaurant Aurora. Den ligger i et hotell som heter Langs (og ligger rett bak Buchanan Galleries, vi bodde der da vi var i Glasgow i fjor sommer). Fantastisk mat og flott service. I samme hotell ligger en litt mer uformell restaurant (Oshi) og en bar som serverer deilige lunsjretter.

Willow Tea Room i Sauchiehall Street er både en severdighet (designet av Glasgows store sønn, C.R. Macintosh) og et hyggelig sted å drikke te. Rett over gaten ligger McLellan Galleries, et ikke så stort, men flott museum. Ellers har Glasgow bl.a. en flott katedral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg anbefaler Glasgow på det varmeste! Men legg merke til at hvis du reiser med Ryanair kan du kun ha med 15 kg bagasje. (Vi hadde overvekt allerede fra Norge. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RyanAir har gjort om på bagasjereglene sine - nå må du betale ekstra for å ha med deg baggasje (du slipper hvis du kun har håndbagasje), men får lov å ha med 20 kilo.

Ellers anbefales Glasgow på det aller, aller varmeste!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...