tuji Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Det er ett eller annet som lukter funky på kjøkkenet mitt, og jeg klarer ikke å lokalisere det! Det er en litt søtlig, melkeaktig lukt, men det kommer ikke fra kjøleskapet. Søpla er tømt, så den er det ikke, og jeg har vasket gulvet med grønnsåpe. Likevel er lukten der. Hva gjør man da?
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Vasken? Kanskje noe gugg nede i vannlåsen?
tuji Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2006 Tror ikke det. Det rare er at jeg kjenner det best akkurat når jeg står i døråpningen. Da har jeg kjøleskapet til venstre, og et lite spisebord til høyre. Har luktet i kjøleskapet og tittet under det. Så ingenting. Bordet er vasket.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Kan det være at du har vasket bordet med en sur klut? Da lukter det gjerne søtlig og ekkelt etterpå.. eller har du glemt noe søppel?
tuji Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2006 Lukten har vært der siden i går, og alle kluter og håndklær er byttet ut. Det er en del papp på kjøkkenet, kanskje det er en gammel melkekartong. Får kaste alt papiret i morgen og se om det hjelper.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2006 #6 Skrevet 25. juni 2006 Det er vel ikke en mus eller rotte som har krepert inne i veggen eller gulvet? Det begynner med en litt søtlig lukt..
Gjest Gjesten Skrevet 25. juni 2006 #7 Skrevet 25. juni 2006 Jeg kjenner ei som rundvaska kjøkkenet sitt fire ganger før hun oppdaget at det var den dekorative hvitløken som hang på skapdøra som hadde råtnet og luktet. Ellers vil jeg anbefale å vaske grundig inne i benkeskapet, der kan det søl etter søppel. Men jeg holder en knapp på papirsøpla di og gamle melkekartonger (mye enklere enn muselik, ihvertfall )
tuji Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2006 Det er vel ikke en mus eller rotte som har krepert inne i veggen eller gulvet? Det begynner med en litt søtlig lukt.. ← Ikke si sånt! Lukta blir forresten ikke noe særlig verre. Skal kaste all papp snart, så får vi se.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Da er det helt sikkert pappen, men Slurry har rett, kadaver lukter søtlig, men den lukten kan bli ganske gjennomtrengende fort..
tuji Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 26. juni 2006 Hvordan finner man egentlig ut om det er et dødt dyr i vegger eller tak? Hva gjør man med det? Pappen er nå kastet, og det lukter fremdeles. Hvis ikke det blir bedre etter litt lufting må jeg vaske kjøkkenet fra gulv til tak Fortsettelse følger...
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #12 Skrevet 26. juni 2006 Jeg hadde en død rotte i gulvet en gang... Det begynte med en lett eim jeg ikke klarte å lokalisere... Jeg var i begynnelsen sikker på at det var min datter som hadde lagt noe mat i et skap eller lekekasse, så jeg begynte å vaske....og vasket...og vasket... Lukten ble bare mer og mer gjennomtrengende, så jeg ropte på en nabo og fikk han til å snuse..." Det er noe som har daua her " sa han. Jeg ringte til Sytox, som er et skadedyrkontroll firma. De boret et hull i gulvet og fant rotten. Heldigvis kunne liket fjernes fra blindkjelleren, ellers hadde gulvet røket.. Etter det ble alle lufteventiler i blindkjelleren oppgradert...
Snupplupp Skrevet 26. juni 2006 #13 Skrevet 26. juni 2006 Det kan være at noe flytende (kjøttsaft/rekesaft) har trengt inn rundt vasken f. eks. Evt kan det ha trengt inn andre plasser..
tuji Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 26. juni 2006 Nå lurer jeg på om jeg er kvitt det, kjenner i hvert fall ikke noe akkurat nå. Så hvis det ikke kommer tilbake, kan vi konstatere at det var en melkekartong som noen (altså mannen min) ikke hadde skylt før han brettet den.
tuji Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #15 Skrevet 26. juni 2006 Lukten kom tilbake, og jeg begynte å se for meg at vi måtte brekke opp gulvet. Men så kom mannen min hjem, og han fant selvsagt ut av det. På baksiden av kjøleskapet er det en beholder som samler opp diverse guff som renner ned i bunnen av skapet, og der var det en liten mengde brun væske som har lagd all lukten. Ingen rotte, altså!
Lilletrollet Skrevet 26. juni 2006 #16 Skrevet 26. juni 2006 Vi bodde en gang i et hus i skogen(et type tyroller hus) og der kom musene i veggene om vinteren,og en og annen mus døde jo,og det var helt forferdelig hvor det luktet... Så bra du fant ut hva det var da Tuji! Kjedelig med sånn lukt som er udefinerbar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå