Gjest Jente23 Skrevet 19. desember 2002 #1 Skrevet 19. desember 2002 Hei.... mamman min fyller 50 år straks, og jeg lurte på om det var noen som hadde noen morsomme velkomstsanger og takk for maten sanger på lur....
Crazee Skrevet 19. desember 2002 #2 Skrevet 19. desember 2002 Festlig sang Mel.: "Vi ere en nasjon vi med" En stund er gått fra sist vi fes tet udi de små time. Vi samlet er en flokk med gjes ter, pyntede og fine. Menn og kvinns, tilsammen sex og ørten stykk - skal ha det eks tra gøy, ja med og uten tøy ler, uten sure miner. Her er så mange uten gjøk leri med glimt i øyet, og ofte later de sitt van te smil oss her fornøye. Men det er også lett å se at her finns ganske mange kre ative typer - mange fe stelige menn og møye. Men hva blir kvelden uten mus ikk, mat og kvinnestemmer. Vårt håp er kvinnen uten snus fornuften som de glemmer. La alle kvinner, her bli full av glød og spent forundring over mannen som kan spy tte ut om sin beundring. Kom la oss samles i et hyl dningsrop for denne festen. Sørg for at det blir meget fyll dig, rop det ut til nesten. Ja la oss juble ut i kor og håpe på at alles søl jer glitrer, så ta fram en stor en storslått skål for - festen.
Crazee Skrevet 19. desember 2002 #3 Skrevet 19. desember 2002 mel.: "Pål sine høner" Grann-glume krykjer dei ov-strøne fjellom grotne i pyndi med knustande kruv Stende i huyra - kreksande gnellom bektre i kymi og aulande gnuv. Gnukk, gnukk gnukk, sa haugen på høna gnukk, gnukk, gnukk, det gneistra i pøna Sver-glåmen aukjast og mysser i krøna Briske ber hustrande heilom til huv. Distrande bryti med blenkjande brose do døkkes gymlande aura i arv. Kløkk er du - fykjom - i kavlande krose setes med dilldrom kring brinn-trala karv. Gnukk, gnukk, gnukk, det krykjer i speilom Gnukk, gnukk, gnukk, det komla i heilom Heitveten horva, hei dillom, hei deilom All-ferden flotjast av kolande gvarv. Bulnande bringar i sælaste stråke Gauvar med handi i homlande hell. Laugar du einsmo, du nauvande frakje dildrande kål under hufsande fell. Snikk, gnukk, gnukk, det ymrast i fengom Snikk, gnukk, gnukk, so sviv me i fengom Ynskje i otte og struvar i sengom Kom dildre du låt oss gnuva i kveld.
Crazee Skrevet 19. desember 2002 #4 Skrevet 19. desember 2002 Kaffevise Mel.: Og mannen ville fra nissen flytte Å du, å du, enn den kaffiskvetten den gjer eit menneske heilt på letten. Ein neve bauner og så litt vann - :/: Kan løysa adle sitt tungeband :/: Den kvikk' opp hjarta og heile kroppen, ja, den e' løyen, den litle koppen. Og drøse går jo så jamt og lett - :/: når nokon tar seg ein brune skvett :/: Viss noko stort skal på bane bringast må fyrst av alt kaffiskvetten svingast. Ein tår med særs gode fløyte i :/: kan setja all verdens ting på gli :/: I kaffi skal me jo tungå veta, i sorg og tvil, og i fest og gleda. Ja, kor me ligge og kor me går, :/: me lengta itte ein kaffitår :/: Å du, å du, men me fælt fekk tysta viss me sku' den brune baunå mista. Trur ikkje dåke, at livet då, :/: på nære nippet gjekk heilt i stå? :/: -- drøse - praten bauner - bønner dåke - dere
Crazee Skrevet 19. desember 2002 #5 Skrevet 19. desember 2002 Mel.: "Mot i brystet" Svupp i puppen, krøll i håret spenst i ben og armer, ryggen rak og sug i blikket ai, ai, ai. Åra ja de skal ei synes lekker selv om morran. Hun skal være sexy gjerne døgnet rundt. Ser du kona der lekker neglisje lik en forside på Alle Menn. Sprudlende og yndig, bittelitte granne syndig, slike koner det vil gamle gubber ha. Hår på brystet, rynk i pannen, slapp i ben og armer, ryggen krum og blikket blast se det, akk ja. Åra går ei sporløst hen - det vises best om morran, titt i speilet se deg sjøl, hva ser du da? Ser du gubben der makkobukseknær, morratrøtt og øya litt på gløtt. Ubarbert og sirumpa og hår på bein og armer, slike gubber det vil ingen jenter ha.
Crazee Skrevet 19. desember 2002 #6 Skrevet 19. desember 2002 Takka fø mati Nore vi plucca, caffi vi drucca, rett no vi trøtna, stivne i føtna. Adle vi ska no - på italiano - syngje ein tone, men unisone. Vi drucco duco, letta på cruzo mati forsvunno, ligg alt på bunno. No er på tio å sleppa frio ja no er tio - å sleppa frio. Tacca fø mati al camerati Stappa er mago, kan ikkje klage. No øve teppo vilja me steppo. Røykje tobacco - godt skal da smaco. Til alla donna som her er komna - pudra og pynta - vive me grunta. Ja i fortizzemo ska adle dizze no pludra og svalla - med jildo kalla. So cara mio skulla me sio taka bort boro - ha da litt moro. Seint - grandiozo - med grazioso - går me heim forte un poco trøtte.
Crazee Skrevet 19. desember 2002 #7 Skrevet 19. desember 2002 Takk for maten Mel.: "Flickorna i småland" Nå tomt omtrent er bordet vi skimter glassets bunn. Og magen er nok kanskje blitt en smule kulerund. Min tunge er litt lyserød, vi er i godt humør. Mitt kinn har fått et bluss og nesen har en rød kulør. % Så trykk hverandres hender, ta og klapp hverandres hår. Vi vil ønske velbekomne, vi vil ta en kaffetår. % Nå tømt omtrent er glasset vi skimter bordets bunn. Og tungen er nok kanskje blitt en smule kulerund. Min mage er blitt lyserød, mitt kinn har godt humør. Mitt ben har fått et bluss mitt hår en noe frisk kulør. % Så trykk hverandres neser, klapp hverandres kaffitår. Vi vil ønske velbekomne, vi skal ha hverandres hår. % Nå klapp hverandres mager, min arm er kulerund. Mitt hår har fått et bluss, og jeg har fått en lys rød bunn. Min nese er av kaffe, mitt glass har fått litt hår, og dermed velbekule, vi skal ha en nesetår. % Så knapp opp hverandres bluser, ta og trykk hverandres lår. Og dermed velbekaffe til vårt bord med lys rødt hår. % Mitt bord har fått en nese, det er kule i min bunn. Min velbemage er av glass, og kulen kafferund. Min tunge går på hender i et hår med rund kulør, min nese har en kule i et ben med godt humør. % Vi syn's denne vise nok så annerledes ut i går. Vi vil ønske velbekule i ditt kaffebrune lår %
Crazee Skrevet 19. desember 2002 #8 Skrevet 19. desember 2002 Takk for maten Mel.: "Da klokka klang" Til slutt vi sier takk for mat for alle ting på disse fat. Vår vertskap håper du er mett at du har likt hver rett. Vi reiser oss fra dette bord, og sier takk for mat i kor. Så tar vi til med sang og spill. Vi oss riktig kose vil.
Crazee Skrevet 19. desember 2002 #9 Skrevet 19. desember 2002 Velkommen Mel.: "Vi tar en rungende og festlig sang" Velkommen hit i dag vær med og lag en riktig festlig kveld av rette slag. Så håper vi det blir for hver især, en minnefest for oss som samlet er. Vi sier: "Vær's go' spis", spis og vær glad, og bare ta den tid som du må ha. For her blir lenge til vi sier stopp, få stemningen på topp, ja, få den opp. Du husker Evai sitt paradeis, hun ropte "Adam her kom hit og spis." Han fikk et eple ja det var'ke rart hvis Adam fikk servert de "á la kart". Nei slik servering vil du ikke få - for ingen skal vel sulten herfra gå. Vi håper alt bekommer dere vel - Så koser vi oss riktig godt i kveld.
Crazee Skrevet 19. desember 2002 #10 Skrevet 19. desember 2002 Velkommen Mel.: "Fjellveien" Har vi alle så fått plass? Er vi alle slik tilpass at vi kan ta fatt på 50 års-kalaset? Er vi glad og lett til sinns? Djerve menner! Vakre kvinns! La oss glemme vintermørket, hverdagsmaset! La oss grip glassets stett! La oss heve det beredt i et ønske om en hyggeli aften sammen! Er du klar, så tar vi mål, og så si'r vi alle SKÅL. Hilset vær, hver gjest, til fest i fryd og gammen.
Gjest Gjest_victoria_* Skrevet 31. januar 2009 #11 Skrevet 31. januar 2009 Velkommen Mel.: "Fjellveien" Har vi alle så fått plass? Er vi alle slik tilpass at vi kan ta fatt på 50 års-kalaset? Er vi glad og lett til sinns? Djerve menner! Vakre kvinns! La oss glemme vintermørket, hverdagsmaset! La oss grip glassets stett! La oss heve det beredt i et ønske om en hyggeli aften sammen! Er du klar, så tar vi mål, og så si'r vi alle SKÅL. Hilset vær, hver gjest, til fest i fryd og gammen. har du melodien til denne sangen???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå